Audi Q7 (2015): nová generace dává zabrat pneumatikám a podvozku na Nordschleife

Audi Q7 (2015): nová generace dává zabrat pneumatikám a podvozku na Nordschleife

Autonovinky | vydáno 29. 7. 2014

Velikost textu: a a a

(+ video) Budoucí Q7 dorazí v nové formě. Kromě silnějších motorů - včetně 3.0 TDI s elektrickým kompresorem - se pochlubí i radikálním snížením váhy až o 300 kg.

Největší ingolstadtské SUV vyráběné bratislavskou továrnou VW patří už - takříkajíc - k veteránům koncernu Volkswagen. Produkční linka s modelem Q7 se rozjela koncem roku 2005, a pokud nějaké Audi potřebuje nutně vyměnit, tohle je jeden z nejvážnějších adeptů.

Že se tak brzy skutečně stane, potvrzují nejen informátoři blízcí automobilce, ale i vedení firmy a konec konců důkazem blížící se mezigenerační obměny je rovněž nové video pořízené na Severní smyčce Nürburgringu s maskovanou testovací mulou Q7.

Autoři snímku v zásadě nepochybují, že jde o Audi Q7, ačkoli vnitřní uspořádání předních světel může někomu připomínat taktéž chystané nové Volvo XC90, hádají však, že bychom tady neměli mít obyčejnou verzi. Podle nich se se jedná o verzi SQ7 osazenou třílitrovým naftovým motorem z prototypu RS 5 TDI.

Pokud jste informace o tomto voze nezachytili, vězte, že využívá klasický vidlicový šestiválec TDI s dvojicí turbodmychadel, který má však v nasávání navíc ještě malý elektricky poháněný kompresor o hmotnosti cirka pět kilogramů. Jestli se pod přední kapotou objeví v nezměněné kondici, nabídne až 385 koní a nejvyšší točivý moment 750 newtonmetrů.

K dalším motorizací se připojí vidlicový osmiválec 4.0 TFSI s odhadovaným výkonem 435 koní a těsně pod ním stane benzínová 3.0 V6 s přeplňováním o výkonu cirka 310 koní.

Silnější pohonné jednotky nicméně nebudou jediným způsobem, jak se druhá generace Q7 přepracuje k lepší dynamice. Novinka by měla zhubnout až o 300 kilogramů použitím panelů vyrobených z uhlíkových vláken, nebude chybět hliník i výraznější zastoupení vysoko pevnostních ocelí.

Co tato kombinace dokáže v plném kalupu, demonstruje video pod článkem. Přestože auto nepůsobí při jízdě jako pírko a kvílení gum v zatáčkách přehlušují jakékoli jiné zvuky, rozhodně to vypadá, že příští Audi Q7 nebude pomalé.

zdroj: TouriClips

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Suzuki vyrobilo v Maďarsku tři miliony aut. Za 26 let.

Člověk za šestadvacet let stihne třeba dospět, vystudovat vysokou školu, vdát se či oženit, zplodit potomka nebo dva. Automobilka za tu samou dobu vyrobí tři miliony vozů.

Suzuki vyrobilo v Maďarsku tři miliony aut. Za 26 let.
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den. Pane doktore, řeším nyní problém s ŘP. Žiji pátým rokem v zahraničí ne ... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist