autoweb.cz > Renault > Renault Captur > Test Renault Captur TCe 155 EDC: Nejprodávanější městský crossover prošel rozsáhlou evolucí
Test Renault Captur TCe 155 EDC: Nejprodávanější městský crossover prošel rozsáhlou evolucí
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 9
X-Factor 7
Celkové hodnocení 8
Renault Captur se v roce 2013 zařadil k průkopníkům populárního segmentu městských crossoverů a netrvalo dlouho, aby se zařadil k nejprodávanějším vozům značky a dlouhodobě byl nejprodávanějším modelem svého segmentu v Evropě. Oblibu zákazníků si získal především kvůli vyššímu posezu za volantem a lepšímu výhledu ven oproti hatchbackům. Renault v roce 2017 představil decentní modernizaci, která omladila design exteriéru, ale stárnoucí interiér zůstal bez výrazných změn.
Rozsáhlého přepracování se Renault Captur dočkal až v roce 2019, kdy Renault představil novou generaci. Nový Captur je o něco větší a nejdůležitější změnou je použití modulární platformy CMF-B, kterou sdílí s Renaultem Clio a Nissanem Juke. Moderní platforma umožnila integraci nejnovějších technologií, aby Captur odpovídal požadavkům zákazníků.
Nový Renault Captur je na první pohled rozpoznatelný podle výraznějších linií a dynamičtějších tvarů. Nejvýraznějším novým prvkem jsou přední Full LED světlomety s typickým obrysem ve tvaru písmene „C“, který je poznávacím znamením současných modelů Renault. Světelný podpis se objevil i na propracovanějších zadních světlometech a celou karoserii s hlubokými prolisy zdobí chromované ozdobné doplňky.
K největším změnám došlo v interiéru, i když je nelze považovat za revoluční. Interiér dostal novou palubní desku a zbavil se laciných tvrdých plastů, které nahradily příjemnější měkčené materiály. Nový Captur je o 10 centimetrů delší než předchozí model, což se projevilo větší prostorností na zadních sedadlech. V interiéru je dostatek místa pro čtyři cestující a zaujme šikovnými řešeními, ke kterým patří velký šuplík v palubní desce místo obyčejné malé odkládací schránky.
Inženýři zapracovali na celkovém zlepšení ergonomie interiéru. Klimatizace se stále ovládá otočnými ovladači a ovládání tempomatu je při ruce na volantu, ale tlačítka některých funkcí jsou nelogicky rozmístěna – například ovládací tlačítko elektricky vyhřívaného skla se nachází na palubní desce poblíž levého kolene řidiče. Rozmístění ovladačů a tlačítek je občas zvláštní a překvapí hlavně řidiče, kteří nikdy dříve neseděli za volantem moderních Renaultů.
Na první pohled se může zdát, že Captur není vybaven běžným ovládáním audiosystému, ale ovládání je schované pod volantem na sloupku řízení. Infotainment Easy Link s přehlednou minimalistickou grafikou podporuje propojení se službami Android Auto a Apple Car Play a ve standardní výbavě disponuje dotykovou obrazovkou o velikosti 7“. Větší svisle orientovaná obrazovka o rozměru 9,3“ je nabízena za příplatek.
Druhým displejem v interiéru je digitální přístrojový štít zobrazující velký otáčkoměr, rychloměr a nejdůležitější informace o jízdě. Šikovnou vychytávkou je ukazatel rozestupu mezi Capturem a vozidlem před ním, který řidiči usnadňuje udržování bezpečné vzdálenosti. Šikovný asistent kromě grafického znázornění zobrazuje i čas v sekundách, přičemž zobrazované maximum je 2,5 sekundy.
Nejsilnější motorizací nového Renaultu Captur je turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec TCe 155 o objemu 1 333 kubických centimetrů, maximálním výkonu 155 koní a točivém momentu 270 newtonmetrů, který je dostupný pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC a pohonem předních kol. Motor má otupělou reakci na plynový pedál, ale v silném středním pásmu otáček odhodlaně táhne a dokáže vyvinout slušnou pružnou dynamiku pro svižnou jízdu a bezpečné předjíždění. Převodovka zpravidla řadí bez záškubů, ale lehce cuká při rozjezdech.
Captur je konečně civilizovanější, lépe odhlučněný a komfortnější než jeho předchůdce. Podvozek se vyznačuje trochu tužším naladěním, ale je pohodlný a po mechanické stránce zajišťuje dostatečnou míru přilnavosti, díky čemuž je Captur snadno ovladatelný i při rychlejší jízdě v zatáčkách. Méně zkušeným řidičům napomáhá i nekompromisně nastavená jízdní stabilizace, která zasahuje při sebemenší ztrátě adheze pneumatik. Řízení má pomalejší převod, ale oproti menšímu Cliu přenáší alespoň minimální zpětnou vazbu od předních kol, tudíž lze z volantu poznat více informací o kontaktu kol s vozovkou.
Nová generace Renaultu Captur přijela s příjemnými změnami, které jsou spíše evolucí než revolucí. Exteriér Capturu nás zaujal elegantnějším designem a interiér překvapil kvalitnějším zpracováním. Nejsilnější benzinová je dostačující pro běžný život na silnicích, ale jízda rychlejším tempem má za následek trochu vyšší spotřebu, která se může pohybovat okolo 8 litrů na 100 kilometrů. Celkově se nový Renault Captur povedl, protože dorazil s potřebnými vylepšeními, aby nadále mohl bojovat o titul nejprodávanějšího modelu v segmentu B-SUV.
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | |
---|---|
0-100 km/h (s) | 8,6 s |
Spotřeba v testu (l/100km) | 7,2 l/100km) |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzin |
Plnění | turbodmychadlo |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1 333 cm3 |
Převodovka | sedmistupňová dvouspojková EDC |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 113 kW/155 koní v 5 500 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 270 Nm v 1 800 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 202 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,3-7,5 / 4,8-5,1 / 5,4-5,6 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 48 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4 227 mm |
Šířka (mm) | 1 797 mm |
Výška (mm) | 1 576 mm |
Rozvor náprav (mm) | 2 639 mm |
Provozní hmotnost (kg) | 1 341 - 1 451 kg |
Zavazadlový prostor (l) | 404 / 536 l (VDA) |