Mercedes-Benz třídy V & Marco Polo: Palác na kolech (první jízdní dojmy)

Vyrazili jsem do okolí španělské Barcelony poprvé vyzkoušet inovovaný Mercedes třídy V a jeho obytnou verzi Marco Polo.
19c0288_015-1100x618.jpgCelá galerie 131 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes slaví s třídou V, která se představila v roce 2014, velký úspěch. Za pět let se prodalo na 209 tisíc kusů této luxusní dodávky. Nyní nadešel čas na mírný facelift, který se nese hlavně v duchu vylepšování dosavadních kvalit.

Zvenku poznáte inovované Véčko hlavně zepředu – podle modernější grafiky světlometů, širšího vstupu vzduchu vespod nárazníku a v případě paketu AMG Line, který až nápadně napodobuje design ostrých modelů Mercedesu, také podle masky chladiče s diamantovým vzorem.

Velká změna se udála i pod kapotou. Vznětové jednotky řady OM 654 jsou k dispozici ve třech výkonových stupních, přičemž nejvyšší specifikace, nyní označovaná jako 300d, zásadně posílila. Naftový dvoulitr o objemu 1 950 kubíků ze sebe dostane až 239 koní při 4 200 ot./min. a 500 Nm v rozsahu od 1 600 do 2 400 ot./min, s krátkodobým overboostem potom ještě nabídne dalších 30 Nm navíc.

S těmito parametry zrychlí nový Mercedes V 300d na stovku za 7,9 sekundy – to je hodnota srovnatelná s menším ostrým hatchbackem. Maximální rychlost potom činí na dodávku závratných 220 km/h, přitom spotřeba paliva zůstává stále slušná. Ve městě 6,4 litru, mimo město 5,6 litru a kombinovaně 5,9 litru.

Mě se na krátké trase ustálenou stovkou podařilo jet lehce nad 5,5 l/100 km. Pochvalu si zaslouží i dodatečný výkon motoru, který ve své třídě nemá konkurenci. Neubráním se mírnému postesknutí nad absencí vidlicového šestiválce v předchozí generaci, který se vedle úžasné kultivovanosti pyšnil i nenucenou dynamikou, 239koňový čtyřválec je ale víc než důstojnou motorizací, která rozhodně neurazí.

Motory pracují ve spojení s novým devítistupňovým automatem a svůj točivý moment mohou posílat i všechna čtyři kola pomocí systému 4Matic. Přitom se Véčko stále vejde do dvoumetrového výškového limitu potřebného k vjezdu do většiny podzemních parkovišť. Vedle třech možností délky karoserie lze volit i trojici odpružení – komfortní, standardní a sportovní.

Velké změny se neudály ani uvnitř, designéři se přesto snažili ještě více podtrhnout luxusní atmosféru třídy V. Palubní deska zůstala téměř beze změny, hlavní novinkou jsou výdechy klimatizace v designu turbíny a nové dekory obložení.

Zato vzadu se děly věci. Pokud sáhnete po šestimístném uspořádání, můžete se hýčkat luxusními křesly ve druhé řadě, která nabízení elektrické polohování, výklopný taburet, vyhřívání, chlazení a dokonce i masážní funkce. Přitom Véčko stále zůstává věrno svému hlavnímu poslání – odvézt téměř cokoliv. S vymontovanou třetí řadou sedadel se do zavazadelníku vejde až 5 010 litrů nákladu (počítáno až po střechu).

Samozřejmě by to nebyl pravý Mercedes, kdyby mezigeneračně nepřišel s novinkami v asistenčních systémech. Třída V se jako první dodávka mohla chlubit Crosswind Assistem, tedy stabilizací bočního větru, nyní k tomu přidává i brzdový asistent nebo automatická dálková světla. Celkem si můžete do Véčka objednat až 13 bezpečnostních systémů.

Modernizovanému Mercedesu třídy V není snad co vytknout. Po několika kilometrech v okolí španělské Barcelony jsem ihned dostal cestovní horečku a měl jsem chuť místo na letiště vyrazit domů po vlastní ose. Nadšení z cestování ostatně Véčko umělo vyvolat vždycky. Nejen proto, že je úžasně komfortní a odhlučněné. Navíc se na poměry dodávek skvěle řídí.

Sedíte příjemně nízko a nemáte pocit, že řídíte obří dodávku, přestože jste obklopení mohutnou palubní deskou. Že neřídíte osobák, toho si všimnete vlastně až ve chvíli, kdy chcete zaparkovat – délka přes 5 metrů se prostě neschová. Ale třeba proplétání se úzkou městskou zástavbou jakož i táhlými serpentinami je díky lehkému a přímému řízení naprostá hračka.

Z prezentace nového Mercedesu třídy V si odvážím vlastně jenom jedno malé zklamání, které ovšem dokonale vystihuje jeho kvality  – místo letadlem by to chtělo příště po vlastní ose a místo hotelu přespávat v Marco Polu…

17.4.2019 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist