autoweb.cz > Dopravní nehody > Michelin Primacy 3 rozumí dopravním nehodám
Michelin Primacy 3 rozumí dopravním nehodám
Nejde jen o prázdné řeči ohledně bezpečnosti, ne v případě Michelinu a jeho nového obutí. Právě pneumatika je to, co drží auto na silnici, čtyři plošky velikosti lidské dlaně, a rozdíly v kvalitě se zásadním způsobem promítají do kvality jízdy, přilnavosti, potažmo bezpečnosti.
To, že nová Primacy 3 rozumí dopravním nehodám tedy chápejte jako paralelu k tomu, Michelin při konstrukci důkladně analyzoval dopravní nehody, statistiky a na základě výsledků vycházejících z příčin těchto nehod danou pneumatiku vyvíjel. Jde vlastně o určitý druh prevence, jak díky pneumatice zabránit tomu, aby se řidič dostal do krizové situace.
Michelin Primacy 3 má skvělé jízdní vlastnosti na suchu i na mokru.
Důležitým faktorem je gumová směs s unikátním složením. Jde o patentovaný recept, díky kterému Primacy 3 optimalizuje přilnavost za každého počasí, aniž by tím jakkoliv byly ohroženy ostatní vlastnosti, zejména pak palivová účinnost a dlouhá životnost.
Nové složení obsahuje jedinečnou komplexní kombinaci různých elastomerů, posilující lepidlo na bázi siliky a změkčovač na bázi pryskyřice, ať už to znamená cokoli. Důležité je, zda tahle alchymie funguje.
Srovnání s konkurencí. Paralelní start a… brzdná dráha Michelinu je kratší.
Kromě směsi je tady dezén s inovativními lamelami. Protože jsou na pneumatiky při prudkém brzdění či zatáčení na suchém či mokrém povrchu kladeny vysoké nároky, gumy jsou velmi zatěžovány, je důležité, aby v kontaktu s povrchem vozovky bylo vždy maximum gumy.
Na to má Michelin know-how, dezén se samoblokujícími lamelami, které se zacvaknou vzájemně do sebe a bloky jsou tím pádem tužší a je méně pravděpodobné, že ztratí tvar. Lepší kontakt pneumatikou s povrchem vozovky? To si pište.
Průměr ráfku je 15 až 18 palců, profilové číslo lze volit mezi 65 a 40 a rychlostní třída nabízí varianty H, V, W, Y. Pneumatika jde aktuálně na trh a je k dostání v osmatřiceti různých velikostech.
Filip Rakovan
DOPORUČUJEME: Co ještě možná nevíte o pneumatikách