Nová Honda Civic Type-R (2015) bude mít omezovač posunutý až na 270 km/h

Nový Civic Type-R jsme vám představili už několikrát, pokaždé ale pouze jako předprodukční prototyp. Tohle jsou pro změnu první upoutávky na sériové auto.

Jestli Honda splní, co slíbila, tedy že její nový Civic Type-R bude nejrychlejším vozem s pohonem předních kol na Nürburgringu, se stále neví. Proti strojům jako je Seat Leon Cupra s paketem Under8 a Renault Mégane RS 275 Trophy-R, které se již dostaly pod (pro předokolky dosud magickou) hranici osmi minut, to opravdu nebude mít lehké. Každopádně rychlost jako taková nové CTR opravdu chybět nebude.

Japonská automobilka totiž právě dnes oznámila, že její sériový vůz – připravovaný ke světové premiéře na ženevském autosalonu – s dvoulitrovým turbomotorem a výkonem „přes 280 koní“ nebude mít elektronický omezovač naladěný na obligátních 250 km/h, ale pojede až 270 km/h. Což má Hondě zajistit prvenství v segmentu ostrých hatchbacků nižší střední třídy.

Aby výrobce podpořil svou chloubu, kromě této pro něj jistě důležité hodnoty vypustil také několik obrazových upoutávek odhalujících design přídě, kol a přístrojového panelu. Potvrzeno rovněž bylo, že se za předními devatenáctkami budou ukrývat brzdy značky Brembo s kotouči o průměru 350 milimetrů, spolupracující s čtyřpístkovými třmeny.

Při pohledu na budíky je kromě jiného patrné, že otáčkoměr vozu končí při osmi tisících, zatímco červené pole začíná o tisícovku otáček dřív. Za pozornost nepochybně stojí také tlačítko +R umístěné symetricky s tím startovacím po levé straně přístrojové desky. Po jeho aktivaci by měl Civic přiostřit své reakce na plyn, přidat hlasitost výfuku a zvýšit odpor v řízení, ačkoli nelze vyloučit, že bude mít vlil i na něco dalšího. Třeba adaptivní tlumiče, které by měly být ve výbavě.

Přeplňovaný čtyřválec bude spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou a aktuálně se odhaduje, že Honda Civic Type-R by měla s výkonem od 280 do 300 koní zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h kolem šesti sekund.

11.2.2015 12:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist