Srovnávací trojtest: Mercedes GL vs. Land Rover Discovery vs. Volvo XC90

23 fotografiíSrovnávací test

Na nový Mercedes GL-class platí rčení „větší než život“. Dokáže ale přetlačit dva prověřené rivaly od Volva a Land Roveru?

Diskuze

25 komentářů

    hugo

    na konci clanku, mate dvakrat XC90

    tuky

    XC90 je mestske SUV [alebo "school-run 4×4"]

    GL vs LR3 je zaujimave ale hlavne byy mali mat porovnatelne motory – nie benzin vs maly diesel.

    // GL inak tusim chcelo povodne ist proti range roveru…ale asi sa im to nezmestilo do tej kategorie

    tip:

    – Q7 vs XC90 vs X5 7sed.

    – G vs RR vs GL vs LC100 [coskoro je tu posledny face-lift] (vs Escalade)

    – Navigator vs Escalade vs GL (vs Q7)

    – ML vs X5 vs touareg vs cayenne vs Q7

    Karel Vetak

    To tovární udajě spotřeby mě vždy rozesmějou!!!mám sedmičku bavora 740i,taky tovární 15l po městě a v reálu se nedostanu pod 18litru a to téměř nešlapu na plyn!!!

    No to srovnání motorizací se moc nevyvedlo 200 koňovej diesl a  400 koňovej benzin???? co to je???

    Cooper S

    vždyť to v članku vysvětlujou..

    mayklmaykl

    karle na začátku článku to píšou LR V8 nesehnali-motory nesrovnávají.

    mimochodem s tvým bmw zajeď rychle do servisu-máš pravděpodobně špatnou váhu vzduchu, nebo porochanou řídící jednotku či lambda sondu- 740i jezdí neskromným tempem v průměru kolem 12-14l/100km. s tvým vozem je něco hodně v nepořádku

    RedBaron

    Buď popojíždíš někde v centru od semaforu k semaforu se studeným motorem nebo ten servis vážně doporučuju. Za rok s 540i jsem jezdil v průměru za 12.8 l / 100 km s 60% podílem města. Venku jsem uměl i 8.7 l / 100 km na 235/45/R17, s puštěnou klimatizací a čtyřmi osobami na palubě. V8 4.0/4.4 od BMW považuju za jedny z nejzdařilejších motorů v disciplíně výkon/spotřeba.

    comper

    Ked uz preberate recenzie z anglicka, aspon o bratte fotky aby mali volant na spravnej strane. Takto to bije do oci a je to horsie na predstavivost. Snad niekto v redakcii ovlada daky obrazovy editor a dat mirror image by nemal byt problem 🙂

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Máme sice v redakci několik špičkových odborníků, kteří příkaz "zrcadli" ovládají, jenže ono to není tak jednoduché. I kdybychom to chtěli dělat, bylo by třeba přeretušovat všechna loga a nápisy, aby zůstaly čitelné.

    Nicméně nám to připadá zbytečné. Máme za to, že si většina čtenářů dokáže představit, jak asi model s levostranným řízením vypadá. Pokud s tím máte potíže, pomůže vám zrcátko…

    Johny.Rico

    😀 to bylo dobrý:-D

    Honza

    Boze muj ty jsi ale kus vola, vid? :o)))

    Johny.Rico

    Na něco takového by se u nás nikdo nevschopil, takže ti Honzo moc díky za toto…jsem příznivcem všech těchto plechovek, já vim, každý je oduszuje, ale měli by se nejdřív projet…rozhled, síla, bezpečnos…ale spotřeba, a hlavně emise, to je děs, pravda. Zajímalo by mě, co by sis vybral ty? Já bych asi volil discanta, protože je asi nejhezčí plecháček tam:-)…a spotřeba bude taky ok…jinak GL bych si nechal líbit. A ještě něco…pravidelně jsem kupoval Autocar, i s tebou, ale jakto, že tam už nejsi?

    Karel Vetak

    Mám i pár známejch se stejnou spotřebou 740i motor má pravidelnou servisku a jinak je bez chyby 150 000 najeto. Podle mě je to norma!!! 285 PS V8 4 litry. Nejsem odborník ale myslim že je to normál!!!

    Tady bych si vybral určitě lanďák nebo volvo!

    RiderHenry

    Asi semnou nebude nikdo souhlasit, ale nesnasim "Disco". Podle me sazi na to, ze se nekomu bude libit jeho design pripominajici spis dum, nez auto. Ze se mu bude libit, jak tezke vlastne je a jak zbytecne velke je. Mercedes zase sazi na zbytecny luxus… Nelibi se mi ani jedno ztechto dvou aut. Ani XC90 se mi nelibi, ale chapu ho precejenom jako bezpecne rodine auto. Verze V8 nema smysl, nejsme americani, aby sme ji pochopily… Kdyby nekdo potreboval auto do terenu, a slovem potreboval myslim doopravdy potreboval, urcite nesahne po aute jako je Discovery a uz vubec ne Mercedes – jeste by si umazal koberecky. Je to otazka spolecenskeho postaveni, Discovery a Mercedes – dle meho nazoru. A taky spatneho vkusu. Stejne tak nekdo muze chapat XC90, ja ale po zkusenostech snim vim, ze je to proste rodine auto, zamerene na bazpecnost, ktere si nehraje na terenaka ani sportovce. Drzi se kreda znacky. A navic – ikdyz je po faceliftu, srovnavate ho s novejsimi auty… Ale ume si Volvo i tak udrzelo nejsympatictejsi nahled na vec! Omlouvam se, jeslti sem nekoho urazil… 😉

    Filipes

    mě jsi neurazil, ale dokázal jsi mi, žes nikdy nejel v Discovery (nebo alespoň nikdy v terénu). Díky tomu voliči Terrain Response s ním mimo silnici může i poměrně nezkušený šofér a to co dokáže (navzdory své váze) je fakt neuvěřitelné. Jistě, pokud bych OPRAVDU potřeboval auto do TĚŽKÉHO terénu, koupím si Defendera, ale kdybych potřeboval něco, co zvládne středně těžký terén a zároveň není mimo na silnici, Disco by pro mě byla jasná volba.

    RiderHenry

    A kolik lidi, co to potrebuje, si koupi prave Disco? A opravdu sem snim nejel… Ale nevim, jestli jsi ty jel napr. zase v XC90. No kazdemu sedi neco jineho, jenom sem vyjadril nazor – proste je mi XC90 sympaticke uz vtom, ze ma lepsi pomer vaha/rozmery nez kde jaky sedan nebo mensi auta. To ja dovedu ocenit. A pritom zustava nejbezpecnejsim autem na svete (sice to oficialne ziskal Touareg, ale jen diky tomu, ze byl testovan pozdeji a timpadem dukladneji – jinak ho volvo prekonalo… ;)). A da se koupi i bez podobnych blbosti jako jsou vyhrivane sedacky atd. – proste vymozenosti dnesni doby, ktere z aut nedelaji auta…

    karl

    Discovery 3;

    Vladne teren bez nejmensi potize: ani nevite co jste zvladal kdyz sedite za volant.

    Jezdi na asfalt jako luxusni auto.

    Je nejprostorni vuz ktery jsem uz videl.

    A neni snobsky jako mercedes/tourag atd. Interier ma vse co potrebujete a si prejete ale neni udelani na image.

    Veze 7 dospile lidi KOMFORTABILNE.

    Kazdy ktere ho zna, tohle bude potvrdit. A kazdy ho miluje, i kdyz ma obcas poruchy z stran elektronika.

    ja

    Ahoj,

    pracujem (aj) pre LR a na Discovery som mal to stastie sa vozit na tzv. Jungle tracku. Kto tvrdi, ze disco nie je terenak, nevie o com vravi. Ale musim poctivo priznat, ze pred skusenostou s nim som sa aj ja na LR pozeral ako na imidzofku. To auto vsak skutocne prejde hrozny teren a je rovnako terenne ako defender bez dodatocnych uprav.

    Majte sa.

    West

    Bezpečnost je posláním všech SUV, ne jenom XC90, která má navíc horší jízdní vlastnosti a terénní prostupnost a je tudíž z celé trojice "nejzbytečnější"(vaší terminologií), takřka stejně bezpečný ale mnohem univerzálnější je Land Rover a Mercedes byl tentokrát pasován do role zavalitého boháče, což však neznamená že to nehraje na bezpečnost.

    Fipo

    a co jako konkuret nové BMW X5 ?? neviděl jsem tam o něm ani slovo, není snad rovnocenným soupeřem těchto SUV ??

    Jony

    To zapoměli na staré dobré bmw vždyt´ je to taky auto a 4,5 je hodně vykonný a je to prostě BMW

    Filipes

    Tak zaprvé, žádné BMW s objemem 4,5 litru není, osmiválce mají buď 4,4 litru, nebo 4,8 litru. Ale to je jen detail.

    Proč tu není? Hádám, že v době vytváření testu ještě nebylo to nové k dispozici – vždyť mezinárodní prezentace proběhla před pár týdny. A kromě toho, X5 má do velikosti Disca i Mercedesu hodně daleko a na její zadní sedačky se na rozdíl od těchto tří dospělý prostě nevejde.

    epsyn5

    Nechapu jak mohlo vyhrat discovery…mercedes ma spickovy interier,spickove jizdni vlastnosti..narozdil od discovery..ten je sice taky dost nadprumerny ,,ale na medveda rozhodne nema..pokud vyskrtneme cenu,,protoze tu mercedes dost nadsadil..tak mercedes nema konkurenci..

    RedBaron

    No, pokud opravdu není podstatná cena, tak to můžeme jezdit každý v Rolls Roycu :o)

    mates35

    asi ste trochu pozabudli pri diskaveri na objem motora a hmotnost oproti ostatnim superom GL je 5,5 liter, volvo 4,4 liter a discaveri iba 2,7 liter.

    Titan

    Když si ten test opravdu přečteš, zjistíš, že Discovery je diesel, protože benzín nebyl do testu k dispozici… a nebudeš se tu pak muset ztrapňovat tím, že neumíš ani opsat jeho jméno…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist