V12 a čtyři turba pod kapotou Toyoty GT 86? Ono to existuje a funguje!

Pětilitrový dvanáctiválec plus čtyři turbíny rovná se čtyřikrát vyšší výkon oproti sériové verzi

Vzpomínáte si, jak výrobci dvojčat Toyota GT 86/Subaru BRZ vysvětlovali, proč není možné vyrobit přeplňované verze? Jedním z argumentů bylo, že se turbo pod kapotu prostě nevejde. Řada tunerů už dokázala, že je to absolutní… Řekněme nepravda. Dílna K.K. Performance nyní předvedla, že se do malé hravé zadokolky vejde i takový mastodont, jakým je pětilitrový dvanáctiválec 1GZ-FE z Toyoty Century. V ní má výkon lehce přes 300 koní a točivý moment 481 Nm, ale když přihodíte turbo, nebo dvě… Nebo rovnou čtyři? Máme tu přibližně 800 koní a pořádnou strojovnu, na kterou je radost pohledět. Jistě, existují jednodušší způsoby, jak GT 86 posílit, ale určitě ne tak pohledné a ušlechtilé, jako V12 quad turbo.

7.4.2017 12:07
Více o tématu: točivý momentToyotavýkon

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist