Hyundai Accent (2000 – 2006): Pro nenáročné a začínající řidiče

Druhá generace modelu Accent nabízí na malý vůz solidní cestovní komfort, jízdními vlastnostmi ale nenadchne. Zaujmout však může cenou a slušnou výbavou v dané cenové třídě.
accold_per.jpgCelá galerie 8 Zdroj: archiv redakce

Korejský Hyundai Accent druhé generace přišel na trh v roce 2000, tedy znatelně později než domácí Škoda Felicia, přesto s tímto vozem bývá na trhu ojetin někdy srovnáván. Nejlevnější accenty druhé generace totiž stojí o pár tisíc více než nejlevnější felicie, ale na rozdíl od felicií se běžně nabízejí s lepší výbavou. Někdy jde jen o posilovačem řízení, jindy i o elektrický paket nebo dokonce klimatizaci.

Ano, na dnešní poměry nic zvláštního, ale na trhu ojetin, s přihlédnutím k aktuální pořizovací ceně vozu a jeho stáří vůz opravdu dokáže zaujmout. Kvůli nepřesvědčivým jízdním vlastnostem a dojmu chatrnosti si ale získá pozornost spíše jen nenáročných nebo začínajících motoristů. V interiéru jsou totiž nezřídka slyšet pazvuky plastů. Naopak čalounění se zdá být celkem odolné.

Na celkově nepřesvědčivém dojmu se ale podílí i řízení postrádající sebemenší náznak zpětné vazby a měkce nastavený podvozek stojící za značnými náklony vozu v zatáčkách. Po stránce komfortu si vede dobře, když zvládá tlumit nerovnosti, avšak držení jízdní stopy v zatáčkách není ideální.

Accent druhé generace ale ve třídě malých vozů potěší solidní prostorností, respektive slušnou nabídkou místa pro posádku. Zavazadelník o objemu 321 litrů nebyl žádné terno ani v době uvedení vozu na trh, natož dnes. A jelikož se automobil vyráběl pouze v provedení sedan či o trochu praktičtější liftback, motoristé hledající skutečně praktické kombi, které by šlo v případě potřeby naložit až po střechu, se musejí poohlédnout u konkurence.

Jasné minus představují levně působící plasty palubní desky. Sedadla postrádají boční vedení těla, nemůžeme ale tvrdit, že by byla nepohodlná. Slabinou je nedostatečné odhlučnění interiéru, a tak k uším cestujících snáze proniká hluk motoru nebo odvalujících se zadních kol, která jsou slyšet na zadních sedadlech při jízdě za deště nebo po mokré vozovce – to se absence tlumících hmot projevuje nejvíce.

Druhá generace Hyundaie Accent vyjela jak se zážehovými motory, tak s turbodieselem. Tím je tříválec 1.5 CRDi se vstřikováním typu common rail. Jedná se o velice úsporný motor o zcela vyhovujícím výkonu 60 kW, vyznačující se ale i skutečně nadměrnými vibracemi, které se zdatně přenášejí do interiéru. Zejména při volnoběhu, kdy roztřesou i volant. Daleko lepší volbu tak představuje zážehový agregát.

Benzinové motory jsou bezvýhradně čtyřválce a zejména ty menší potěší skutečně nízkou spotřebou. Základ představuje dvanáctiventilový čtyřválec 1.3 12V montovaný o výkonech 55, 61, 62 a 63 kW. Logicky dobrou volbu představují hlavně verze s výkonu nad 60 kW, kde se snoubí dostačující výkon s příjemně nízkou spotřebou. Od prvního roku výroby byly ale k dispozici i znatelně živější motorizace 1.5 12V/66 kW a 1.5 16V/75 kW. V roce 2002 ještě přibyl agregát 1.6 16V/77 kW.

Zatímco zážehové motorizace občas trápí úniky oleje, turbodiesel s sebou nese větší rizika. „Pozor si dejte zejména na stav turbodmychadla, které nemusí být vždy v dobré kondici,“ varuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Problémy mohou postihnout také vstřikovače, známé jsou i případy celkově nadměrně opotřebených naftových tříválců 1.5 CRDi.

K dalším známým problémům patří netěsnosti chladicí soustavy nebo poruchy stěračů. „Občas se objeví vůz s nefunkční klimatizací, závady se objevují také na alternátoru,“ pokračuje ve výčtu rizikových míst tohoto modelu zástupce AAA AUTO. Korozi podléhá nejen výfuk, ale i karoserie a to především v oblasti lemů zadních blatníků.

„Není žádným tajemstvím, že spojka a tlumiče Accentu mají kratší životnost. Výjimkou nejsou ani vůle na přední nápravě či špatně fungující parkovací brzda,“ vysvětluje Jindřich Topol z AAA AUTO. Můžete se setkat také s vozidlem, jehož trápí nepravidelný brzdný účinek. Vinu nezřídka nesou zarezlé pístky předních brzd.

Ve zpětném zrcátku

2000 – uvedení vozu v provedení sedan a liftback se zážehovými motory 1.3 12V/55, 61 a 63 kW, 1.5 12V/66 kW a koncem roku 1.5 16V/75 kW.
2002 – nově zážehový motor 1.3 12V o výkonu 62 kW, nový tříválcový turbodiesel 1.5 CRDi/60 kW a koncem roku také zážehový motor 1.6 16V/77 kW.
2003 – uveden facelift.
2005 – na konci roku ukončena výroba, doprodej vozů ale probíhá ještě v roce 2006, uveden nástupce v provedení hatchback na trzích v USA, následující rok ve verzi sedan v Evropě.

Bezpečnost dle Euro NCAP

Hyundai Accent druhé generace bariérový test Euro NCAP nikdy neabsolvoval.

26.2.2019 4:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist