Porsche Boxster GTS a Cayman GTS (2014): deset koní navíc, stovka za 4,6 s a maximálka 285 km/h

Německá automobilka Porsche dnešním dnem rozšiřuje modelové řady Boxster a Cayman o prozatím vrcholné varianty pojmenované GTS.
porsche-boxster-gts-a-cayman-gts-2014-deset-koni-navic-stovka-za-4-6-s-a-maximalka-285-km-h-1100x618.jpgCelá galerie 26 Zdroj: archiv redakce

Gran Turismo Sport je označení odkazující na sportovní model 904 Carrera GTS z roku 1963 a nově také zkratka použitá pro špičkové verze nejmenších modelů automobilky Porsche. Přestože zevnějšek obou nových modelů nijak zásadně přepracován nebyl, zcela identický není a jako vodítko pro rozpoznání poslouží.

Boxster GTS i Cayman GTS dostaly jiné přední nárazníky s výraznějšími vstupy vzduchu lakovanými černou barvou a navíc také černé pozadí hlavních světel vybavených standardně bi-xenony a systémem dynamického natáčení (PDLS).

Pro potěšení z jízdy je asi důležitější, že drobných změn doznala také uprostřed umístěná pohonná jednotka. Plochý šestiválec o objemu 3,4 litru posílil ve srovnání s výchozími modely Boxster S a Cayman S o 15 koní a točivý moment poskočil o 10 newtonmetrů.

V případě roadsteru to znamená finální výkon 330 koní při 6700 otáčkách a 370 newtonmerů dostupných od 4500 do 5800 ot./min. Přestože se hmotnost Boxsteru GTS ve srovnání s modelem S zvýšila o 25 kg na konečných 1345 kg (bez euro-balastu), automobilka uvádí bez ohledu na použitou převodovku zlepšení časů akcelerace na stovku o jednu desetinu sekundy a došlo také na mírné navýšení maximálky. Se šestistupňovým manuálem se tak vůz dostane na stovku za rovných pět sekund a pojede 281 km/h, zatímco sedmistupňové PDK zvládne to samé za 4,9 vteřiny (s aktivací Sport+ dokonce za 4,7 s) a zrychlovat přestane až po dosažení 279 km/h. Kombinovaná papírová spotřeba přitom zůstává identická a to buď 9,0 l/100 km, respektive 8,2 l pro automat.

Kupé se může pochlubit maximálním výkonem 340 koní při 7400 otáčkách a nejvyšším točivým momentem 380 newonmetrů, který je k dispozici v rozmezí od 4750 do 5800 otáček. Také zde došlo k mírnému navýšení váhy řádově v pár desítkách kilogramů, dynamiku se však přesto vylepšit podařilo. Se šestistupňovou manuální převodovkou se řidič Caymanu GTS může rozjet na 100 km/h za 4,9 sekundy (- 0,1 s) a dosáhnout 285 kilometrů v hodině (+ 2 km/h) a v případě PDK zvládnout 283 km/h a mít tam stovku buď za 4,8 vteřiny (opět – 0,1 s) anebo se zmáčknutým tlačítkem Sport+ za pouhých 4,6 sekundy. Pokud jde o spotřebu, je znovu stejná a to jak ve vztahu k mírně slabšímu Caymanu S, tak i Boxsteru GTS.

Modely GTS budou mít ve standardní výbavě kromě jiného také elektronicky řízené aktivní tlumiče PASM, bez příplatku je také paket Sport Chronos výše zmiňovaným „rychlým“ tlačítkem Sport+ a Porsche vám navíc na oba stroje sériově namontuje hliníkové dvacítky z Porsche 911 Carrera S s pneumatikami o rozměru 235/35 ZR20 vpředu a 265/35 ZR20 vzadu. A abyste neřekli, „gratis“ máte rovněž sportovní sedačky čalouněné alcantarou a vyšitými nápisy GTS.

S uvedením obou aut na trh můžete počítat od května, a ačkoli české ceny neznáme, ty německé vám nabídnout můžeme. Tamní prodejci budou nabízet Boxster GTS od 69 949 eur a Cayman GTS vyjde na nejméně 73 757 eur.

19.3.2014 11:23| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist