Volkswagen Touran 2.0 TDI 150 k DSG (2016)

Možná, že není nejlevnější, ale Volkswagen Touran v jedné z nejvyšších specifikací svoji úlohu rodinného dostavníku zvládá téměř dokonale.
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.6

Radosti

Dostatečný a úsporný motor; pohodlný a schopný podvozek; praktický a kvalitní interiér

Starosti

Držáky na kelímky jsou příliš velké, jinak je vážně těžké přijít na něco objektivního a důležitého


U Volkswagenu je to jako v řeznictví. Vstoupíte dovnitř, řeknete si, jak velký flák masa asi tak chcete, jak moc prorostlý tukem, jestli na dušení do guláše, nebo na gril na stejky… „Prosil bych tak čtyři a půl metru auta druhu Modulare Querbaukasten, vyšší stavby, na rozvoz dětí a dlouhé cestování, pro pět lidí… anebo víte co, přihoďte radši ještě dvě sedačky.“ Takhle nějak si představuji, že se objednává nový Volkswagen Touran.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Může vám připadat obyčejný, možná až nudný, mně osobně se ale ostré a čisté linie zamlouvají. Ze všeho nejvíc je ale z tohoto vozu cítit, že si VW bylo jisté tím, co chce, a neexperimentovalo s kříženci MPV a SUV, protože to teď zrovna frčí. Prostě další variace na téma krabičky pro lidičky, která má především fungovat.

Interiér

Stejně jako vnějšek, i vnitřek postrádá jakékoliv designové výstřelky. Z praktického hlediska je to jen dobře, již tradičně se v pracovišti řidiče perfektně vyznáte, navzdory vyššímu ukotvení sedačky se za volantem uvelebíte a na všechno je radost hledět a sahat. Všude najdete dost okládacích prostor, třeba pod loketní opěrkou dokonce i vyjímatelný koš, přesto bych si ale představoval, že pod černě lakovanými dvířky před spolujezdcem bude místo měniče CD a modulu navigace spíš schránka na drobnosti. A držáky nápojů by mohly lépe plnit svoji funkci u menších kelímků, ale to je vážně jen drobná piha na kráse jinak skvělého interiéru.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Prostoru je, podle očekávání, hodně. Vpředu si na nepohodlí stěžovat nebudou ani vysocí lidé, vzadu se však dospělí na třech samostatných sedačkách mohou trochu tlačit, především o dveře a nízký strop panoramatické střechy, ale většinu času tu stejně budou zlobit ratolesti. Prostřední řada je pochopitelně posuvná, v pozici zcela vzadu nechává spoustu místa v zavazadlovém prostoru, konkrétně 743 litrů. Třetí řadou sedadel tento konkrétní vůz vybaven není, alespoň však dostanete plnohodnotou rezrevu. Sklopné opěradlo spolujezdce pro převoz dlouhých předmětů však dostanete vždy.

Pohon a spotřeba

Motor 2.0 TDI o výkonu 150 koní a točivém momentu 340 Nm je taková klasika a pod kapotou Touranů se bude objevovat běžněji. Pokud by vám výkony snad nedostačovaly, můžete sáhnout po ještě silnější 190koňové verzi, ale síly má dostatek pro většinu situací, je celkem kultivovaný a dobře odhlučněný, takže vás ani na dlouhých cestách nebude rušit. Převodovka DSG si s ním hezky notuje a popravdě, do auta tohoto druhu bych nic než automat ani nebral.

„Pokud by vám výkony motoru snad nestačily,
můžete sáhnout po nejsilnější 190koňové verzi.“

Podobně to cítím také s naftovým pohonem, jelikož u takto zaměřeného rodinného auta lze očekávat, že se investice vzhledem k vyššímu nájezdu navrátí. Spotřebu si drží slušnou, rozvoz ratolestí po městě zvládne za sedm litrů, za výlet dálniční stotřicítkou si řekne o kousek méně a vyhlídkovým tempem se dostane i na šest litrů.

Ovladatelnost

Pokud hledáte především houpavě konejšívé pohodlí, u Volkswagenu Touran moc nepochodíte. Ovšem nepohodlný určitě není. Podvozek je tužší, díky čemuž má skoro až zbytečně moc přilnavosti a hezky ostře si najíždí do zatáček, jenže se nenaklání, neodskakuje a nerovnosti pohlcuje velmi slušně. Ostré rány pronikají dovnitř jen sporadicky, třeba na propadlých kanálech.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Za tyto vlastnosti lze vděčit především adaptivním tlumičům DCC, které jsou snad nutností, zvláště, pokud se nechcete vzdát krásných 18″ ráfků. Doporučuji nechat nastavení v režimu Comfort, který nabídne dokonalou kombinaci pohodlí a schopností. Ty se mohou zdát skoro až zbytečné, pokud ale hledáte ani ne tak sportovní jako spiš sebejisté jízdní vlastnosti a ani u vozu tohoto typu nestrpíte pocit, že vás na silnici místo poctivé mechaniky udržují rozvařené těstoviny, určitě vás nezklame. Jinak z řidičského hlediska jsou ovládací prvky, hlavně řízení, mírně umělé, ale přesné a čisté, asi jako v každém Volkswagenu.

Verdikt

Volkswagen Touran se překvapivě moc hezky řídí, až natolik, že má takový Ford S-Max nebo BMW řady 2 Gran Tourer docela vážný problém. Přidejte si k tomu univerzálně pohledný design, kvalitní a prostorný interér, silami dostačující a úsporný motor, obstojnou automatickou převodovku, a máte před sebou velmi solidní kombinaci.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Tři čtvrtě milionu za tuto verzi (a to si ještě můžete hodně navymýšlet) není zrovna nejméně, zvláště ve srovnání s francouzskou konkurencí, která je známá svou agresivní cenovou politiku, za své peníze však dostanete téměř dokonalé rodinné auto, ve kterém vám nebude nic chybět, nebude vás ničím štvát a koneckonců vás bude i trochu bavit řídit.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1968
Kompresní poměrneuvedeno
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkašestistupňová dvouspojková
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu225/45 R18
Pneumatiky vzadu225/45 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110 / 150 v 3500 - 4000
Točivý moment (Nm)340 v 1750 - 3000
Výkon/hmotnost (k/t)95
0-100 km/h (s)9,3
Nejvyšší rychlost (km/h)206
Spotřeba paliva (l/100 km)5,5 / 4,3 / 4,7
Objem nádrže (l)neuvedeno
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4527
Šířka (mm)1829
Výška (mm)1659
Rozvor náprav (mm)2791
Provozní hmotnost (kg)1571
Celková hmotnost (kg)2200
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1800
Zavazadlový prostor (l)743 / 1980
Ceny
Základní cena modelu555 900,- (1.2 TSI 110 k Comfortline)
Základní cena test. verze647 900,- (2.0 TDI 150 k Comfortline)
Cena testovaného vozu749 900,- (2.0 TDI DSG 150 k Highline)
29.2.2016 1:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist