Michelin Primacy 3 rozumí dopravním nehodám

Vyhlášený producent pneumatik představuje novou pneumatiku, která podle všeho otevírá novou éru bezpečnosti silničního provozu.

Nejde jen o prázdné řeči ohledně bezpečnosti, ne v případě Michelinu a jeho nového obutí. Právě pneumatika je to, co drží auto na silnici, čtyři plošky velikosti lidské dlaně, a rozdíly v kvalitě se zásadním způsobem promítají do kvality jízdy, přilnavosti, potažmo bezpečnosti.

To, že nová Primacy 3 rozumí dopravním nehodám tedy chápejte jako paralelu k tomu, Michelin při konstrukci důkladně analyzoval dopravní nehody, statistiky a na základě výsledků vycházejících z příčin těchto nehod danou pneumatiku vyvíjel. Jde vlastně o určitý druh prevence, jak díky pneumatice zabránit tomu, aby se řidič dostal do krizové situace.



Michelin Primacy 3 má skvělé jízdní vlastnosti na suchu i na mokru.

Důležitým faktorem je gumová směs s unikátním složením. Jde o patentovaný recept, díky kterému Primacy 3 optimalizuje přilnavost za každého počasí, aniž by tím jakkoliv byly ohroženy ostatní vlastnosti, zejména pak palivová účinnost a dlouhá životnost.

Nové složení obsahuje jedinečnou komplexní kombinaci různých elastomerů, posilující lepidlo na bázi siliky a změkčovač na bázi pryskyřice, ať už to znamená cokoli. Důležité je, zda tahle alchymie funguje.



Srovnání s konkurencí. Paralelní start a… brzdná dráha Michelinu je kratší.

Kromě směsi je tady dezén s inovativními lamelami. Protože jsou na pneumatiky při prudkém brzdění či zatáčení na suchém či mokrém povrchu kladeny vysoké nároky, gumy jsou velmi zatěžovány, je důležité, aby v kontaktu s povrchem vozovky bylo vždy maximum gumy.

Na to má Michelin know-how, dezén se samoblokujícími lamelami, které se zacvaknou vzájemně do sebe a bloky jsou tím pádem tužší a je méně pravděpodobné, že ztratí tvar. Lepší kontakt pneumatikou s povrchem vozovky? To si pište.

Průměr ráfku je 15 až 18 palců, profilové číslo lze volit mezi 65 a 40 a rychlostní třída nabízí varianty H, V, W, Y. Pneumatika jde aktuálně na trh a je k dostání v osmatřiceti různých velikostech.

Filip Rakovan

DOPORUČUJEME: Co ještě možná nevíte o pneumatikách

13.3.2012 9:45| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist