Ruf CTR3: AKTUALIZOVÁNO

Nový supersport od Rufu NEVZNIKL na základech Porsche Cayman. Stydíme se.

Ve snaze o co nejaktuálnější zpravodajství někdy přebíráme neověřené informace ze zahraničních serverů. V devětadevadesáti procentech případů je informace později potvrzena z oficiálního zdroje jako správná, ale tentokrát tomu tak nebylo. Nový RUF CTR3 není, opakujeme, není postaven na Porsche Cayman. Budiž nám aspoň částečnou omluvou, že spolu s námi se nechaly nachytat motoristické portály po celém světě. Tak znovu a lépe:

Přesně dvacet let po představení originálního CTR, který vstoupil do historie coby „Yellow Bird,“ představil Ruf třetí reinkarnaci svého vlajkového modelu.

Poprvé v historii nesáhl Alois Ruf po sériovém Porsche, ale vyvinul vlastní samonosnou karoserii z oceli, hliníku a uhlíkových vláken. Auto je očividně vyvrcholením projektu, který firma poprvé poodhalila ve druhém pokračování kultovního videa Faszination. Proč jsme si tohle neuvědomili už včera, dost dobře nechápeme.

Stejně jako u řady jiných Rufů je součástí skeletu integrovaná ochranná klec. Zatímco přední světlomety pocházejí z 911 a zadní svítilny z Caymanu, veškeré karosářské panely jsou vyrobeny speciálně pro CTR3 z karbonu a kevlaru. Interiér je důkazem péče o detail, která je pro Ruf typická: všechny díly sice vypadají stejně nebo velmi podobně jako v 911, ale místo povědomých emblémů Porsche je zdobí logo Ruf.

Alespoň v případě pohonné jednotky jsme měli pravdu: mezi nápravami CTR3 sedí dvakrát přeplňovaný boxer z Rufu RT12, který dělal společnost Yellow Birdu v nezapomenutelné reportáži z Nürburgringu. Představa, že na zadní kola relativně kompaktního auta působí 700 koní a 850 Nm, je poněkud znepokojivá. CTR3 prý zvládne 375 km/h, což by ho okamžitě pasovalo do prestižního klubu nejrychlejších aut planety.

Další technické specifikace jsou neméně impozantní: šestistupňová převodovka disponuje sekvenčním řazením, kola mají průměr devatenáct palců vpředu a dokonce dvacet palců vzadu, šestipístkové třmeny na všech kolech svírají kotouče z keramického kompozitu.

Prototyp CTR3 byl V.I.P. klientům představen ve středu v Bahrajnu, kde Ruf otevřel vlastní továrnu. Přesunutí části výroby z Německa na arabský poloostrov má svoji logiku. Nikde na světě není větší koncentrace lidí ochotných utratit za auto v přepočtu bezmála třináct milionů korun.

Alois Ruf rád vydává svoji firmu za výrobce aut, nikoliv pouhého úpravce. Teprve s příchodem CTR3 ale došel jeho sen o vlastní automobilce naplnění. Nová éra v historii Rufu právě začala.

(Ještě pořád se stydíme.)

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyRuf CTR3
0-100 km/h (s)3,2
Motor
Konstrukceplochý šestiválec, dvě turbodmychadla KKK
Zdvihový objem (cm3)3746
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)700 koní v 7000 ot./min.
Točivý moment (Nm)890 Nm
Nejvyšší rychlost (km/h)375
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1475
Ceny
Základní cena modelu12 600 000 Kč
12.4.2007 8:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist