Beran: Zimní pneumatiky a krácení pojistného plnění
zimní pneumatiky
Může pojišťovna s ohledem na nepřezuté zimní obutí krátit plnění? Ano, může, a JUDr. Beran vysvětlí kdy a za jakých podmínek.
McLaren překope vzhled supersportů. Ukázal první návrhy s inspirací legendami
Škodu 105 zná každý, ale co 1050? Víte, proč tento kuriózní model vznikl?
Mazda renovuje koncept RX-Evolv: Prototyp Mazdy RX-8, který pomohl zachránit wankel
Audi A7 se silným dieselem je svižné a úsporné gétéčko, ze kterého nechcete vystoupit
Opravy na D1 nekončí. Řidiče čekají letní omezení kvůli mostům
zimní pneumatiky
Může pojišťovna s ohledem na nepřezuté zimní obutí krátit plnění? Ano, může, a JUDr. Beran vysvětlí kdy a za jakých podmínek.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
V článku chybí 2 zásadní věci:
1) kdy je vozidlo technicky nezpůsobilé – podle nás tehdy, pokud neplní požadavky zák. č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel. Ten zimní pneu neřeší a vozidlo je technicky způsobilé k provozu i na letních pneu v zimě.
2) i kdyby neplatil bod 1), pak příčinnou souvislost mezi užitím letních pneu a nehodovým dějem musí pojišťovna PROKÁZAT! Nestačí říct, že nedobrzdil na sněhu, protože měl letní, ale musí prokázat, že by k nehodě nedošlo (nebo by byl menší rozsah následků), kdyby měl zimní pneu. A to samozřejmě s minimální zákonem povolenou hloubkou vzorku 4 mm, na pneu nejnižší třídy přiměřeného stáří – protože i jejich užitím by žádnou povinnost neporušil.
Ještě by taky mohlo dojít k situaci, kdy auto nedobrzdí v oblasti s povinnou zimní výbavou když bude zrovna sucho a + 15°C a zimní gumy budou v té chvíli jako žvýkačka. S letníma by v takové situaci samozřejmě k nehodě nedošlo.
Nicméně zákon to tak chce takže pro pojišťovnu bude asi vše v pořádku