Ferrari F12tdf (2015): nejsilnější F12 odhalena, má 780 koní a stovku dá za 2,9 sekundy

Atmosférický dvanáctiválec Berlinetty posílil pod přední kapotou ostřejší verze tdf o 40 koní a díky tomu se zkrátil čas akcelerace na stovku o dvě desetiny vteřiny.

Původně se mělo za to, že by se vybroušená varianta F12 Berlinetta mohla jmenovat Speciale či GTO, nakonec však padla volba na jiná tři písmena – tdf. Pokud ve vás náhodou evokují označení dieselového vozu, nic si z toho nedělejte, rozklíčovaná zkratka je ještě lepší, jde totiž o „tour de france“.

Jak možná tušíte, v Modeně se se nezbláznili a nevzdávají hold cyklistické soutěži. Pod stejným jménem se v padesátých a šedesátých letech jely silniční závody, kterým Ferrari dominovalo, zejména pak v roce 1956, kdy model 250 GT Berlinetta zvítězil čtyřikrát po sobě. Ale zpátky k novince.

F12tdf má mezi předními koly vyladěnou verzi atmosférické V12 o objemu 6262 cm3, která nyní produkuje 780 koní při 8500 otáčkách za minutu (+ 40 k) a 705 newtonmetrů dostupných při 6250 ot./min. (+ 15 Nm). Pohonná jednotka se navíc nechá vytočit až k 8900 ot.

Motor je spojen s dvouspojkovou převodovkou F1 DCT a ani ta není zcela původní. Dostala o šest procent kratší převody a zásah do elektroniky zrychlil její řazení při podřazování až o čtyřicet procent, zatímco směrem nahoru dokáže měnit kvalty o třicet procent rychleji než ta původní.

Původní nezůstala ani karoserie a především aerodynamika. Rozsáhlejší použití karbonu snížilo váhu auta z 1630 na 1520 kg, která je rozdělena v poměru 46:54 ve prospěch zadní nápravy a výkonová hmotnost díky tomu poskočila ze 454 na 513 koní na tunu. Také proto F12tdf zrychlí z nuly na stovku za 2,9 sekundy (- 0,2 s) a na dvojnásobnou rychlost se dostane za 7,9 vteřiny (- 0,6 s).

Aby těch impozantních informací nebylo málo, měli bychom dodat, že auto nyní díky úpravám generuje přítlak až 230 kg při rychlosti 200 km/h, což je o 107 kg vyšší hodnota než v případě Berlinetty. Dynamiku dále vylepšuje takzvaný „virtuální rozvor“, což je v hantýrce Ferrari systém řízení zadních kol pomáhající krotit vyšší výkon motoru v kombinaci s přilnavější přední nápravovou osazenou širšími pneumatikami, což by za normálních okolností vedlo k větší přetáčivosti. Ve Ferrari si uvědomili, že jejich zákazníci nejsou piloti F1 a toto řešení jim má přinést více stability v zatáčkách.

Neméně zajímavě působí také údaje o brzdovém systému. Ferrari detailní data o konstrukci nezveřejnilo, pouze připomíná, že jde o podobné řešení s jednodílnými třmeny jako u LaFerrari, brzdnou dráhu nicméně automobilky prozradila. Podle jejího měření dokáže F12tdf zastavit z rychlosti 100 km/h na vzdálenosti jen 30,5 metru a dvojnásobné tempo vůz zkrotí na 121 metrech.

Pokud právě zvažujete telefonát účetnímu, cenovku pro vás ještě nemáme, váhat byste však příliš dlouho neměli. Ferrari nemá v plánu postavit více než 799 aut.

14.10.2015 11:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist