BMW X3 M40i: SUV takové, jaké má být

Pravda je taková, že pokud bychom chtěli jít přesně po podstatě označení SUV, tak sportovně užitkovým autem rozhodně nebude velká krabice s kompaktním naftovým motorem pod kapotou, dynamickými parametry srovnatelnými s hlemýžděm a jízdními vlastnostmi ne příliš vzdálenými posteli s nebesy.

BMW X3 M40i  samotnou podstatu kategorie SUV úplně naplňuje.  Je vizuálně atraktivní, naložíte do něj rodinu i s velkým počtem zavazadel a díky třeskuté pohonné jednotce budete neskutečně, ale opravdu neskutečně rychlí.

A stále jde „jen“ o běžný model v řadě, navzdory M v názvu nejde o plnohodnotné emko, ale „pouze“ SUV s nejsilnější motorizací a sportovním paketem.

O přeplňovaném benzínovém řadovém šestiválci s výkonem 360 koní už jsme psali několikrát, naposledy jsme se nad ním rozplývali tuším v rámci reportu z naší výpravy na Severní smyčku. Rozepisovat se o něm dlouze znova nemá cenu.

Je to skvělý motor, výkonný, charismatický, silný, který přesto, pokud s ním jezdíte uvážlivě, vám neudělala vítr nádrží. Toto samozřejmě prosím berte s rezervou, tu zmínku o spotřebě, ke které se ještě vrátíme, nicméně o motoru, který v BMW pracuje, skutečně můžeme s klidem srdci mluvit jako o klenotu.

Interiér

Nejprve něco k samotnému BMW X3. Nové auto v poslední generaci, je velké asi tak, jako byla X5 první generace, auto prostě narostlo, což nevím, jestli je právě dobře. Ano, je tady další nabídka s menšími parametry, já mám osobně ale radši, pokud si model drží svou pozici v modelové hierarchii, i své původní rozměry.

BMW X3 narostlo a zbavilo se chyb předchozích generací. Uvnitř auta najdeme poslední a nejmodernější technologie značky, dobře vedoucí sedačky, kvalitní materiály a samozřejmě nezbytné označení M. Nejde však  o pravověrné emko, tak jak je známe – toto není přímý sourozenec M4. Jde o sportovně laděné auto ve stylu M Performance.

Pohon

O pohon se stará motor, o kterém už jsme mluvili, jeho síla jde na všechna čtyři kola přes automatickou převodovku. Ta by mohla, podle mého názoru, pracovat plynuleji, zejména v rámci klidné a pomalé jízdy. Pod plynem není problém s  automatem jezdit, při pomalé jízdě a akceleraci mi cukání a trhání vadilo.

Spotřeba

Naznačil jsem spotřebu, která, když jsem šlápl na plyn, byla zhruba 16 až 17 litrů benzínu na 100 kilometrů. Mluvím ale o nepřetržité jízdě v rychlosti 170 až 180 kilometrů v hodině.

Platí, pokud budete s autem jezdit uvážlivěji, že hodnota průměrné spotřeby spadne cca na 10 l, což není vůbec špatné, vzhledem k potenciálu,  který máte neustále k dispozici.

Ovladatelnost

Ovladatelnost? Je to SUV, takže očekávat delikátní a vybrané chování řady 3 není možné, přesto ale inženýři BMW udělali maximum proto, aby auto zbavili veškerých možných náklonů, X3 se chová spíše jako větší a přerostlý hatchback, než SUV.

Do zatáčky můžete přiletět velmi rychlé a je skvělé že na brzdách, tak jak to mám u BMW rád, i velké X3 odsadí svůj zadek krásně do boku a pomůže se tak srovnat do výjezdu ze zatáčky.

Verdikt

Ano, toto je vrchol řady X3 a to znamená, že za jízdní vlastnosti, dynamiku, motor, technologii a také doplňky a materiály, zaplatíte patřičnou cenu, ale to k tomu patří. Je skvělé, že BMW dokázalo naplnit definici SUV, tedy sportovně užitkového vozu, protože tím BMW X3 ve skutečnosti je.

 

 

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový šestiválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2998
Vrtání x zdvih (mm)94,6 / 82,0
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Pneumatiky vpředu245/45 R20 103W XL
Pneumatiky vzadu275/40 R20 106W XL
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)265 / 360 v 5500-6500
Točivý moment (Nm)500 v 1520-4800 ot./min
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)8,4-8,2
Objem nádrže (l)65
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1885
Zavazadlový prostor (l)550-1600
Ceny
Základní cena modelu 1 240 200 Kč
Základní cena test. verze1 769 300 Kč
17.1.2018 8:22

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist