SEAT vykázal zisk poprvé od roku 2008

SEAT dosáhl v loňském roce významného milníku v nastoupené cestě směrem k trvale udržitelné ziskovosti.

Společnost uzavřela rok 2015 s hospodářským výsledkem po zdanění ve výši 6 milionů EUR v porovnání se ztrátou 66 milionů EUR v roce 2014. Mezi dva hlavní faktory, které přispěly k této změně, patří nárůst prodeje a produktový mix s vyšší ziskovou marží. SEAT dosáhl příjmů z prodeje 8,3 miliardy EUR, což je o 11 % více než v předchozím roce. Je to historicky nejlepší výsledek společnosti a dvojnásobek příjmů z prodeje, dosažených v roce 2009. Průměrný zisk na vozidlo vzrostl o 3,5 %. „SEAT dosáhl v roce 2015 pokroku hned ve dvou ohledech. Nejenže jsme dosáhli kladného hospodářského výsledku poprvé od roku 2008, ale podařilo se nám to v roce, který přinesl řadu velkých výzev. Uskutečňujeme správnou strategii, která nám umožňuje optimisticky čelit výzvě trvale udržitelné dlouhodobé ziskovosti. Máme před sebou skvělou budoucnost díky představení nových produktů a integraci nových technologií v oblastech mobility a konektivity,“ zdůraznil Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, během prezentace výsledků za rok 2015.

Nárůst prodeje třetím rokem v řadě přinesl překonání hranice 400 000 prodaných vozů za rok a byl výsledkem oživení trhů v jižní Evropě, jako je Španělsko a Itálie, pátého roku růstu v řadě v Německu, na největším trhu značky SEAT, a úspěchu značky v Mexiku. K nárůstu objemu prodeje i příjmů z prodeje značky SEAT, které vzrostly šestým rokem v řadě, přispěla trvale vysoká úroveň prodeje modelů Leon a Ibiza, jichž bylo v roce 2015 dodáno celkem 160 900 vozů (+4,4 %), resp. 153 600 vozů (+2,4 %), společně s výrazným nárůstem prodeje modelu Alhambra (+17,2 %) a úspěchem modelu Audi Q3. Výborné obchodní výsledky umožnily značce SEAT zvýšit výdaje na reklamu a marketing s cílem šířit povědomí o značce, zvýšit personální výdaje v souvislosti se zvýšením mezd a výrazně zvýšit investice a výdaje na vývoj a výzkum ve spojení s uváděním nových modelů, například investice při realizaci úprav montážní linky 1 v závodě Martorell pro novou platformu MQB A0.

V roce 2015 vydal SEAT na investice, vývoj a výzkum 586 milionů EUR, což je o 28 % více než v předchozím roce. Celkové investice značky SEAT v této oblasti během uplynulých pěti let dosáhly částky přibližně 2,7 miliardy EUR. Provozní zisk se zvýšil o 96 % a činil -7 milionů EUR v porovnání s -167 miliony EUR v předchozím roce*. SEAT zvýšil svou schopnost vytvářet zisk v rámci svých hlavních aktivit. Společnost zvýšila svůj zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) o 30 % na 391 milionů EUR a zvýšila provozní cash flow o téměř 50 % na 781 milionů EUR. Holger Kintscher, člen představenstva, zodpovědný za finance, IT a organizaci, zdůraznil, že „SEAT pokračuje ve zlepšování schopnosti vytvářet vlastní prostředky pro financování investic a finanční konsolidaci společnosti. Uplynulý rok byl po několikaletém zlepšování skutečným milníkem na cestě k trvale udržitelné ziskovosti“.

17.3.2016 10:32

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist