Mercedes-Benz třídy V Marco Polo (2014): luxusní garsonka na kolech pro čtyři představena

Německý koncern Daimler odhalil na výstavě karavanů v Düsseldorfu novou verzi obytného Mercedesu třídy V pod tradičním jménem Marco Polo.

Cestovatelé mají dost možná ve zvyku vybavit si při zmínce o karavanu různé typy krabicovitých Volkswagenů, stavbě obytných automobilů se však nevyhýbá ani luxusní značka Mercedes. Její nejnovější počin se jmenuje Marco Polo a postaven byl na základech před půl rokem představené nové třídy V.

Zvnějšku byste novou německou garsoniéru na kolech od standardního „Véčka“ pravděpodobně ani nerozeznali. Až na střešní nástavec umožňující vytvořit další dvě lůžka v horní části auta (o celkové rozloze 2,05 x 1,13 metru) vypadá naprosto stejně. Pohled dovnitř však nenechá nikoho na pochybách o tom, že tenhle prostor lze využít i jinak než jen na dálkový přesun.

Základem víceúčelové kabiny jsou přední o 180 stupňů otočná sedadla a zadní elektricky sklápěná lavice, ze které lze pomocí zmáčknutí příslušných tlačítek vytvořit (podle fotek) parádně vypadající a pohodlnou postel pro dva. Má rozměry 2,03 x 1,13 metru, nabízí individuální polohování lůžek a elektropneumatické dofukování, přičemž systém rozpoznává, jestli chce posádka sedět anebo ležet. Protože jde o auto s třícípou hvězdou, za příslušný obnos bude možné mít vše čalouněné v kůži a na podlahu lze objednat krytinu připomínající palubu luxusní jachty.

Pochopitelně sprchu či jiné sociální zařízení do relativně malého MPV narvat jen tak nelze, ve spolupráci s dlouholetým partnerem – společností Westfalia – se však do interiéru podařilo dostat spoustu odkládacích boxů a přihrádek, sklápěcí stůl, osvětlení LED či kuchyňský kout integrovaný do místa za sedadlem řidiče, který obsahuje nádrž na vodu o objemu 38 litrů, čtyřicetilitrovou ledničku schopnou fungovat i jako mrazák a ochladit potraviny až do – 20 stupňů Celsia, dřez i plynové vařiče.

Asi stojí za zmínku také to, že v základu se ve voze vyspí pouze dvojice, čtyřmístné provedení bude Mercedes prodávat za příplatek a v takovém případě pak bude možné přihodit prozatím neznámou částku rovněž za elektrické ovládání laminátového střešního nástavce, který je s karoserií spojen nepromokavou a neprůhlednou tkaninou.

Ve výbavě dále naleznete dvě kempingové židle se stolem, větrací okna, závěsy na okna včetně toho předního, tónovaná skla a dokoupit můžete třeba elektrické ovládání pátých dveří, či jeho samostatně otevírané okno.

Pokud jde o motory, Mercedes-Benz Marco Polo bude k mání se stejnou technikou jako výchozí třída V. Jinak řečeno, vůz bude poháněný výlučně čtyřválcovým dieselem o objemu 2,1 litru a prodávat se bude ve třech výkonových variantách – 136 koní (plus 330 Nm), 163 koní (380 Nm) a v nejsilnější verzi agregát nabídne 190 koní a 440 newtonmetrů, přičemž při plné akceleraci motor zvládne krátkodobě navýšit tyto hodnoty o dalších 14 koní a 40 Nm.

S cenami za novinku se Mercedes v tuto chvíli ještě nepochlubil, zveřejnit by je ale mohl co nevidět. Marco Polo bude v Německu k mání již od 29. července.

9.7.2014 4:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist