Honda Civic Type R překonala další rekord. Tentokrát na slavném okruhu Estoril

Čtvrtý okruhový rekord vozu Civic Type R potvrzuje jeho pozici nejrychlejšího vozu ve své třídě. Jezdec Honda WTCR Tiago Monteiro vytvořil nový rekord vozu s pohonem přední nápravy na okruhu Estoril.

Foto: Honda

Ikonický okruh Estoril je trať o délce 4,2 km s náročnou šikanou a dlouhou rovinkou. Jezdec musí na tomto okruhu prokázat zkušenosti s neobvykle širokým rozsahem rychlostí v rámci jednoho kola. Vůz Civic Type R na tomto okruhu prokázal své kvality – motor 320 PS VTEC TURBO udává vynikající tempo a důmyslné zavěšení a systém řízení umožňují rychlé a stabilní ovládání. To dokázal Monteiro svou jízdou k novému okruhovému rekordu vozů s pohonem přední nápravy.

Když hovořil o rekordním času, Tiago Monteiro uvedl: „Přijeli jsme sem, abychom překonali stávající okruhový rekord předchozího vozu. Nebylo to ale vůbec jisté – je to přece okruhový rekord a ten není snadné pokořit. Chcete-li zaútočit na okruhový rekord Estorilu, musíte mít naprostou důvěru ve svůj vůz. A nový Type R má přesně ten výkon a je velmi spolehlivý. Okruhový rekord jsme překonali, přesněji řešeno převálcovali.“

Ve svém komentáři k samotnému vozu Type R dodal: „Type R je velmi stabilní, má velmi účinné brzdy a úžasný motor. Máte v něm pocit, že řídíte závodní vůz. Na trati snadno zapomenete, že se jedná o standardní silniční vůz, ale potom s ním můžete odjet domů. „Nový Type R představuje velký pokrok. Přesněji řečeno hovoříme o zcela odlišném voze z hlediska designu, aerodynamiky, zavěšení, geometrie, motoru. Ale zejména o pocitu z jízdy.“

Nový rekordní čas na okruhu Estoril je čtvrtým jednokolovým rekordem vozu Honda s pohonem přední nápravy v roce 2018. Vůz Civic Type R již zajel rekordní časy na okruzích Silverstone, Spa-Francorchamps a Hungaroring. V roce 2018 společnost Honda zatím překonala svoje rekordy na všech těchto okruzích.

Tato iniciativa přinesla stejný výsledek, jako v roce 2016, kdy společnost Honda vytvořila rekordy s předchozí generací vozu Type R s pohonem přední nápravy na okruhu Estoril, Hungaroring, Silverstone a Spa-Francorchamps. Iniciativa „Type R Challenge 2018“ navázala na jednokolový traťový rekord pro sériové vozy s pohonem přední nápravy. Ten vytvořil vůz Civic Type R v dubnu 2017 na okruhu Nürburgring Nordschleife s jednokolovým časem 7 minut a 43,8 s.

Nejnovější vůz, který nosí slavný červený emblém „H“, je součástí nejrozsáhlejšího vývojového programu zcela nové desáté generace Civic v dosavadní historii značky Honda. Tento model byl technicky přepracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.

26.7.2018 8:00| autor: Autoweb.cz | zdroj: Honda

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist