autoweb.cz > Škoda > Škoda Rapid > škoda rapid spaceback > Škoda Rapid Spaceback: z kombi je nakonec hatchback
Škoda Rapid Spaceback: z kombi je nakonec hatchback
Nadměrný výskyt testovacích prototypů na silnicích a obrazové upoutávky z minulého týdne byly neklamným znamením, že Škoda nebude s odhalením druhé karosářské varianty modelu Rapid čekat do frankfurtského autosalonu a nakonec i oficiálně potvrdila, že jej ukáže bezprostředně po výstavní premiéře nové Octavie RS v Goodwoodu.
Jak sami vidíte, vůz se nakonec nejmenuje Sportback, jak signalizoval elektronický katalog dílů koncernu Volkswagen ETKA, ale zůstává u původně avizovaného označení Spaceback, což je i s ohledem na sesterské Audi A3 a příslib menších zmatků v názvosloví nakonec rozumnější.
Pozoruhodné a tak trochu i nečekané je u mladoboleslavské novinky také to, že není prezentována jako kombík, ale hatchback nižší střední třídy. Pokud jde o rozměry, nesmysl to není. Rozvor náprav Rapidu Spaceback činí 2602 mm, což je pouze o 35 mm méně než v případě sedmé generace Volkswagenu Golf, rozdíl je však samozřejmě v použitém základu. Platformu MQB najdete pouze vespod Octavie a to znamená, že Rapid Spaceback se v žádné z chystaných motorizací nebude spoléhat na víceprvkovou zadní nápravu.Když už jsme u pohonných jednotek, nutno říci, že se pod přední kapotou evropské verze Spacebacku objeví čtyři benzínové a dva naftové motory s výkonem od 75 do 122 koní, přičemž Škoda slibuje hned od počátku také vznětovou šestnáctistovku TDI o výkonu 90 koní ve verzi GreenLine s průměrnou papírovou spotřebou jen 3,8 litru na 100 km.
Škoda Rapid fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Podle předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda je nový Rapid Spaceback „ideální automobil pro mladé lidi a rodiny, kompaktní, s dynamickým střihem, přitom ale praktický“. Co to znamená v celkových číslech? Nový hatchback byl ve srovnání s liftbackem zkrácen o 18 centimetrů, Škoda nicméně slibuje, že se toto omezení prostoru pro posádku nijak nedotklo a v zavazadelníku pořád zůstalo v základu 415 litrů, které lze sklopením zadních sedadel zvětšit na 1380 litrů.
Na další detailní informace kupříkladu o dynamice, spotřebě jednotlivých provedení či ceník je ještě brzy, dlouho čekat však jistě nebudeme. Předpokládáme, že auto se začne prodávat bezprostředně po jeho představení ve Frankfurtu, takže nejpozději do začátku září budeme vědět vše důležité. Teď můžeme akorát říci, že v rámci příplatkové výbavy bude možné objednat třeba nedávno představená xenonová světla anebo panoramatickou střechu propojenou černým spoilerem a prodlouženým zadním oknem protaženým až nad registrační značku. Základní varianty toto rozhodně mít nebudou, jak ostatně ukazují i fotografie bílého vozu.