zak-nejlepsi-diesel-asi-stary-sestivalec-v-bmw.jpg

Žák: Nejlepší diesel? Asi starý šestiválec v BMW

BMW

Nová auta trpí především na nutnost splnit emisní limity a další nařízení.

Diskuze

12 komentářů

    Majk.Z

    Stejné to bylo u spousty aut i mezi EURO III a EURO IV, když porovnám stejné modely se stejnými motory před a po…

    Michal

    Je to pravda, emise jsou \“hrob\“ jinak dobrých motorů. Groteskní je, že těm \“zeleným mozkům\“ jde jen o emise CO2, které lidskému zdraví neškodí a produkuje je vlastně cokoliv. Že se mění klima, no a co? Neměnilo se v historii snad? Je to přirozený běh událostí. Pokud bych se vůbec o něco staral, tak o emise No x (dusíky síry), které diesely produkují a ty jsou pro lidské zdraví skutečně škodlivé. Proto taky např. v Japonsku vyvinula Mazda motory Sky Active D, (budeme-li se bavit o dieselech), což budou jedny z mála dieselů, které tam budou moct legálně jezdit, protože mají nízké emise No x, takže asi tak.

    Michal

    Oxid síry..

    Ta Mazda ma fakt dobre nladene tie SKY ACTIVE motory mal som tu čest.Ale len u benzine v CX-5 splna normu euro 5 ale ten motor nema fakt nema chybu atmosfera ktora ma buducnost.MAZDE poklona až po……………….!!!!!!!!!!!!

    oxo

    nejsou nahodou zcela presne oxidy siry SOx ???

    Michal

    Samozřejmě máte pravdu, moje chyba.

    Michal

    Já mám Mazdu rád za to, že si \“jde svou cestou.\“ Většina automobilek šla do módní vlny downsizingu, protože je to jednodušší, než udělat konvenční atmosferický motor, který nejen že stále dokazuje, že má co nabídnout, ale navíc stále dokáže plnit normy, které dobré motory jen ničí. Přeplňování má samozřejmě taky své výhody, ale směr, kterým se downsizing kvůli eko-magorům ubírá je z hlediska spolehlivosti aut, stašný. Viz. nové BMW 550d se třemi turby atd.

    V Mazde 2.2 sky activeD budu 2 turba! No bude vraj bez filtra pevnych častic a ma splnat euro 6?

    Martin

    Já jsem měl nejradši 530d E39. Měl jsem ještě předfacelift. Motor krásně táhnul, byl kultivovanej a kombinace byla v pohodě 6,5 l. Dálky o litr mín. A to byl jenom pětikvalt. Když si dneska koupim Mondeo 2,0 TDCI tak bude žrát stejně

    Karel

    Je skutečně zvláštní, co potichu provádí eko škrcení s motory. Čím víc jezdím s fungl novými auty, tím víc mám zamotanou hlavu, kudy z toho ven… Až při vybírání nového auta jsem zjistil, že můj aktuální pětihrnek 2.4 reaguje tak, jak aktuální motory snad už ani neumí. A hlavně vždycky stejně, zatímco u aktuálních modelů to vypadá, jako kdyby motory někdy prostě pospávaly a potřebovaly dopředu vysvětlit, že když zadupnu plyn, myslím tím prostě \“jeď\“. Aby toho nebylo málo, mám aktuálně značný mentální problém s koupí auta, které o válec navíc, je silnější, má víc kvaltů v modernějším automatu, lepší aerodynamiku a stejnou váhu a přitom neudělá na to staré auto kdekoliv mezi 40 – 200 km/h ani jeden metr. A je až frustrující zjistit, co znamenají ta kouzelná zrychlování v parametru 0-100 km/h. Nový model je min o vteřinu rychlejší, bohužel tu vteřinu získá po rozjezdu na trakci, ve vyšších rychlostech, kde o to jde, se zlepšení nekoná…

    Abych jen nedržkoval, přidávám se k chvále Mazdy a cesty, po které jde. Efektivita nahoru, váha dolů a jejich auta fungují líp a líp. A vřele doufám, že nová šestka půjde dál… A sice jen čtyřválec, ale kdo potřebuje víc než 150 kW/450 Nm v správně reagujícím autě, které je lehčí než ostatní? A jejich odvaze rvát peníze do super atmosférického dvoulitru tleskám. I když svět už nezmění, bude tu alternativa, kam se schovat…

    članok je že najlpši dizel šesť valec od BMW.Ale čitam že Mazda je tu často spominana? Tak okolo Mazdi ešte bude horuco ale vtom dobrom!

    Euro 6 bez filtra pevnych castic nesplna.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist