autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Touran > Volkswagen Touran 1.6 TDI 110 k (2016)
Volkswagen Touran 1.6 TDI 110 k (2016)
Dynamika 6
Chování na silnici 8
Provozní náklady 9
Praktičnost 10
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.2
Radosti
Solidní rodinné auto, které dělá všechno tak, jak se od něj očekává
Starosti
Výkon nemusí vždy stačit; paradoxně méně komfortní podvozek
Volkswagen Touran jsme tu měli v testu minulý týden v téměř nejvyšší specifikaci, a jelikož má tento vůz v názvu cosi o lidovosti, tentokrát se podíváme na zoubek o něco dostupnější verzi. U turbodieselu zůstaneme, jelikož dává smysl, jen pohonná jednotka bude mít tentokrát objem 1,6 litru, skromnější výkon 110 koní, šestistupňovou manuální převodovku, obyčejný podvozek, menší 17″ kola a také o něco méně výbavy. Bude to ale ještě pořád ono?
Interiér
V interiéru se žádná zásadní změna oproti vybavenějšímu vozu neodehrála, až na absenci panoramatické střechy. Místo ní však dostanete dvojici prostorných stropních schránek a také o něco více prostoru nad hlavou, především na zadních sedadlech. Jinak pořád platí, že je vnitřek Touranu prostorný, variabilní a dobře sestrojený. Tato konkrétní barevná kombinace čalounění možná nemusí vyhovovat každému, ale je dobré vědět, že se můžete trochu odvázat, když budete mít chuť.
Pohon
Výkon 110 koní a točivý moment 250 Nm není pro půldruhé tuny těžké auto zrovna dost. Při uvolněné jízdě vám větší síla ani tak chybět nebude, na dálnici celkem snadno udržíte i 160 km/h, jen počítejte s tím, že akcelerace i na běžné rychlosti chvíli trvá, takže už jen při samotném nájezdu na dálnici se zapotíte. Zkuste pak ještě naložit dvě děti, tchyni, stokilovou německou dogu, plnou rakev na střechu… a často se budete plahočit za náklaďákem, který nebudete mít šanci předjet. Motor je také pod zátěží méně kultivovaný, a když po něm požadujete nějakou práci, nepůsobí zrovna nadšeným dojmem. Jakmile však na něj přestanete tlačit, neuslyšíte o něm.
„Už jen při samotném nájezdu
na dálnici se zapotíte, potom ale snadno
udržíte i 160 km/h.“
Spotřeba
Menší objem a výkon by mohly mít příznivější vliv na spotřebu paliva, jenže motor se docela nadře. Oproti dvoulitru, který autem hýbe přece jen s větší lehkostí, tak není apetit po naftě tak výrazně menší. Městský režim zvládnete do 6,5 l/100 km, s častějším využíváním obchvatů i za šest litrů, dálniční jízda na zákonném limitu si řekne o stejné množství paliva a nakonec vyloženě výletní tempo srazí spotřebu i pod 5,5 litru.
Ovladatelnost
Silnější Volkswagen Touran na větších 18″ kolech sliboval vynikající kompromis mezi výbornou ovladatelností a slušným komfortem, dalo by se tedy předpokládat, že menší kola přinesou ještě větší pohodlí. Jenže v případě tohoto vozu je zásadní adaptivní podvozek, který tu chybí. Bez něj je paradoxně auto méně jisté v zatáčkách a na některých nerovnostech i méně poddajné, přesto však stále jde o dobře nastavený podvozek. Auto zůstává za všech okolností klidné, stabilní a důvěryhodné. Příplatek 23 400,- korun za adaptivní tlumiče se ovšem jeví jako dobrá investice.
Verdikt
Volkswagen Touran je v lidovější verzi stále velmi dobré auto, musíte si však ujasnit svoje priority. Pokud vám nevadí jen stěží průměrná dynamika, ale naopak upřednostňujete německou pečlivost přetavenou v kvalitní interiér, ergonomické pracoviště, střídmý design a jako bonus i velmi příjemnou ovladatelnost, pak mohu tento vůz vřele doporučit.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Kompresní poměr | neuvedeno |
Vrtání x zdvih (mm) | neuvedeno |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 205/55 R17 |
Pneumatiky vzadu | 205/55 R17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 81 / 110 v 3200 - 4000 |
Točivý moment (Nm) | 250 v 1500 - 3000 |
Výkon/hmotnost (k/t) | 71 |
0-100 km/h (s) | 11,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 187 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,2 / 3,9 / 4,4 |
Objem nádrže (l) | neuvedeno |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4527 |
Šířka (mm) | 1829 |
Výška (mm) | 1659 |
Rozvor náprav (mm) | 2791 |
Provozní hmotnost (kg) | 1539 |
Celková hmotnost (kg) | 2180 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | neuvedeno |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | neuvedeno |
Zavazadlový prostor (l) | 743 / 1980 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 555 900,- (1.2 TSI 110 k Comfortline) |
Základní cena test. verze | 615 900,- (1.6 TDI 110 k Comfortline) |