Rakovan: Nordschleife je zcela zbytečný okruh, klidně ho zavřete!
Subaru
Závodní dráha stará desítky let, na které jezdili (a umírali) ti nejlepší jezdci, považovaná za kolébku evropského motorsportu, dnes páchne po pivu, výkalech a spálených grilovaných klobásách.
Chápu z posledního odstavce dobře, že píšete o době, kdy byla trať mokrá, ale počasí slibovalo markantní zlepšení podmínek? Tato „zanedbatelná“ informace totiž tak nějak bere článku vítr z plachet…
Nordschleife je fenomén a každý fenomén táhne fanoušky. Pokud by provozovatel zvolil vhodná organizační opatření (vstupné na vybraná místa), bude mít profit i z diváků a to přece není špatně.
Jo to je jako číst hromady opsaných článků, pak jednou za čas rádoby výplod k zamyšlení s naprosto pokřivenou logikou a jednou za dlouhou opravdu dlouhou dobu rozumnej test. No co dodat, klidně to zavřete…. Už dávno to asi neplní původní účel.
Nordschleife. Trať, která nemá ve světě obdoby. Náročná, plná neopakovatelných zatáček, lemovaná nekonečnou zelení a tak sem lákající mnohé od profesionálních pilotů přes amatérská sportovní srdce až k milovníkům pikniků. Spálený benzín je karcinogen stejně jako přepálené klobásky a kdo chce kam, pomozme mu tam. Takže zavřít ji pro lidi a otevírat jen pro bůhví kým vyvolené nikým nevolené übermenchen? Jeden otrávený Rakovan stačí. Po ječmenném říhnutí směrem k amatérským rallyemanům je to další projev téže mentální cenové skupiny. Že tam páchnou výkaly? No, v místech, kde na se peníze taktak uškudlí na opravy a údržbu trati pro marketingové honce traových rekordů se na WC po rakovansku jaksi nedostává. Kdo chce, může vykopat latriny a starat se o ně s chlorvápnem, stojí to trochu času, trochu více sil na současné vysedávače za kdečím a konečně nějaký ten štempl výmenou za mírnou podporu. Holt se amatérští klobásožrouti na práci asi nehodí, na odpovědnost již tuplem ne. Jenže ti jsou i na živých závodních okruzích a tratích po celém světě a málokomu vadí, když zmnožují počet hlav kolem trati, za což jsou mediální bonusy. Nikdo Rakovany nenutí procházet se tam, kde je lépe se adrenalinově projet. Nejen oba karusely za to navzdory vadnoucímu betonovému povrchu klopení stále stojí – kde jinde otestovat podvozek tak jako tam? Zaskákat si tam jedou pouze jelita, která netuší, jaký je rozdíl mezi civilním a závodním strojem a k čemu je dobrý. Vyhnat pavouky z motoru na rovince a ověřit si stav motoru lze doporučit jen soudným a pečujícím, zadřiklikům jest tato kratochvíle zapovězena. Čumil pak buď stojí o podívanou a dokáže si stoupnout proti větru nebo bude plodit hloupé texty na rádoby odborném autowebu. Inu, komu není dáno…
Redaktor Pan Rakovan zase perly 🙂 Je rozumnejsi Nordschleife zavrit s duvodu fanousku/ridicu kteri se za mokra rozhodli stat paparazzi a kvuli bezpecnosti fotit jen ty odvazne ridice na trati. Kolem 21km okruhu je vsude nasrano a Pan Rakovan prejmenoval po vzoru Jackyho Stewarta trat na hnede peklo 🙂 Pres to vse nic na tom nemeni ze za mesic (koncem kvetna) se bude opakovat jeden s nejskvostnejsich zavodu 24h Nurburgring, kde se utka pres 200 aut v 7 kategorii.
Tak Vy se tak těšíte Filipe, že si zajezdíte a zatím takový fekál. To je katastrofa! Pustit si klimošku, či otevřít okno, patrně nemyslitelné. Už i tak se ten puch těch exkrementů musel dostatávat do auta. To se ani nedivím, že se nikomu nechtělo na trať. Nedovedu si představit, že by závodníci mohli vydržet 24. hodin v tom smradlavém pekle, ale, ikdyž – ty závody jsou pořád na jedno brdo. V takovém puchu ještě nikdo nikdy nezávodil. Takový závod by mohl přilákat na okruh, či k televizorům více diváků. Bylo by to takové zatraktivnění automobilových závodů.