Honda Civic Type-R pošle na přední kola 320 koní!

Ostrá předokolka od Hondy se představuje v nejnovější generaci. Výkon motoru povyskočil o 10 koní, zvýšila se tuhost karoserie a snížila hmotnost. To zní jako perfektní recept na rychlý hatchback!
honda-civic-type-r-posle-na-predni-kola-320-koni.jpgCelá galerie 17 Zdroj: archiv redakce

Svezení s novou generací Hondy Civic už máme za sebou, takže dobře víme, jak skvělý má podvozek. S nadšením jsme očekávali příchod ostré verze Type-R, která dorazila do Ženevy. Pod kapotou pořád vrní dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem, nově ale produkuje 320 koní při 6500 ot./min. (+ 10 k) a nezměněný točivý moment 400 Nm v rozmezí 2500 – 4500 ot./min.

Naštěstí se nenaplnily zvěsti, že Type-R dostane převodovku CVT, mezi motorem a předními koly je pořád jedinou volbou šestistupňová manuální převodovka. Honda u nové generace zapracovala na podvozku, došlo ke zkrácení stálého převodu a výrazně zvýšila tuhost karoserie – prý až o 38 %.

Auto také dostalo hned tři jízdní režimy, kromě nekompromisního +R je tu Comfort a Sport, přičemž změna se projeví na adaptivním podvozku, řízení a benevolentnosti stabilizace. V rozletu budou Type-R krotit čtyřpístkové třmeny Brembo, které se budou zakusovat do kotoučů o průměru 350mm vpředu a 305 mm vzadu.

Prodej by měl odstartovat v létě, přičemž vůbec poprvé se ostrý Civic dostane také do zámoří.

8.3.2017 8:08| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist