Další výrobce Porsche?: 9ff

Na vrcholné úpravy Porsche už nemá Ruf monopol, stejný statut dostane i 9ff. Oslaví to tím nejlepším způsobem – divokou reinkarnací závodní GT1.

Německo bude mít během několika týdnů dalšího oficiálního výrobce – značku 9ff. Po Rufu je 9ff další firmou, která svou lukrativní živnost spojila s Porsche, i když v jejím případě jde přímo o raketový start. Na rozdíl od Rufu, který upravuje Porsche už mnoho desítek let, se o 9ff mluví teprve necelý rok. Úspěchy firmy z poslední doby jsou však velmi působivé, například dosahovanými výkony kolem šesti set až osmi set koní u upravovaných verzí 996 Turbo.

S jedním ze svých speciálů, modelem V400 s výkonem 840 koní, navíc začátkem roku překonalo 9ff na Nardu rychlostní rekord McLarenu s hodnotou 388 km/h. Jen pro pořádek, ve stejné době se na tom samém místě na stejnou rychlost dostal i Koenigsegg, který si tím tehdy vysloužil nový zápis do Guinessovky. Nejnovější vývoj u 9ff ale naznačuje tomu, že statistiky v knize rekordů se budou brzy přepisovat. Doposud pracovala firma 9ff, kterou v roce 2001 založil v Dortmundu Jan Fatthauer, stejným způsobem jako Ruf – rozebírala sériová Porsche a sestavovala je zpět s použitím řady vylepšených komponentů a upravených motorů. Jinými slovy povznášela beztak vynikající auta na ještě vyšší úroveň. Ruku v ruce s přechodem na statut oficiálního výrobce ale v současnosti pracuje na projektu, který vezme vítr z plachet i tak zaběhnutému pojmu, jakým je pro svět porschefilů Ruf.  Novinka vlastní výroby s označením 9F-GT1 se tvarem očividně odvolává na dvě slavné kreace ze současnosti i nedávné minulosti Porsche, a to na dnešní Carreru GT a původní soutěžní i silniční GT1.Po vzoru Koeniggsegu či Pagani půjde o exotický supersport, který má ambice zatřást v základech zavedeným zvyklostem v kategorii nejrychlejších aut světa. Převážná část dílů pochází z vlastní konstrukce 9ff, má trubkovou konstrukci (Carrera GT a Pagani mají oproti tomu náročnější a dražší karbonové kostry) a přeplňovaný  šestiválec od Porsche uprostřed. Takhle ve zkratce to zní jako popis jednoho z mnoha stavebnicových aut, která se spoléhají na silný motor, ale skutečnost bude v tomto případě poněkud vtipnější. U turbomotorů Porsche jsme dnes většinou zvyklí na 450 až 550 koní, podle toho, zda máte verzi S přímo od továrny, nebo zda jste investovali do jiné řídicí jednotky, průchodnějšího sání a výfuku od tuningové firmy. 9F-GT1 ale rozhodně nebude auto, které se chce držet u zdi. S objemem zvýšeným na čtyři litry, párem dostatečně dimenzovaných turbodmychadel a dalšími zasahy se totiž novodobá GT1 dostane podle zadání zákazníka na 850 až 1050 koní. Jediné auto, které bude moci takovému výkonu konkurovat, je Bugatti Veyron. 9ff k tomuto srovnání však říká, že jejich GT1 bude vážit o 500 kg méně a že bude vzhledem k tomu určitě rychlejší. 

 

Marek Nastoupil

18.7.2005 10:57

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist