Volkswagen Touran 2.0 TDI 150 k DSG (2016)

Možná, že není nejlevnější, ale Volkswagen Touran v jedné z nejvyšších specifikací svoji úlohu rodinného dostavníku zvládá téměř dokonale.
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.6

Radosti

Dostatečný a úsporný motor; pohodlný a schopný podvozek; praktický a kvalitní interiér

Starosti

Držáky na kelímky jsou příliš velké, jinak je vážně těžké přijít na něco objektivního a důležitého


U Volkswagenu je to jako v řeznictví. Vstoupíte dovnitř, řeknete si, jak velký flák masa asi tak chcete, jak moc prorostlý tukem, jestli na dušení do guláše, nebo na gril na stejky… „Prosil bych tak čtyři a půl metru auta druhu Modulare Querbaukasten, vyšší stavby, na rozvoz dětí a dlouhé cestování, pro pět lidí… anebo víte co, přihoďte radši ještě dvě sedačky.“ Takhle nějak si představuji, že se objednává nový Volkswagen Touran.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Může vám připadat obyčejný, možná až nudný, mně osobně se ale ostré a čisté linie zamlouvají. Ze všeho nejvíc je ale z tohoto vozu cítit, že si VW bylo jisté tím, co chce, a neexperimentovalo s kříženci MPV a SUV, protože to teď zrovna frčí. Prostě další variace na téma krabičky pro lidičky, která má především fungovat.

Interiér

Stejně jako vnějšek, i vnitřek postrádá jakékoliv designové výstřelky. Z praktického hlediska je to jen dobře, již tradičně se v pracovišti řidiče perfektně vyznáte, navzdory vyššímu ukotvení sedačky se za volantem uvelebíte a na všechno je radost hledět a sahat. Všude najdete dost okládacích prostor, třeba pod loketní opěrkou dokonce i vyjímatelný koš, přesto bych si ale představoval, že pod černě lakovanými dvířky před spolujezdcem bude místo měniče CD a modulu navigace spíš schránka na drobnosti. A držáky nápojů by mohly lépe plnit svoji funkci u menších kelímků, ale to je vážně jen drobná piha na kráse jinak skvělého interiéru.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Prostoru je, podle očekávání, hodně. Vpředu si na nepohodlí stěžovat nebudou ani vysocí lidé, vzadu se však dospělí na třech samostatných sedačkách mohou trochu tlačit, především o dveře a nízký strop panoramatické střechy, ale většinu času tu stejně budou zlobit ratolesti. Prostřední řada je pochopitelně posuvná, v pozici zcela vzadu nechává spoustu místa v zavazadlovém prostoru, konkrétně 743 litrů. Třetí řadou sedadel tento konkrétní vůz vybaven není, alespoň však dostanete plnohodnotou rezrevu. Sklopné opěradlo spolujezdce pro převoz dlouhých předmětů však dostanete vždy.

Pohon a spotřeba

Motor 2.0 TDI o výkonu 150 koní a točivém momentu 340 Nm je taková klasika a pod kapotou Touranů se bude objevovat běžněji. Pokud by vám výkony snad nedostačovaly, můžete sáhnout po ještě silnější 190koňové verzi, ale síly má dostatek pro většinu situací, je celkem kultivovaný a dobře odhlučněný, takže vás ani na dlouhých cestách nebude rušit. Převodovka DSG si s ním hezky notuje a popravdě, do auta tohoto druhu bych nic než automat ani nebral.

„Pokud by vám výkony motoru snad nestačily,
můžete sáhnout po nejsilnější 190koňové verzi.“

Podobně to cítím také s naftovým pohonem, jelikož u takto zaměřeného rodinného auta lze očekávat, že se investice vzhledem k vyššímu nájezdu navrátí. Spotřebu si drží slušnou, rozvoz ratolestí po městě zvládne za sedm litrů, za výlet dálniční stotřicítkou si řekne o kousek méně a vyhlídkovým tempem se dostane i na šest litrů.

Ovladatelnost

Pokud hledáte především houpavě konejšívé pohodlí, u Volkswagenu Touran moc nepochodíte. Ovšem nepohodlný určitě není. Podvozek je tužší, díky čemuž má skoro až zbytečně moc přilnavosti a hezky ostře si najíždí do zatáček, jenže se nenaklání, neodskakuje a nerovnosti pohlcuje velmi slušně. Ostré rány pronikají dovnitř jen sporadicky, třeba na propadlých kanálech.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Za tyto vlastnosti lze vděčit především adaptivním tlumičům DCC, které jsou snad nutností, zvláště, pokud se nechcete vzdát krásných 18″ ráfků. Doporučuji nechat nastavení v režimu Comfort, který nabídne dokonalou kombinaci pohodlí a schopností. Ty se mohou zdát skoro až zbytečné, pokud ale hledáte ani ne tak sportovní jako spiš sebejisté jízdní vlastnosti a ani u vozu tohoto typu nestrpíte pocit, že vás na silnici místo poctivé mechaniky udržují rozvařené těstoviny, určitě vás nezklame. Jinak z řidičského hlediska jsou ovládací prvky, hlavně řízení, mírně umělé, ale přesné a čisté, asi jako v každém Volkswagenu.

Verdikt

Volkswagen Touran se překvapivě moc hezky řídí, až natolik, že má takový Ford S-Max nebo BMW řady 2 Gran Tourer docela vážný problém. Přidejte si k tomu univerzálně pohledný design, kvalitní a prostorný interér, silami dostačující a úsporný motor, obstojnou automatickou převodovku, a máte před sebou velmi solidní kombinaci.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Tři čtvrtě milionu za tuto verzi (a to si ještě můžete hodně navymýšlet) není zrovna nejméně, zvláště ve srovnání s francouzskou konkurencí, která je známá svou agresivní cenovou politiku, za své peníze však dostanete téměř dokonalé rodinné auto, ve kterém vám nebude nic chybět, nebude vás ničím štvát a koneckonců vás bude i trochu bavit řídit.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1968
Kompresní poměrneuvedeno
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkašestistupňová dvouspojková
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu225/45 R18
Pneumatiky vzadu225/45 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110 / 150 v 3500 - 4000
Točivý moment (Nm)340 v 1750 - 3000
Výkon/hmotnost (k/t)95
0-100 km/h (s)9,3
Nejvyšší rychlost (km/h)206
Spotřeba paliva (l/100 km)5,5 / 4,3 / 4,7
Objem nádrže (l)neuvedeno
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4527
Šířka (mm)1829
Výška (mm)1659
Rozvor náprav (mm)2791
Provozní hmotnost (kg)1571
Celková hmotnost (kg)2200
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1800
Zavazadlový prostor (l)743 / 1980
Ceny
Základní cena modelu555 900,- (1.2 TSI 110 k Comfortline)
Základní cena test. verze647 900,- (2.0 TDI 150 k Comfortline)
Cena testovaného vozu749 900,- (2.0 TDI DSG 150 k Highline)
29.2.2016 1:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist