BMW M4 GTS (2015): koncept budoucí sériovky dostal vstřikování vody a světla OLED
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Závodní BMW M6 GT3 je oficiálně venku, navazuje na něj civilní M6 Competition Edition
Závodní BMW M6 GT3 je oficiálně venku, navazuje na něj civilní M6 Competition Edition
Prakticky s jistotou můžeme říci, že budoucí pohonná jednotka chystaných M5 a M6 hravě překoná hranici 600 koní, kterou už poněkolikáté atakují mnichovské vozy současné generace. Jako první dorazila M5 ve speciální edici 30 Jahre M5, pak si přisadila i Alpina a posléze bylo možné mít šest stovek koní také v rámci balíčku nazvaného Competition Package.
Nové kupé nazvané M6 Competition Edition se od předchozích modelů (pokud jde o výkony pohonné jednotky) od předchozích nejsilnějších modelů v podstatě neodlišuje. Také zde máte 4,4litrové biturbo V8 s 600 koňmi a točivým momentem 700 newtonmetrů, které v kombinaci s paketem M Driver’s odemyká omezovač a umožňuje tomuto vozu dosáhnout maximální rychlost 305 kilometrů v hodině.
BMW M6 CE bude k mání v jedné ze dvou barev – žluté Austin Yellow a bílé Alpine White, kterou vám automobilka na přání polepí tradičními trikolórami oddělení Motorsportu. Vůz navíc dostal hliníkové dvacítky, detaily z černého chromu a několik vnějších karbonových doplňků. Uvnitř pak má posádku hýčkat jemná kůže s kontrastním prošíváním a oko potěší panely z uhlíkového kompozitu.
Druhou novinkou na stánku mnichovské automobilky BMW je závodní varianta M6 postavená podle specifikace třídy GT3. Základy jejího motoru vychází z výše zmiňované pohonné jednotky, výkon je však omezen na 585 koní. Že je to jaksi málo? Zatímco silniční model váží kolem dvou tun, hmotnost okruhové M6 klesla na 1300 kg.
Cenou ani konkrétním termínem prvního nasazení v závodech se BMW nepochlubilo, háček je však v tom, že na ranní tiskové konferenci zkolaboval předseda představenstva Harald Krueger a je tudíž dost možné, že kvůli nevolnosti nestihl vše říci.
PS: Tak cena GT3 prý činí 380 tisíc eur…