Ženeva, středobod motorismu

Ještě týden zbývá, než se pro letošní rok definitivně zavřou brány mezinárodního autosalonu v Ženevě. Přesto si již nyní troufneme tento motoristický svátek zhodnotit.

Jestli byla loňská podzimní „Paříž“ téměř propadák (některé přední automobilky se vůbec neúčastnily a část výstavních hal vypadal jako tržiště, když se pořadatelé snažili plochu nějak zaplnit), letošní jarní „Ženeva“ opět potvrzuje své mimořádné postavení. Ženevský autosalon 2017 tak nejen že není zklamáním, ale ukazuje, že i v dnešní době se dá udržet pomyslná laťka hodně vysoko.

Švýcarský autosalon tak kráčí ve šlépějích předchozích ročníků a stále platí za evropskou autosalonovou jedničku. Důvodů, proč tomu tak je, najdeme hned několik a ne všechny souvisí s motorismem. Dle našeho soudu totiž hraje důležitou úlohu i bezpečnostní politika státu, která je v případě Švýcarska ve srovnání s Francií zcela opačná.

Francie poznamenaná přílivem migrantů a teroristickými útoky zkrátka nemá vizitku země, která dokáže zajistit bezpečnost svých občanů, natož návštěvníků. Přitom autosalon, který pravidelně navštěvuje francouzský prezident a láká velké množství lidí, by mohl být cílem teroristického útoku. Navíc z našich předchozích návštěv víme, že zdejší personál nebyl schopný zajistit bezproblémový průběh ani v dobách klidu, natož nyní.


Proti tomu ve Švýcarsku vládne klid a pořádek. Nikdo tak nemá důvod k obavám, které v případě pařížského autosalonu mohly některé zájemce nakonec donutit zůstat doma. Na ženevském výstavišti Palexpo navíc všechno precizně funguje. Skvělá organizace je zdejší dlouholetou chloubou – novinářům usnadňuje práci a návštěvníkům zpříjemňuje pobyt na autosalonu.

Dle našeho soudu ženevskému autosalonu ale nahrává i jeden důležitý fakt, a tím je absence velkosériové automobilové výroby ve Švýcarsku. Žádná ze značek zde není protěžována, zatímco v Paříži mají z hlediska výstavní plochy a tedy i optickou převahu francouzské značky a ve Frankfurtu (po roce se střídá s pařížským autosalonem) zase ty německé. Švýcaři jsou jakousi zárukou rovnováhy sil, což je příjemné.

Nemalou výhodou je také už samotná stavba výstaviště, kdy jdete z jedné haly přímo do druhé (jsou těsně u sebe), takže odpadají dlouhé přechodu z budovy do budovy, což je na jiných autosalonech běžné. No a vyzdvihnout musíme i polohu výstaviště, které je přímo u letiště a dálnice, v těsné blízkosti má vlak i parkovací domy.

To všechno jistě pozitivně ovlivňuje zájem o ženevský autosalon. Stejně jako datum jeho konání, které umožňuje automobilkám představit zde novinky pro daný rok. Právě jarní termín na samém začátku motoristické sezony je jistě zásadní.

Ženevský autosalon má tak největší potenciál i do let budoucích. Po organizační stránce funguje jako švýcarské hodinky a právem se tak těší zájmu jak ze strany vystavovatelů, tak ze strany návštěvníků. Každé jako se tak stává skutečným středobodem motoristického světa.

12.3.2017 11:45| autor: Milan Jirouš
Více o tématu: autosalon

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist