Hyundai Accent (2000 – 2006): Pro nenáročné a začínající řidiče

Druhá generace modelu Accent nabízí na malý vůz solidní cestovní komfort, jízdními vlastnostmi ale nenadchne. Zaujmout však může cenou a slušnou výbavou v dané cenové třídě.
accold_per.jpgCelá galerie 8 Zdroj: archiv redakce

Korejský Hyundai Accent druhé generace přišel na trh v roce 2000, tedy znatelně později než domácí Škoda Felicia, přesto s tímto vozem bývá na trhu ojetin někdy srovnáván. Nejlevnější accenty druhé generace totiž stojí o pár tisíc více než nejlevnější felicie, ale na rozdíl od felicií se běžně nabízejí s lepší výbavou. Někdy jde jen o posilovačem řízení, jindy i o elektrický paket nebo dokonce klimatizaci.

Ano, na dnešní poměry nic zvláštního, ale na trhu ojetin, s přihlédnutím k aktuální pořizovací ceně vozu a jeho stáří vůz opravdu dokáže zaujmout. Kvůli nepřesvědčivým jízdním vlastnostem a dojmu chatrnosti si ale získá pozornost spíše jen nenáročných nebo začínajících motoristů. V interiéru jsou totiž nezřídka slyšet pazvuky plastů. Naopak čalounění se zdá být celkem odolné.

Na celkově nepřesvědčivém dojmu se ale podílí i řízení postrádající sebemenší náznak zpětné vazby a měkce nastavený podvozek stojící za značnými náklony vozu v zatáčkách. Po stránce komfortu si vede dobře, když zvládá tlumit nerovnosti, avšak držení jízdní stopy v zatáčkách není ideální.

Accent druhé generace ale ve třídě malých vozů potěší solidní prostorností, respektive slušnou nabídkou místa pro posádku. Zavazadelník o objemu 321 litrů nebyl žádné terno ani v době uvedení vozu na trh, natož dnes. A jelikož se automobil vyráběl pouze v provedení sedan či o trochu praktičtější liftback, motoristé hledající skutečně praktické kombi, které by šlo v případě potřeby naložit až po střechu, se musejí poohlédnout u konkurence.

Jasné minus představují levně působící plasty palubní desky. Sedadla postrádají boční vedení těla, nemůžeme ale tvrdit, že by byla nepohodlná. Slabinou je nedostatečné odhlučnění interiéru, a tak k uším cestujících snáze proniká hluk motoru nebo odvalujících se zadních kol, která jsou slyšet na zadních sedadlech při jízdě za deště nebo po mokré vozovce – to se absence tlumících hmot projevuje nejvíce.

Druhá generace Hyundaie Accent vyjela jak se zážehovými motory, tak s turbodieselem. Tím je tříválec 1.5 CRDi se vstřikováním typu common rail. Jedná se o velice úsporný motor o zcela vyhovujícím výkonu 60 kW, vyznačující se ale i skutečně nadměrnými vibracemi, které se zdatně přenášejí do interiéru. Zejména při volnoběhu, kdy roztřesou i volant. Daleko lepší volbu tak představuje zážehový agregát.

Benzinové motory jsou bezvýhradně čtyřválce a zejména ty menší potěší skutečně nízkou spotřebou. Základ představuje dvanáctiventilový čtyřválec 1.3 12V montovaný o výkonech 55, 61, 62 a 63 kW. Logicky dobrou volbu představují hlavně verze s výkonu nad 60 kW, kde se snoubí dostačující výkon s příjemně nízkou spotřebou. Od prvního roku výroby byly ale k dispozici i znatelně živější motorizace 1.5 12V/66 kW a 1.5 16V/75 kW. V roce 2002 ještě přibyl agregát 1.6 16V/77 kW.

Zatímco zážehové motorizace občas trápí úniky oleje, turbodiesel s sebou nese větší rizika. „Pozor si dejte zejména na stav turbodmychadla, které nemusí být vždy v dobré kondici,“ varuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Problémy mohou postihnout také vstřikovače, známé jsou i případy celkově nadměrně opotřebených naftových tříválců 1.5 CRDi.

K dalším známým problémům patří netěsnosti chladicí soustavy nebo poruchy stěračů. „Občas se objeví vůz s nefunkční klimatizací, závady se objevují také na alternátoru,“ pokračuje ve výčtu rizikových míst tohoto modelu zástupce AAA AUTO. Korozi podléhá nejen výfuk, ale i karoserie a to především v oblasti lemů zadních blatníků.

„Není žádným tajemstvím, že spojka a tlumiče Accentu mají kratší životnost. Výjimkou nejsou ani vůle na přední nápravě či špatně fungující parkovací brzda,“ vysvětluje Jindřich Topol z AAA AUTO. Můžete se setkat také s vozidlem, jehož trápí nepravidelný brzdný účinek. Vinu nezřídka nesou zarezlé pístky předních brzd.

Ve zpětném zrcátku

2000 – uvedení vozu v provedení sedan a liftback se zážehovými motory 1.3 12V/55, 61 a 63 kW, 1.5 12V/66 kW a koncem roku 1.5 16V/75 kW.
2002 – nově zážehový motor 1.3 12V o výkonu 62 kW, nový tříválcový turbodiesel 1.5 CRDi/60 kW a koncem roku také zážehový motor 1.6 16V/77 kW.
2003 – uveden facelift.
2005 – na konci roku ukončena výroba, doprodej vozů ale probíhá ještě v roce 2006, uveden nástupce v provedení hatchback na trzích v USA, následující rok ve verzi sedan v Evropě.

Bezpečnost dle Euro NCAP

Hyundai Accent druhé generace bariérový test Euro NCAP nikdy neabsolvoval.

26.2.2019 4:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist