BMW X3 M40i: SUV takové, jaké má být

Pravda je taková, že pokud bychom chtěli jít přesně po podstatě označení SUV, tak sportovně užitkovým autem rozhodně nebude velká krabice s kompaktním naftovým motorem pod kapotou, dynamickými parametry srovnatelnými s hlemýžděm a jízdními vlastnostmi ne příliš vzdálenými posteli s nebesy.

BMW X3 M40i  samotnou podstatu kategorie SUV úplně naplňuje.  Je vizuálně atraktivní, naložíte do něj rodinu i s velkým počtem zavazadel a díky třeskuté pohonné jednotce budete neskutečně, ale opravdu neskutečně rychlí.

A stále jde „jen“ o běžný model v řadě, navzdory M v názvu nejde o plnohodnotné emko, ale „pouze“ SUV s nejsilnější motorizací a sportovním paketem.

O přeplňovaném benzínovém řadovém šestiválci s výkonem 360 koní už jsme psali několikrát, naposledy jsme se nad ním rozplývali tuším v rámci reportu z naší výpravy na Severní smyčku. Rozepisovat se o něm dlouze znova nemá cenu.

Je to skvělý motor, výkonný, charismatický, silný, který přesto, pokud s ním jezdíte uvážlivě, vám neudělala vítr nádrží. Toto samozřejmě prosím berte s rezervou, tu zmínku o spotřebě, ke které se ještě vrátíme, nicméně o motoru, který v BMW pracuje, skutečně můžeme s klidem srdci mluvit jako o klenotu.

Interiér

Nejprve něco k samotnému BMW X3. Nové auto v poslední generaci, je velké asi tak, jako byla X5 první generace, auto prostě narostlo, což nevím, jestli je právě dobře. Ano, je tady další nabídka s menšími parametry, já mám osobně ale radši, pokud si model drží svou pozici v modelové hierarchii, i své původní rozměry.

BMW X3 narostlo a zbavilo se chyb předchozích generací. Uvnitř auta najdeme poslední a nejmodernější technologie značky, dobře vedoucí sedačky, kvalitní materiály a samozřejmě nezbytné označení M. Nejde však  o pravověrné emko, tak jak je známe – toto není přímý sourozenec M4. Jde o sportovně laděné auto ve stylu M Performance.

Pohon

O pohon se stará motor, o kterém už jsme mluvili, jeho síla jde na všechna čtyři kola přes automatickou převodovku. Ta by mohla, podle mého názoru, pracovat plynuleji, zejména v rámci klidné a pomalé jízdy. Pod plynem není problém s  automatem jezdit, při pomalé jízdě a akceleraci mi cukání a trhání vadilo.

Spotřeba

Naznačil jsem spotřebu, která, když jsem šlápl na plyn, byla zhruba 16 až 17 litrů benzínu na 100 kilometrů. Mluvím ale o nepřetržité jízdě v rychlosti 170 až 180 kilometrů v hodině.

Platí, pokud budete s autem jezdit uvážlivěji, že hodnota průměrné spotřeby spadne cca na 10 l, což není vůbec špatné, vzhledem k potenciálu,  který máte neustále k dispozici.

Ovladatelnost

Ovladatelnost? Je to SUV, takže očekávat delikátní a vybrané chování řady 3 není možné, přesto ale inženýři BMW udělali maximum proto, aby auto zbavili veškerých možných náklonů, X3 se chová spíše jako větší a přerostlý hatchback, než SUV.

Do zatáčky můžete přiletět velmi rychlé a je skvělé že na brzdách, tak jak to mám u BMW rád, i velké X3 odsadí svůj zadek krásně do boku a pomůže se tak srovnat do výjezdu ze zatáčky.

Verdikt

Ano, toto je vrchol řady X3 a to znamená, že za jízdní vlastnosti, dynamiku, motor, technologii a také doplňky a materiály, zaplatíte patřičnou cenu, ale to k tomu patří. Je skvělé, že BMW dokázalo naplnit definici SUV, tedy sportovně užitkového vozu, protože tím BMW X3 ve skutečnosti je.

 

 

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový šestiválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2998
Vrtání x zdvih (mm)94,6 / 82,0
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Pneumatiky vpředu245/45 R20 103W XL
Pneumatiky vzadu275/40 R20 106W XL
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)265 / 360 v 5500-6500
Točivý moment (Nm)500 v 1520-4800 ot./min
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)8,4-8,2
Objem nádrže (l)65
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1885
Zavazadlový prostor (l)550-1600
Ceny
Základní cena modelu 1 240 200 Kč
Základní cena test. verze1 769 300 Kč
17.1.2018 8:22

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist