Reportáž: V muzeu automobilky Tatra

Kabiny a návěsy špinavé od práce v namáhavém prostředí? Možní dnes, někdejší historie ukazuje elegantní sportovní vozy a geniální aerodynamická řešení.

Přestože automobilka Tatra je v dnešní době spojována víceméně už jen s nákladními vozy, do historie a srdcí Čechů se začala psát svými osobními auty, jež byly vždy tak trochu luxusní a nedosažitelné.

Stál za nimi geniální konstruktér Hans Ledwinka, který vymyslel jednoduché a chytré řešení s trubkovou koncepcí vozu a aerodynamické prvky. Které pak, a nebojme se toho výrazu, ukradl Ferdinand Porsche.Ano, podívejte se do galerie, nebýt těchto českých aut, nikdy by svět zřejmě neviděl proslulou Carreru 911. Osud konstruktéra byl pak více než pohnutý, persekuce od komunistů, emigrace do Německa. Soud, který vedla ČSSR s německou protistranou a ve které na základě Porscheho kopírování vyhrála česká značka miliony marek. A ze kterých Ledvinka neviděl ani fenik.Určitě stojí za to si naši národní historii, jejíž je automobilka Tatra součástí, připomenout. Třeba návštěvou Kopřivnického muzea. Krásné a vzácné kusy pojízdné historie jako je Tatra 600 kabriolet či koncept Tatra 603x rozhodně stojí za pozornost.

DOPORUČUJEME: Tatra 613 – limuzína papalášů

A nejen ony – v muzeu je k nalezení více než padesát vozů z celé historie automobilky, osobních, závodních i nákladních. Návštěvu kopřivnického muzea lze více než doporučit – pokud tedy máte chuť a  příležitost, vydejte se připomenout si jednu z českých společností, na které můžeme být náležitě hrdí.

Autoweb.cz, Martin Kusyn

13.8.2013 9:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist