Audi Q7 (2015): nová generace dává zabrat pneumatikám a podvozku na Nordschleife

Audi Q7 (2015): nová generace dává zabrat pneumatikám a podvozku na Nordschleife

Autonovinky | vydáno 29. 7. 2014

Velikost textu: a a a

(+ video) Budoucí Q7 dorazí v nové formě. Kromě silnějších motorů - včetně 3.0 TDI s elektrickým kompresorem - se pochlubí i radikálním snížením váhy až o 300 kg.

Největší ingolstadtské SUV vyráběné bratislavskou továrnou VW patří už - takříkajíc - k veteránům koncernu Volkswagen. Produkční linka s modelem Q7 se rozjela koncem roku 2005, a pokud nějaké Audi potřebuje nutně vyměnit, tohle je jeden z nejvážnějších adeptů.

Že se tak brzy skutečně stane, potvrzují nejen informátoři blízcí automobilce, ale i vedení firmy a konec konců důkazem blížící se mezigenerační obměny je rovněž nové video pořízené na Severní smyčce Nürburgringu s maskovanou testovací mulou Q7.

Autoři snímku v zásadě nepochybují, že jde o Audi Q7, ačkoli vnitřní uspořádání předních světel může někomu připomínat taktéž chystané nové Volvo XC90, hádají však, že bychom tady neměli mít obyčejnou verzi. Podle nich se se jedná o verzi SQ7 osazenou třílitrovým naftovým motorem z prototypu RS 5 TDI.

Pokud jste informace o tomto voze nezachytili, vězte, že využívá klasický vidlicový šestiválec TDI s dvojicí turbodmychadel, který má však v nasávání navíc ještě malý elektricky poháněný kompresor o hmotnosti cirka pět kilogramů. Jestli se pod přední kapotou objeví v nezměněné kondici, nabídne až 385 koní a nejvyšší točivý moment 750 newtonmetrů.

K dalším motorizací se připojí vidlicový osmiválec 4.0 TFSI s odhadovaným výkonem 435 koní a těsně pod ním stane benzínová 3.0 V6 s přeplňováním o výkonu cirka 310 koní.

Silnější pohonné jednotky nicméně nebudou jediným způsobem, jak se druhá generace Q7 přepracuje k lepší dynamice. Novinka by měla zhubnout až o 300 kilogramů použitím panelů vyrobených z uhlíkových vláken, nebude chybět hliník i výraznější zastoupení vysoko pevnostních ocelí.

Co tato kombinace dokáže v plném kalupu, demonstruje video pod článkem. Přestože auto nepůsobí při jízdě jako pírko a kvílení gum v zatáčkách přehlušují jakékoli jiné zvuky, rozhodně to vypadá, že příští Audi Q7 nebude pomalé.

zdroj: TouriClips

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Škoda Citigo na Masarykově okruhu: Stačí mrzký výkon k opravdové zábavě?

Říká se, že potřebujete alespoň 400 koní na to, abyste si pořádně užili Masarykův okruh v Brně, jinak je to utrpení. A co takhle mrzkých 60 koní litrového tříválce ve Škodě Citigo?

Škoda Citigo na Masarykově okruhu: Stačí mrzký výkon k opravdové zábavě?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak je to s pojistným plněním z povinného ručení... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist