Ford Mustang Mach-E: Svezli jsme se novým elektrickým SUV

Ford v Londýně představil nový Mustang Mach-E. Poprvé jsme se krátce svezli. Jak na nás zapůsobil?
ford_2020_go-electric_mach-e_london_089-low-1100x618.jpgCelá galerie 25 Zdroj: Ford

Už od představení vzbuzuje nový Ford Mustang Mach-E rozporuplné pocity. Zarytí fanoušci víc jak půl století trvající tradice amerického muscle-caru s bublajícím osmiválcem pod předlouhou kapotou mu nemohou přijít na jméno, jelikož použití ikonického názvu evokujícího americké pojetí automobilové svobody na novém SUV, navíc ještě poháněném čistě elektřinou, považují za znesvěcení.

Druzí zase poukazují na to, že Mustang je prapůvodně produktem marketingu. V roce 1964 totiž vznikl jako trochu atraktivnější verze tuctového Fordu Falcon. Takže použít Mustanga opět jako produkt marketingu se znovu nabízí.

Ostatně Mach-E neměl být zpočátku Mustangem, projekt začal jako normální elektrické SUV, jenže cestou k jeho zrodu nastaly obavy, aby v záplavě dalších SUV prostě nezapadl. Musel tedy něčím vynikat a použití jména i stylingu Mustangu přišlo vedení jako dobrý krok, ačkoliv zpočátku se této myšlence také bránilo.

Ford Mustang Mach-E bychom tedy neměli brát jako náhradu za milovaný Mustang 5.0 V8, ale spíš jako doplnění rodiny o zcela nový druh auta pro naprosto odlišnou cílovou skupinu, přičemž z Mustangu si přebírá styling a také trochu emocí za volantem. Vždyť Mach-E může být čistě zadokolka a umí jezdit bokem!

Tohle jsme si tedy vysvětlili a na řadě je říct si, jak na mě nový elektrický Mustang zapůsobil. Předně je třeba připomenout, že Mach-E se v Londýně představil ve své evropské premiéře pouze staticky a řídit nás zatím nenechali, takže jízdní dojmy mám pouze z místa spolujezdce.

První živý pohled na Mach-E je pozitivní. Zepředu vypadá opravdu pěkně, protáhlá kapota s úzkými světly a přikrčený postoj se svalnatou stavbou karoserie prostě fungují skvěle. Splývající střecha je opticky nenápadně zvýšena o černý platový prvek, aby cestující uvnitř měli více místa na hlavu. Zadek potom nejvíce připomíná Mustang Fastback, hlavně ikonickou trojicí světel, přitom zadní partie jsou podle mého skromného názoru asi nejméně vyvážené a poněkud příliš useknuté.

Velmi futuristickým prvkem je absence klik dveří. Nejsou ani tradičně vysouvací, dveře se otevírají kulatým tlačítkem. Přední dveře mají miniaturní madla zapuštěná do černého plastového rámování kolem oken, za která můžete po stisknutí tlačítka a odskočení dveří „vzít za kliku“ a nastoupit.

Uvnitř je Mach-E velmi minimalisticky pojatý. Před řidičem je pouze volant poměrně střídmého designu a úzký pruh displeje, na kterém se zobrazují jízdní ukazatele. Trochu to připomíná palubní desku Citroënu C3. Milým detailem je nápis Ground Speed u digitálního rychloměru, který najdete i v klasickém Mustangu.

Dominantním prvkem interiéru je druhý displej multimédií postavený na výšku, ze kterého ovládáte všechno od navigace po klimatizaci. Inspiraci v Tesle nezapře, středová konzola je potom konvenční s plovoucí loketní opěrkou a otočným ovladačem „převodovky“.

Minimalisticky pojatý design interiéru podtrhuje textilní pruh táhnoucí se přes celou šířku palubní desky, pod kterým se ukrývají reproduktory Bang & Olufsen. Na pohled je to všechno krásné, po detailnějším prozkoumání si ale všimnete, že za interiéry prémiových konkurentů mírně zaostává. Ostatně Mach-E je také podstatně levnější, české ceny startují na 1 481 200 Kč.

Vzadu je potom dostatek místa jak na kolena, tak hlavy cestujících. Splývavá střecha tu není jenom pro parádu, ale pod ní se skutečně pohodlně usadíte, i když měříte metr devadesát. Zavazadlový prostor potom také neurazí, vypadá dostatečně objemný, navíc pod přední kapotou se nachází druhý kufr o objemu 100 litrů, který má výpustný špunt, takže se hodí na mokré věci např. z pláže.

Je na čase alespoň na chvilku se projet na místě spolujezdce. Když už jsem nepoznal, jak auto reaguje na řízení, podvozek se ukázal být naladěným na příjemný kompromis mezi ovladatelností a komfortem. Jízdní dynamiku jsem však pocítil dostatečně.

Výkon 258 koní a točivý moment 415 Nm nejsou světoborné, ale umí pěkně zatlačit do sedačky, ale jenom na chvilku, protože v ulicích uprostřed Londýna se příliš svižně neprojedete. Od semaforu k druhému ale budete většinou první. Maximální rychlost je potom stejně omezená na 180 km/h, dojezd potom činí až 600 km, což je velmi slušná a hlavně použitelná hodnota. Z Londýna dojedete pohodlně do Birminghamu a zpět a ještě vám zbude 100 km dojezdu.

Bude Ford Mustang Mach-E slavit úspěch? Mezi tradičními zákazníky, kteří před spaním hltají ikonickou honičku z Bullitta určitě ne, jenže už první obrovská vlna objednávek ukazuje, že je o Mach-E enormní zájem. Je to zcela jinak pojatý Mustang, nejen tím, pro jakou cílovou skupinu je určený, ale třeba i možností auto naspecifikovat, objednat a nechat si doručit kompletně online.

Měli byste to udělat? Ze spolujezdcovy sedačky nemohu vyřknout finální verdikt, protože bych si potřeboval alespoň na chvíli sáhnout na volant. Ale i tak, z těch několika zatáček, které se mnou technik za volantem říznul, mi něco říká, že by tohle mohlo být řidičsky velmi zajímavé elektrické SUV.

18.2.2020 11:24| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist