autoweb.cz > Nissan > Nissan Qashqai > Nissan Qashqai+2 360 1.6 dCi (2013)
Nissan Qashqai+2 360 1.6 dCi (2013)
Dynamika 6
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 9
X-Factor 6
Celkové hodnocení 7.4
RADOSTI
Provozní náklady, spotřeba, praktičnost
STAROSTI
Nemoderní interiér
Nissan Qashqai je ve své podstatě dokonalé auto S lehkým faceliftem je na trhu šest let a v reálu zastupuje u automobilky několik nejrůznějších modelových řad, umí uspokojit zájemce o hatchback, lehké SUV i kompaktní MPV. V podstatě musí zvládat zaujmout bývalé majitele Almer, Maxim, Primer… Protože nic takového už výrobce ve svém portfoliu nemá. A Qashqai se to už roky daří.
Nissan Qashqai fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Nicméně roky jsou na autě už trochu znát, zejména v kabině. Zvenku jsem se na Qashqai nikdy nedíval jako na výstřelek elegance, chápal jsem ho a stále chápu jako funkční co do vzhledu, nutno ale říct, že s mírnými modernizacemi je z venku naopak snaha o udržení líbivého vzhledu (v rámci kategorie vysazené na praktičnost) úspěšná.V kabině jsem cítil, že vůz už je nějaké ty roky na trhu, a že by infuze moderních prvků byla zapotřebí. Tedy, jen v rámci image, stylu a tak dále, protože po stránce užitné hodnoty či ergonomie je všechno v pořádku. Takže namísto o zastaralosti je možná na místě mluvit o jednoduché nadčasovosti.
Tolik tedy jenom pár osobních poznámek na téma vzhledu, který je tak jako tak subjektivní u každého pozorovatele, takže pokud se vám Qashqai vyloženě líbí anebo naopak pro něj nemáte po vzhledové stránce pochopení, nelze z toho dělat nijaké zásadní závěry.
Qashqai, se kterým jsem jezdil, byl označen jako 360 + 2, což není jednoduchá matematická rovnice, ale vyjádření toho, že jde o větší verzi modelu, navíc s výbavou rozšířenou vzhledem k nižší specifikaci Acenta.
Výbava a ovládací prvky kabiny. Moderní to není, ale ergonomické a funkční ano.
Už ta toho nabízí opravdu hodně. A díky “360“ je tu monitorovací systém kamer kolem dokola auta (a kód 360 je rozluštěn), systém Nissan Connect, osmnáctipalcová litá kola, černě lakované střešní lišty a zpětná zrcátka, kožená loketní opěrka, černé detaily interiéru kolem řadící páky a hliníkové pedály.Bratru za 516 500 Kč podle akčního ceníku u benzínové šestnáctistovky. Nás ale zajímá naftový motor 1.6 dCi. S výkonem 130 koní a točivým momentem 320 Nm, což jsou velmi příjemné hodnoty. Qashqai s touto pohonnou jednotkou nabízí dostatek agility, je svižný, pokud jsem ho nenaložil až po strop betonovými tvárnicemi, tak poměrně hbitý i při pružném zrychlení, s dostatečnou rezervou pro předjíždění. A také má zajímavou spotřebu, ta tabulková je kdesi u pěti litrů v průměru, já jsem jezdil o trochu víc, ale stálo v intencích, pro které bych si dokázal nákup tohoto vozu obhájit.
DOPORUČUJEME: 5 důvodů, proč si nekupovat SUV
Podvozkově, nebo „řidičsky“ obecně se mi Qahqai líbil, poctivý a tuhý chod řadící páky, příjemně padnoucí volant, podvozek filtrující maximum nerovností s dostatečnou přilnavostí na obou nápravách. Jeden by si až rebelsky řekl, že je škoda, že pod kapotou není třeba přeplňovaný benzínový dvoulitr. Nesmysl, samozřejmě…. Naftová šestnáctistovka se k autu hodí, ale v oblasti jízdních schopností by si Qashqai jako takový určitě uměl poradit s vyšším výkonem.
To „+2“ jsou dvě sedadla navíc. Využít se dají jako pohotovostní, nebo pro děti.
Důležité ale je, jak si poradí s cestujícími a zavazadly. Na předních sedadlech vše v pořádku, ze zadních jsem jako řidič občas zaslechl poznámky o tom, že „je to dost potemnělé a stísněné auto.“ Tedy ne prostorově, jak jsem pochopil, ale spíše prosvětlením, prosklením? Do kufru se vejde 450 litrů zavazadel, manipulace s nimi je díky velkým dveřím a „hranatosti“ zavazadelníku snadná.
Verdikt
Jednoduché, čisté, praktické auto, dobře vybavené. S výkonově dostačujícím motorem a zajímavou spotřebou. Asi bych si uměl představit s ním každodenně jezdit za prací či s rodinou na cesty, ve skutečnosti bych ale dal přednost zřejmě nějaké méně racionální, ale více stylové a povrchně „imidžové“ alternativě.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec boxer |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 96 / 130 v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 320 v 1750 |
0-100 km/h (s) | 10,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 189 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,7 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4541 |
Šířka (mm) | 1780 |
Výška (mm) | 1645 |
Provozní hmotnost (kg) | 1626 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 440 000 Kč |
Základní cena test. verze | 618 000 Kč |