Lehký elektromobil? S novinkou v rámci evropského konsorcia přichází skupina PSA

eu_live_01-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

• Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí

• Skupina PSA je v konsorciu jediným výrobcem automobilů

• Tento projekt městské mobility získal podporu Evropské komise (6,7 mil. €)

• Elektromobil s tvarem tříkolky umožňuje cesty po městě i v jeho okolí v režimu nulových emisí

• Postup skupiny PSA je součástí strategického plánu Push to Pass, který nabízí nová řešení mobility

O co jde? O to, že 30. listopadu 2017 představilo evropské konsorcium EU-LIVE nové řešení elektromobility – kategorii lehkých vozidel L5e , která se pohybuje mezi segmenty dvoukolových a čtyřkolových vozidel. Vůz je vybaven hybridním hnacím ústrojím PHEV, dvěma elektricky poháněnými motory a benzínovým spalovacím motorem. Skupina PSA tak rozšířila během fáze výzkumu a výroby tohoto předváděcího vozu své působení týkající se designu a návrhů nových produktů mimo oblast automobilů.

Díky svému tvaru a hybridní technologii nabízí tento nový produkt řešení elektromobility EU-LIVE, který lze použít na všech silnicích, řidiči řadu výhod. Lze ho použít bez omezení na silnicích i dálnicích, použití vozu je podmíněno vlastnictvím řidičského průkazu; jeho naklápěcí mechanismus nabízí vynikající ovladatelnost, řízení je stejně snadné jako u tříkolového skútru. Více než polovina z 13 přihlášených patentů skupiny PSA se týkala právě tohoto mechanismu a řešení příčného kymácení. Systém využívá zejména hydraulické komponenty a hydropneumatické zavěšení.

Vůz dokáže jet v režimu s nulovými emisemi rychlostí až 70 km/hod díky dvěma elektromotorům v zadních kolech (In Wheel Motors). Vyvinuli je dva partneři konsorcia Elaphe a Brembo. Elektrická baterie 48 V – navržená společností Samsung SDI – se může dobíjet pomocí rekuperace energie při brzdění. Při jízdě mimo město rychlostí mezi 70 a 130 km/hod přebírá pohon jednoválcový benzínový motor Peugeot Scooter 31 kW. Celkový dojezd lehkého vozu je 300 kilometrů maximální rychlostí 130 km/hod.

Malé rozměry (240 cm × 85 cm) a otočné dveře usnadňují kolmé parkování a vůz nezabírá mnoho prostoru na silnici. Kabina je uzavřená a vyhřívaná a díky bezpečnostním pásům a airbagu řidič nepotřebuje helmu, rukavice, nepromokavou bundu a jiné prvky individuální ochrany. Jedním z hlavních cílů evropského konsorcia EU-LIVE je vyvinout společná hnací ústrojí použitelná pro různé produkty kategorie L, a dosáhnout tak úspor z rozsahu.

„Skupina PSA se zavázala podporovat individuální svobodu pohybu. EU-LIVE je toho příkladem. Tento nový lehký elektromobil umožňuje individuální, bezpečnou a odpovědnou mobilitu díky režimu s nulovými emisemi. Jsme hrdí na to, že jsme se se všemi partnery zapojili do tohoto evropského projektu,“ prohlásila Carla Gohinová, ředitelka pro výzkum a pokročilé inženýrství.

zdroj: Peugeot

12.12.2017 11:03| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist