Honda Civic (2001 – 2005): Spolehlivá, přesto přehlížená

Sedmá generace modelu Civic je na trhu s ojetými vozy často přehlížená. Přitom se vyznačuje vysokou spolehlivostí a dobrými jízdními vlastnostmi.
civh_per.jpgCelá galerie 10 Zdroj: archiv redakce

Civic sedmé generace vyjel v roce 2001 a to pouze jako tří a pětidveřový hatchback. Vyšší stavba karoserie a nevýrazný design mnoho motoristů neoslovil, kdo ale za volant Civicu usedl, získaly si jej jízdní vlastnosti a živé motory. Většina motoristů přišla na chuť i řadicí páce ve vyvýšené pozici, kdy jen kousek od pravé ruky spočívající na věnci volantu. Díky tomu se dá řadit opravdu rychle a pohodlně, což oceňují především vyznavači sportovní jízdy.

Právě po této stránce vůz rozhodně nezklame a přitom nemusíte sedět ve verzi Type-R s tvrdým podvozkem, kde si žádný jízdní komfort neužijete. Stačí i provedení 1.6 Sport, mající trochu tužší odpružení a pohonnou jednotku 1.6 SOHC VTEC o výkonu 81 kW, která ve vyšších otáčkách výrazně ožívá. Působí pak jako větší a silnější motor. Vrcholem je ale samozřejmě dvoulitrový DOHC VTEC ve sportovně laděném verzi Type-R, nabízející výkon 147 kW (rovných 200 koní). Ten dokáže Civic skutečně rozparádit.

Na trhu ale samozřejmě potkáte spíše šestnáctistovky a také automobily se základní motorizací 1.4 iS o výkonu 66 kW. Tu můžeme označit za dostačující. V nabídce je také poměrně spolehlivý turbodiesel od Isuzu. Naftový motor 1.7 CTDi s vysokotlakým vstřikováním common rail a proměnnou geometrií lopatek turba disponuje zcela vyhovujícím výkonem 74 kW a potěší nízkou spotřebou.

Ke kladům vozu patří jistě i dostatek místa pro posádku a na hatchback prostorný zavazadelník. Ten má objem 370 litrů. Pocit prostoru uvnitř některých vozů umocňuje absence klasického středového tunelu, který byl dodáván za příplatek a nabízí držáky nápojů i prostornou uzavíratelnou schránku, do níž v pohodě dáte velkou PET lahev. Pochvalu si ale nezaslouží tvrdé plasty palubní desky. Ty jedna působí trochu levněji a kromě toho se poměrně snadno poškrábou.

Honda Civic sedmé generace nepatří mezi vyhledávané ojetiny, což znamená, že se mnohdy dá pořídit za zajímavou cenu. Přitom jde o nadprůměrně spolehlivého japonce s výbornými jízdními vlastnostmi dobrou bezpečností – dle hodnocení Euro NCAP čtyři hvězdičky z pěti za bezpečnost posádky při nárazu. Výhodou je také zdařilá antikorozní ochrana karoserie.

Potíže běžně nejsou ani s elektronikou či výbavou vozu. Pouze klimatizace u některých automobilů stávkuje, avšak nejde o nějak častý problém. Řada jiných modelů touto závadou trpí výrazně častěji. Vyloučit ale nelze vůle na podvozku a také brzdy jsou u mnohých ojetin nadměrně opotřebené.

„Pokud uslyšíte vrzání od přední nápravy, na vině bude nejspíš opotřebené uložení předního příčného stabilizátoru,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Jde o poměrně častou závadu u tohoto modelu. Její odstranění ale není obtížné ani nákladné. Některé vozy mají také vytlučené čepy přední nápravy. Ty ale lze měnit samostatně, což znamená, že ani tato oprava výrazně nezasáhne do rozpočtu motoristy.

„Při výběru automobilu se zaměřte na stav brzd. Nezřídka jsou nadměrně opotřebené brzdové kotouče, což má za následek jejich vlnění,“ upozorňuje zástupce AAA AUTO. Někdy se můžete setkat s opotřebenými ložisky kol. Jejich špatný stav spolehlivě prozradí typické hučení.

Pozor si dejte na mlžení předních světlometů, které ukazuje na průnik vlhkosti. Benzinové motory platí za spolehlivější, turbodiesel se zpočátku potýkal se vadným nastavováním lopatek turba a ani dnes nelze tyto potíže zcela vyloučit. „Obecně můžeme o sedmé generaci Hondy Civic mluvit jako o nadprůměrně spolehlivém voze, který při dodržování základní údržby dokáže dlouho a dobře sloužit,“ zhodnotil vůz na základě dlouholetých zkušeností Jindřich Topol z AAA AUTO.

Ve zpětném zrcátku

2001 – uvedení Hondy Civic sedmé generace na evropský trh v provedení tří a pětidveřový hatchback, s šestnáctiventilovými zážehovými motory 1.4 iS/66 kW, 1.6 VTEC/81 kW, 2.0 VTEC/110 či 118 kW.
2002 – uvedeno sportovně laděné provedení Type-R s atmosférickým zážehovým motorem 2.0 VTEC/147 kW, sportovními sedadly a tvrdým sportovním podvozkem, nově nabídka rozšířena o turbodiesel od japonského Isuzu 1.7 CTDi/74 kW.
2003 – modernizace modelu.
2005 – ukončení výroby a nahrazení modelem Civic osmé generace.

Bezpečnost dle Euro NCAP

Bariérovým testem Euro NCAP prošla Honda Civic sedmé generace v roce 2001. Za ochranu posádky při nárazu dostala čtyři hvězdičky z pěti možných a za ohleduplnost při střetu s chodcem tři hvězdy ze čtyř maximálně udělovaných. Bezpečnost dětí cestujících v zádržných systémech (autosedačkách) se tehdy ještě samostatně nehodnotila.

2.1.2019 10:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist