Téměř polovina Čechů vybírá ojetinu přes svůj mobil. Obchod s ojetinami se přesouvá do online prostředí

Před pár lety naprosto nemyslitelné, dnes běžná věc. Ojetá auta se čím dál tím více vybírají online. Budou se i ojetiny nakupovat stejně jako třeba potraviny nebo vánoční dárky s doručením až do domu?

Podle zástupců největších českých autobazarů roste každoročně počet zákazníků, kteří si svoje auto vyberou, zarezervují a následně koupí přímo v prostředí jejich webových stránek nebo na speciálních online prodejních platformách. Model nákupního chování se tak v čase výrazně mění. Doba, kdy si rodiny udělaly půldenní „výlet“ do autobazarů, kde vybíraly svoje vysněné auto, je zdá se dávno pryč.

Do popředí se totiž dostávají moderní technologie a online způsob výběru, resp. nakupování. Výrazně proto roste návštěvnost webových stránek jednotlivých prodejců. U některých se dokonce jedná meziročně o desítky procent. „V roce 2018 jsme registrovali 40% zákazníků, kteří si svoje vozidlo rezervovali a následně koupili v prostředí našich webových stránek,“ říká Filip Kučera z Auto ESA a doplňuje: „V roce 2019 to pak již bylo 45 procent.“

Svoji velkou roli v tomto trendu samozřejmě sehrávají chytrá mobilní zařízení, která umožňují prohlížení nabídek prodejců, včetně snadné možnosti rezervace konkrétního vozu, jejich porovnávaní nebo třeba výpočtu úvěrových splátek přímo z mobilního zařízení. Počet přístupů z mobilních zařízení meziročně výrazně narůstá.

„Zatímco v roce 2017 byla návštěvnost našich webových stránek z mobilních zařízení přibližně 25 procent, v roce 2018 35 procent, tak v roce 2019 to bylo již plných 43 procent,“ říká Filip Kučera z Auto ESA a doplňuje další zajímavý údaj: „Průměrný uživatel na svém mobilním zařízení stráví přibližně o jednu minutu déle než u klasické počítače a prohlédne si 6 vozidel.“

Nástup on-line obchodních platforem ale také možná stojí za ukončením činnosti některých menších autobazarů. Podle předsedy Asociace autobazarů APPAA Petra Přikryla ukončilo v roce 2019 svoji činnost až 80 obchodníků s ojetými vozy.

„Důvodů ukončení jejich činnosti je samozřejmě více, ale je pravdou, že někteří prodejci prostě zaspali dobu a od devadesátých let se jejich způsob obchodování vůbec nezměnil,“ říká k tomu Přikryl. Podle něj se obchodování s ojetinami bude stále více přesouvat do virtuálního prostředí. „Zákazníci autobazarů mládnou, jsou zvyklí používat mobil na nákup potravin, letenek, zájezdů nebo třeba oblečení, elektroniky a nábytku. Proč by to u automobilů mělo být jinak?“ Kdo se podle něj nepřizpůsobí současnému trendu, dříve nebo později skončí.

15.1.2020 8:06| autor: Autoweb.cz | zdroj: Auto ESA

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist