Renault Kangoo Maxi 1.5 Energy dCi 110 (2016)

Elegantní, výkonné, charismatické auto. Tím objektivně Renault Kangoo Maxi není a nemá být, jeho silné stránky hledejme jinde a objevíme velmi kompetentní stroj.
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8

Radosti

Schopnost transportu, prostornost, spotřeba

Starosti

Dynamika podřízená síle motoru (plně naloženého auta)

Jestli se najde někdo, komu se tohle auto vizuálně líbí, tak ať se mi ozve, rád se s ním poznám a pohovořím na téma designu. Renault Kangoo Maxi podle mne – ne že by vypadal špatně – ale je vzhledově zcela podřízen svému účelu, takže je to krabice s malým (oplastovaným) čumákem. To nemyslím jako kritiku nebo dokonce urážku, to v žádném případě – Renault Kangoo Maxi má nabídnout co největší transportní prostor a to také dělá, za cenu kubického vzhledu. A to je v pořádku. Chci tím říct, že za srdce vás na první pohled toto auto asi nevezme, ovšem ve chvíli, kdy do jeho kufru naložíte – co já vím, pračku, sekačku, pár ovcí, v podstatě cokoli, začnete je milovat. Právem.

Interiér

Uvnitř auta to je tradiční Renault této kategorie, tvrdé plasty, sedačky, které na delší cestu mohou začít trochu tlačit, zajímavě zapuštěný displej rozhraní pod kapličkou, která příjemně stíní slunci a na obrazovku je vidět. Schránky na hlavami cestujících v druhé řadě, schránka nad řidičem a spolujezdcem, a kotvení pro třetí řadu sedadel (které ovšem v „našem“ autě nebyly). A kufr, velký, obrovský zavazadlový prostor. Chtěl bych ještě několikrát blahořečit um, s jakým Renault Kangoo Maxi pojme cestující a náklad, ale nerad bych se opakoval a přinášel další a další laciná přirovnání typu „stěhovacího vozu,“ kontejneru“ či „malého náklaďáku.“

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Turbodiesel pod kapotou má objem 1461 cm3, výkon 110 koní a točivý moment 260 Nm. S poloprázdným autem – což je v případě Renaultu Kangoo Maxi stejná porce nákladu jako u plně naloženého běžného auta, nemá pohonná jednotka problém. Nejde samozřejmě o žádného sprintera, na stovku to trvá dost přes deset sekund a maximálka také není na dohled dvoustovce, ale to nevadí, o to tady nejde. Horší je to, když kufr naložíte až po strop něčím těžkým, pak je dynamika podřízena tomuto stavu, ovšem zase – kdo by chtěl s paletou limonád někam uhánět jako Alonso?

Spotřeba

Ta tabulková by měla být někde pod pěti litry a v mém případě nebylo možné se spotřebou klesnout tak nízko, ovšem 6,3 l/100 km v průměru, povětšinou s plně naloženým vozem, považuji za argument, který by mne nutil, v případě zájmu o kompaktní dodávku civilního typu, o Kangoo Maxi uvažovat.

Ovladatelnost

Co si budeme povídat, vymetat okresky s tímto autem nebudete a znovu připomínám, že to není žádoucí. S autem se jezdí přesně tak, jak si myslíte, že by se s ním jezdit mohlo. Je velké, opře-li se do něj vítr z boku, tak to hned poznáte, na dlouhém rozvoru musíte do zatáček nadjíždět, nedotáčivost ve vyšším tempu je znatelná, ovšem charakterem jízdy považuji Renault Kangoo Maxi za solidní a kompetentní. Mne jízda s ním neurážela, když jsem chtěl spálit něco benzínu a užít si pěkný víkend, sedl jsem do sportovního kupé, ovšem potřeba transportovat rodinu, zahradní techniku a měsíční nákup mne zavedla logicky zpět za volant Renaultu Kangoo Maxi.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Znovu a ještě jednou, nemohu prohlásit, že by Renault Kangoo Maxi byl pěkné auto, kochat bych se mohl třeba nad Cliem RS Trophy, ale ne nad tímto „užitkáčem,“ ale po praktické stránce nabízí Kangoo Maxi velmi mnoho. Za slušnou cenu, bez stokoruny stojí půl milionu, je tady velké, poctivé auto, které uveze lidi, kufry, zvířata či zavazadla, se slušnou spotřebou a bez obav, že by se do vozu něco nevešlo. Titul na přehlídce elegance jistě nezíská, ovšem před hobbymarkety, v řadách aktivních sportovců anebo řemeslníků by ale mohlo (a mělo) auto zbudit patřičný zájem.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1461
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)81/110 v 4000
Točivý moment (Nm)260 v 2000 ot./min
0-100 km/h (s)12,3
Nejvyšší rychlost (km/h)170
Spotřeba paliva (l/100 km)4,4
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4688
Šířka (mm)1829
Výška (mm)1802
Rozvor náprav (mm)3081
Provozní hmotnost (kg)1580
Zavazadlový prostor (l)300/400/750
Ceny
Základní cena modelu499 900 Kč
16.6.2016 5:08

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist