Nebezpečí zezadu

ADAC testoval hlavové opěrky. Oč předvídatelnější je vítěz testu, o to větší překvapení přinesl opačný konec tabulky.

Německý automotoklub ADAC po čase opět testoval hlavové opěrky nových automobilů. Znovu se ukázalo, že některá auta zůstávají v tomto ohledu svým majitelům hodně dlužna. Radost z výsledků nebudou mít zejména v Mnichově – oba testované bavoráky propadly. Chcete-li, aby o vaši krční páteř bylo postaráno co nejlépe, nemáte jinou možnost než poohlédnout se po švédském voze. Nejvyšší hodnocení získaly pouze Volvo a Saab.

Zde je tabulka výsledků podle ADACu:

Velmi dobré
Volvo V50, Volvo S80, Saab 9-3

Dobré
Honda Civic, Mazda5, Peugeot 307, Ford Focus, Ford S-Max, Opel Corsa, Land Rover Discovery

Uspokojivé
Subaru Legacy, VW Passat, Renault Clio, Toyota Prius, Mercedes třídy A, Volkswagen Golf, Audi A6

Dostatečné
Mercedes třídy C, Audi A4, Fiat Grande Punto, Lexus IS, Nissan Almera, Citroen C1, Toyota Yaris, BMW 3, Citroen C5

Nedostatečné

Volkswagen Fox, BMW 5

Jak vidno, mezi auty s podprůměrným hodnocením je i několik těch, která jsou díky svých vynikajícím výsledkům v testech Euro NCAP považována za velmi bezpečná. To mluví ve prospěch názoru, že automobilky vyvíjejí nové modely tak, aby prošly u NCAP, a ostatní rizika pro posádku zanedbávají.

Nepochopitelné je zejména umístění BMW řady 5, které skončilo jako úplně poslední. Situace je o to tristnější, že mnichovský sedan vyšší třídy zaznamenal podobně nezáviděníhodný výsledek už v minulém testu ADACu a firma očividně nepovažovala za nutné přijmout účinná opatření.

autoweb.cz

3.1.2007 11:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist