Porsche Macan oficiálně: až 400 koní, 0-100 za 4,6s

Pátý model v řadě chce přitáhnout hlavně zcela nové spektrum zákazníků.
porsche-macan-oficialne-az-400-koni-0-100-za-4-6s-1100x618.jpgCelá galerie 26 Zdroj: archiv redakce

Tak jsme se konečně dočkali. Německá automobilka s humbukem sobě vlastním představila zbrusu nový model Porsche Macan. Přestože nejde o nějakou okruhovou placku, která by lépe naplňovala filozofii značky, dokázal na sebe Macan strhnout až nebývalou pozornost.

A náležitý zájem automobilka očekává i od zákazníků, ročně plánuje továrna v Lipsku vyrobit až 50 000 modelů. Přitom baby-SUV stojí na shodné podvozkové platformě s Audi Q5, na druhou stranu dostane jiné pohonné jednotky, odlišný podvozek  a elektronické komponenty. Úplně totožné tedy nejsou, a to ani rozměrově, Macan měří na délku 4699 mm, široký je 1923 mm a výška činí 1624 mm. Oproti koncernovému sourozenci je tedy delší, širší a nižší. Sportovnější?

To se teprve uvidí, základem je však model Macan S osazený zážehovým šestiválcem o objemu tří litru s dvojicí turbodmychadel a výkonem 340 koní. O přenos síly na všechna čtyři kola se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, díky které je Macan S schopný pokořit stokilometrovou rychlost už za 5,4 sekundy, v případě paketu Sport Chrono je to o další dvě desetiny méně, maximální rychlost činí v obou případech 254 km/h.

Potěšeni budou i vyznavači vznětových motorů, Macan S Diesel disponuje přeplňovaným šestiválcem 3,0 l a celkovým výkonem 258 koní. Sprint na 100 km/h proběhne za 6,3 sekundy (6,1 s paketem Sport Chrono) a maximální rychlost leží na hranici 230 km/h. Jde tedy o nejpomalejší pohonnou jednotku v nabídce, ale také nejúspornější – v kombinovaném režimu slibuje spotřebu 6,1 – 6,3 l/100 km.

Třetím motorem je vrcholná specifikace Macan Turbo s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,6 litru s výkonem 400 koní. Takový výkon stačí k pokoření stovky za 4,8 sekundy (4,6 sekundy s paketem Sport Chrono) a rychlosti až 266 km/h.

Bez ohledu na motorizaci disponuje Macan pohonem všech kol s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou, za příplatek může být vybavený i vzduchovým podvozkem. Jedním dechem je třeba dodat, že v příplatkové výbavě nechybí ani systém Porsche Torque Vectoring Plus, který mění distribuci točivého momentu mezi zadními koly.

Naopak standardně dostanou všichni zákazníci převodovku PDK, multifunkční volant s řadicími páčkami, výkonný audiosystém nebo elektricky ovládané víko kufru. Kola jsou pro slabší dvě motorizace osmnáctipalcová o rozměru 235/60 R18 vpředu a 255/55 R18 vzadu, silnější Turbo roztáčí devatenáctipalcové disky obuté do pneumatik 235/55 R19 a 255/50 R19 vzadu. Za příplatek je možné dostat až jedenadvacetipalcové disky.

Závěrem ještě krátce k cenám, které už byly pro německý trh oznámeny. Do nabídky se Porsche Macan dostane v dubnu příštího roku s cenou 57 930 Eur, tedy 1,58 milionu korun za Macan S respektive Macan S Diesel, vrcholné Turbo přijde na 79 826 Eur, což je přibližně 2,18 milionu korun.

20.11.2013 10:21| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist