Test Mitsubishi ASX 2.0 SMART MIVEC LPG: Peníze až na prvním místě

Alternativní pohon nemusím být nutně elektrický. Tohle levné SUV ukazuje, že existují i jiné a možná lepší cesty, jak ušetřit a být eko.
img_6931-1100x618.jpgCelá galerie 21 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 7.8

Nejmenší crossover z dílen japonské automobilky je nesmrtelný evergreen. Už je tu s námi 10 let, což je pro jednu generaci auta nezvykle dlouhá doba. Nedávno prodělal výraznější facelift, kdy se vizuálně přiblížil stylu většího Eclipse Cross, stále si ovšem zachovává svoje největší lákadlo. Cenu.

ASX stále platí za jeden z nejdostupnějších způsobů, jak si pořídit kompaktní městské SUV. Rumunské nabídce sice konkurovat nedokáže, zato však nabídne slušnou výbavu, dost možná také lepší kvalitu a zase není o tolik dražší.

V základu vyjde na 444 tisíc, v plné palbě se čtyřkolkou a automatem stojí „jenom“ 633 tisíc. Také dokáže konkurovat pohonem na LPG, který je možné za příplatek 35 900 korun zkombinovat s libovolnou úrovní výbavy, pohonu i převodovky.

Motor je v nabídce pouze jeden, zato však potěší všechny staromilce. Atmosférický dvoulitr o výkonu 150 koní a točivém momentu 195 Nm je slušným standardem, ačkoliv dynamikou zrovna neohromí. Ve spojení s manuálním pětikvaltem si užijete i přesného a mechanického řazení, pokud zvolíte bezstupňovou převodovku, nebudete se vztekat, jestliže po autě nebudete chtít zázraky.

Podobný odschool jako pod kapotou čeká na posádku uvnitř. Design interiéru už přece jenom zastaral a ničím nenadchne, snad jenom infotainment vypadá pěkně a ovládá se intuitivně. Zato takový anachronismus, jakým je manuální ovládání klimatizace, snad už do roku 2021 nepatří.

Jízdně ASX neurazí, ačkoliv za srdce úplně nechytne. Přece jenom hlavní klientelou jsou rozvážní senioři než pubertální mladíci, takže čekejte spíš komfort než schopnost projíždět zatáčky jako Lancer Evolution, ačkoliv čtyřkolka je na sněhu celkem schopná. ASX se celkově řídí pěkně a ze všech ovladačů máte takový ten poctivý mechanický pocit.

Pohon na LPG je sice dodatečnou přestavbou, nicméně funguje bezproblémově. Na středovém tunelu přibyl klasický přepínač ve tvaru krychličky s indikací naplnění lahve a režimu, ve kterém motor právě pracuje. Zastudena jede klasicky na benzin, po ohřátí automaticky přepne na plyn. Spotřebu ve městě čekejte kolem devíti litrů, ustálenou jízdou mimo město potom na hranici 5,5 l/100 km.

Mitsubishi ASX je nenáročné a sympatické kompaktní SUV, které vás naláká hlavně na skvělou hodnotu. I po 10 letech života má svoje místo na světě a u mě boduje hlavně starosvětským pohonem s atmosféricky plněným benzinovým motorem.

Jedním dechem si však jako zarytý odpůrce aktuálního trendu nazvedaných crossoverů musím trochu postesknout, že by se mi tahle technika o mnoho víc líbila zabalená v nějakém hatchbacku, sedanu či kombíku, jakým býval třeba Lancer. To by bylo parádní auto! Mazda je ostatně důkazem, že to jde. Kéž by Mitsubishi zvedlo hozenou rukavici.

12.1.2021 9:31| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist