Test Porsche Macan: Silnější, ostřejší a sportovnější (první jízdní dojmy)

Dovolím si úvodem sprostě podotknout, že čeští řidiči prostě Macan neznají. To se má ale změnit. Macan se má stát nástrojem pro získání úplně nových zákazníků. Pojďme se tedy společně podívat, co tenhle zajímavý crossover nabízí.
pcee21_1279_fine-1100x618.jpgCelá galerie 47 Zdroj: Porsche

To, že český trh tohle auto moc v povědomí nemá, neznamená, že celosvětově neslaví úspěch. Porsche Macan se vyrábí od roku 2014 a z linky jich vyjelo už úctyhodných 600 000 kusů. Když se na tenhle crossover podíváte, je vám celkem jasné, že cílovkou jsou ženy.

Je to ideální auto buď pro mladou holku (která má evidentně fakt bohatého přítele), nebo mámu od dvou dětí (která má bohatého manžela). Peníze zde prostě hrají svou nezastupitelnou roli. Toť asi vše k nějakému tomu administrativnímu úvodu.

Macan se v České republice bude nabízet ve třech provedeních – Macan, Macan S a Macan GTS. Já jsme měla příležitost si nové modernizované modely vyzkoušet při nočních jízdách ve Varšavě. Tady jsou moje dojmy.

Vezměme to nejdřív designově. Při pohledu zepředu si můžete všimnout, že se Porsche pověnovalo změně vzhledu předku a zároveň přidalo dekor v barvě vozu. U barvy zůstanu a zmíním, že jestli jste „colour maniaci“, můžete si vybrat za 14 barev exteriéru včetně nové oranžové metalízy nazvané Papaya nebo modré metalízy Gentian.

Zadku pak vévodí zaoblený výrazný difuzor. Co neujde vaší pozornosti, je speciální 3D struktura „nárazníků“ vpředu i vzadu, která může být volitelně implementována i do nástavce prahů. Co se týká osvětlení, všechny zmíněné modely oplývají LED světlomety se systémem Porsche Dynamic Light System (PDLS) a vnějšími zpětnými zrcátky Sport Design.

Celý vizuál je pak doplněn i novými koly (k dispozici je až sedm nových designů), která jsou v základu už dosti velká, a to od 19 palců do 21 palců. Toť k popisu vizuálu asi vše – mě osobně nadchl nejvíc model právě v Papaya barvě, je to hodně líbivý, dynamický a v šedivých uličkách Varšavy svítil na míle daleko.

Omlazení potkalo i samotný interiér vozu. Všechno se nově sjednotilo do dotykové plochy ve středovém panelu. My, co u aut preferujeme „tlačítka, kam se jen podíváš“, tímhle vylepšením trošku trpíme. Ale budiž.

Porsche chce jít dopředu, cílit na mladé a nespoutané a takový dělají i nový interiér. Tak proč ne. Překvapením je i nová kratší volící páka. Za mě by se hodil spíš decentní volič automatické převodovky, ale já jsem asi moc náročné stvoření.

Co je ale pěkný designový prvek, tak jsou analogové hodiny v horní části palubky, které najdete už v základním vybavení. Na přání je k dispozici řada kožených čalounění a paketů kontrastních švů v barvách Gentian Blue, Papaya nebo Crayon, které dodají interiéru nové barevné zvýraznění.

A jak že to jezdí? Sedla jsem si za volant Macanu a Macanu S. O GTS tam totiž byla trošku bitka, a jelikož k jízdě byl k dispozici jenom jeden, tak bychom tam stáli ještě doteď. Macan se dá považovat za takovou vstupní bránu do Porsche.

Má k dispozici přeplňovaný čtyřválec s 265 koňmi a hodí se spíš pro klidnější jízdu, která tenhle crossover v podstatě definuje. Řízení bylo přesné a hladké, takže při jízdách noční Varšavou tohle poršátko bohatě stačilo.

Macan S už je trošku divočejší „macan“ s 2,9litrovým motorem V6 biturbo, který dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a umí jet až 259 km/h. Umí citlivěji a přesněji reagovat na změnu řízení a hodí se na dravější jízdy.

Porsche nám ve Varšavě ukázalo, co Macan umí a přislíbil, že elektrifikovaný Macan, který se začne vyrábět v roce 2022, bude fakt něco. Tak uvidíme.

3.11.2021 9:31| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist