Honda Civic 1.6 i-DTEC ohromí nízkou spotřebou (první jízdní dojmy)

Dva přeplňované benzínové motory v Hondě Civic nově doplňuje turbodiesel s označením 1.6 i-DTEC. Potěší dostatečným výkonem a hlavně špičkovou spotřebou paliva.
titulka-12-1100x618.jpgCelá galerie 56 Zdroj: archiv redakce

Honda Civic desáté generace se představila zhruba před rokem čistě s benzínovými motory – litrovým tříválcem o výkonu 129 koní, čtyřválcem 1.5 VTEC se zajímavými 182 koňmi a samozřejmě vrcholným dvoulitrem s výkonem 320 koní v ostré verzi Type R. Nyní se pod kapotu japonského hatchbacku a sedanu dostává i naftová jednotka s označením 1.6 i-DTEC.

Podivujete-li se nad tím, proč japonský výrobce přišel s touto volbou v době ustupující popularity turbodieselů, vysvětlení je jednoduché. Ačkoliv prodeje naftových motorů klesají, stále budou tvořit zajímavý podíl na trhu. Podle odhadů Hondy budou turbodiesely v roce 2021 stále představovat 31 % prodejů v Evropě.

Jedna-šestka nabízí výkon 120 koní a točivý moment rovných 300 Nm. To jsou slušné hodnoty a Civiku udělují dostatečnou dynamiku. Na stovku se dostane za 9,8 sekundy a dvoustovku přesáhne o jeden kilometr za hodinu. Zároveň motor potěší kultivovaným projevem. Při vlažné jízdě je tichý, trochu se ozve jenom při zrychlení ve vyšších otáčkách.

Zajímavý je apetit. Udávaná spotřeba činí pouhých 3,6 l/100 km ve městě, 3,4 litru mimo zástavbu a 3,5 litru kombinovaně. To jsou na auto této velikosti velmi příznivé hodnoty. A ke skutečnosti opravdu nemají daleko. Plynulou jízdou v rozmezí 90 až 110 km/h jsem se těsně dostal pod čtyři litry, svižnější jízdou potom spotřeba stoupla na pět a půl.

Motor je zajímavý ještě několika technickými řešeními. Jednotka vám může být povědomá z modelu CR-V, došlo ovšem k radikálním změnám. Třeba písty nejsou hliníkové, nýbrž ocelové, kvůli efektivnější tepelné výměně, stěny válců mají hladší povrch kvůli snížení vnitřního tření a redukce škodlivin probíhá bez potřeby aditiv.

Jinak se Civic vyznačuje tradičními kvalitami. Nadchne hlavně podvozek, který je jednak komfortní, ale bez zbytečných náklonů, zároveň příjemně tuhý, hravý a celkově velmi schopný. Ve třídě nabízí Civic rozhodně jedno z nejlepších svezení.

Motorizace 1.6 i-DTEC je dostpná zatím pouze se šestistupňovou manuální převodovkou, automat dorazí až později na podzim. Jestli vám nevoní CVT, máme dobrou zprávu – půjde o devítistupňový automat klasické konstrukce. Mírně si počkáte i na verze s manuálem, konkrétně hatchback dorazí v dubnu, sedan v červnu.

13.2.2018 8:00| autor: Hugo Kottás | zdroj: Honda

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist