Nový Volkswagen Golf GTI dostane hybridní techniku

fotogalerie-volkswagen-golf-gte-2014-1_1-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: archiv redakce

Jak lze v případě nové generace Volkswagenu Golf GTI zvýšit výkon a radikálně snížit tabulkovou spotřebu? Jistě si zvládnete odpovědět sami a budete mít pravdu – hybridní pohonnou jednotkou. Přesně touto cestou by se měla vydat zbrusu nová generace.

Naštěstí by měla i nadále využívat dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním, vedle toho ale dostane 48V elektrický systém v kombinaci s elektromotorem. Motor však nedostane klasické turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny, ale elektrický kompresor, který už dnes má například Audi SQ7. To bude mít za následek plynulejší křivku točivého momentu a eliminaci turboefektu.

Výkon by se v případě klasického GTI měl dostat někam na hranici dnešního Clubsportu, což znamená nějakých 265 koní. Pod povrchem se bude nacházet modulární platforma MQB uzpůsobená pro hybridní techniku, což společně s využitím lehkých materiálů přinese mezigenerační snížení hmotnosti o přibližně 50 kilogramů. Na silnice by měl nový Golf GTI vyjet už někdy v roce 2020, klasický Golf se má představit o rok dříve.

30.1.2017 11:45| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist