Bentley Bentayga míří na Pikes Peak. Kolik kilogramů asi bude muset shodit?

Britské SUV zatím stavělo hlavně na luxusu. O ten kvůli slavnému závodu do oblak přijde, dvanáctiválec se 608 koňmi si ovšem ponechá. Velmi pravděpodobně s ním přitom spojí agresivnější bodykit i přitvrzený a snížený podvozek.
titulka-36-1100x618.jpg

Bentley Bentayga je aktuálně spojené s titulem „nejdražší SUV světa“. V základu vás totiž vyjde na 160 200 liber, tedy na nemalých 4,6 milionu korun. U této sumy ale žádný zákazník nezůstává, místo toho pomocí příplatků šponuje koncový účet do astronomických výšin. Jiná automobilka by přitom s takovým stavem byla spokojena, v britském Crewe si ale očividně řekli, že mají ve vitríně ještě dost místa na zisk dalších trofejí.

V plánu je přitom zisk titulu nejrychlejšího SUV. Nikoliv na světě, na této metě Bentayga díky maximálce 301 km/h již dříve figurovala, než ji sesadilo sesterské Lamborghini Urus schopné dosáhnout tempa vyššího o čtyři kilometry v hodině. Bentley přitom Italům nehodlá zasadit úder zpátky, místo toho nyní pošilhává po místě, se kterým bychom jej nikdy dříve nespojovali – tedy po slavném Pikes Peak.

Bentayga je tedy aktuálně již přihlášena do letošního ročníku, který se v americkém Coloradu jede 24. června. Zatím přitom víme pouze tolik, že na voze již pracuje závodní divize značky. Ta setrvá u dvanáctiválcového motoru a výkonu 608 koní, nicméně charakter jednotky, stejně jako řada komponentů, nejspíše projdou výraznými změnami. Specifický pak dozajista bude i bodykit či podvozek.

Očekávat se také dá výrazná odtučňovací dieta, se 2,5 tunami „živé váhy“ by značka jen stěží mohla pomýšlet na deklasování 156 zatáček rozesetých na dvaceti kilometrech. Co se ale naopak nejspíše měnit nebude, to jsou brzdy – Bentley totiž nedávno představilo největší karbonové kotouče na světě, které vpředu dosahují průměru 440 mm a jenž svírají 10pístkové kotouče.

Další informace budou zveřejněny později, a to včetně jména řidiče. Jsme přitom zvědavi, zda Bentley dosáhne natolik působivého času, že začne zvažovat výrobu sportovnější verze i pro silniční použití. S tím ale ve výsledku příliš nepočítáme, i kdyby rekord dosažen byl – Bentayga je totiž hlavně o luxusu, a díky této konverzi by o něj přišlo.

25.1.2018 8:00| autor: Tadeáš Krátil | zdroj: X-Tomi Design

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist