Subaru oslavuje 50. výročí svého pohonu všech kol

Subaru Corporation v letošním roce slaví 50. výročí premiéry svého pohonu všech kol AWD (All-Wheel Drive).
thumbnail_leone-4wd-estate-van_l-1100x618.jpg Zdroj: Subaru

  • 50 let od premiéry Subaru Leone 4WD, prvního japonského sériově vyráběného osobního vozu s pohonem všech kol
  • Vyrobeno již 21 milionů vozů s pohonem šech kol

Od premiéry kombi Subaru Leone 4WD Estate Van v září 1972, které bylo prvním japonským sériově vyráběným osobním vozem s pohonem všech kol, společnost do současnosti vyrobila přibližně 21 milionů vozů s poháněnými všemi koly.

V současnosti mají modely s pohonem všech kol AWD na celosvětových prodejích Subaru podíl 98 %, všechny tyto vozy jsou vybavené symetricky uspořádaným pohonem všech kol Subaru Symmetrical AWD kombinovaným s plochými motory Boxer.

Nejvýraznějším rysem pohonu všech kol Subaru Symmetrical AWD je právě jeho symetrické uspořádání kolem podélné osy vozu a jeho spojení s podélně, a tudíž také symetricky umístěným plochým motorem Boxer.

Čtěte také: Test Subaru Forester 2.0i e-Boxer: Drobnými inovacemi k lepšímu

Spojení nízkého těžiště motoru Boxer a optimálního rozložení hmotnosti v podélné i příčné ose vozu dané symetricky koncipovaným pohonem všech kol je zárukou maximální stability a trakce, které se v praxi projevují mimořádnými jízdními výkony a jistotou na všech typech povrchů.

Subaru tyto silné stránky dané samotnou koncepcí a mechanickým uspořádáním pohonu všech kol v rámci svého přístupu orientace na řidiče a posádku neustále zdokonaluje, což posiluje pro Subaru typické spojení potěšení jízdy s klidem mysli.

Unikátní technika pohonu všech kol se naplno uplatňuje také v elektrifikovaných vozech Subaru. Například v modelech s pohonem e-BOXER, který je k dispozici na japonském trhu i na mnoha dalších trzích po celém světě, pomáhají rychlé reakce integrovaného elektromotoru s ještě lepší citlivostí rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola, což se projevuje větší bezpečností při jízdě na kluzkých površích a současně dalším zlepšením vlastností při jízdě na nezpevněných cestách a v terénu.

V roce 2005 Subaru založilo vlastní specializované výzkumné a vývojové centrum na pohon všech kol. Zde nasbírané rozsáhlé zkušenosti se nejnověji uplatnily také při vývoji dvoumotorového systému pohonu všech kol nového elektrického SUV Solterra, které je připraveno nabídnout pro Subaru charakteristické spojení jistoty a potěšení z jízdy na všech typech povrchu.

„Systém pohonu všech kol Subaru, který je jedním z hlavních pilířů značky, byl během více než půl století neustále zdokonalován,“ řekl Tomomi Nakamura, prezident a výkonný ředitel Subaru Corporation. „I v době směřující k elektrifikaci budeme i nadále s technologií elektrického pohonu náš vyspělý systém všech kol dále zdokonalovat, aby byla zajištěna ,jedinečnost Subaruʻ spočívající v unikátní kombinaci stability, jízdní dynamiky a ovladatelnosti.“

Subaru bude i nadále usilovat o to, aby dalším zdokonalováním svých jedinečných klíčových technologií a jejich propojením s technologiemi budoucnosti s ohledem na měnící se potřeby zákazníků po celém světě poskytovalo charakteristické „Potěšení a klid mysli“.

21.9.2022 8:25| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist