Test BMW iX3 pohledem ženy: Elektrický elegán s dravě využitým potenciálem

Bavoráci ve mně vždycky vzbuzovali hluboké emoce. Jsou to auta plná dravosti, stylu a plnosti. Jediná otázka, která mi tak vyvstala na mysl, byla, jestli si tohle privilegium speciálnosti udrží i v případě plně elektrické varianty. A jako jo! BMW iX3 mě chytlo dost za srdce.
img_7132-1100x618.jpgCelá galerie 20 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9

Pojďme si na začátku říct, že elektrifikované vozy jsou pro většinu auto-moto novinářů noční můrou. Neví, jak je mají uchopit, protože si nemohou přičichnout k výfuku a mají o všem pochybnosti. Pro mě je to výzva. Výzva, která se v případě iX3 stala posedlostí.

Lehce upravený exteriér

Oproti variantě z roku 2020 doznala iX3 jen lehkých změn. Udržuje si stále svou robustnost a do vínku dostala agresivnější design, který je především propsán v předních světlometech, které jsou cca o 10 mm užší. Tím pádem „mračícímu“ pohledu bavoráku jen tak neuniknete

Samozřejmým základem jsou adaptivní LED světlomety s Matrix funkcí. Navíc pak do auta lze implementovat prvek BMW Laserlight, který prodlouží dosah dálkového světla až na 650 metrů. Tím pádem uvidíte fakt daleko.

A pak tu máme tak moc diskutované „ledvinky“. Ty se zvětšily, spojily se v jeden kus a tvoří vlastně takový kompaktní odraz toho, jak funguje propojení nesmrtelného designu BMW s novým futuristickým světem. Mně se to náramně líbí, a věřím, že nebudu jediná.

To celé je zakončené novým předním nárazníkem s větší spodní mřížkou, a taktéž postranními mřížkami na nasávání vzduchu designovanými do písmene L.

Pokud pojedete svým prsty po linii auta od předku k zádi, ucítíte stále ty stejné linie a prvky aerodynamičnosti doplněné příjemně nastylovanými otvory na zlepšení proudění vzduchu, které doplňují sportovní charakter vozu.

A konečně při pohledu zezadu se vám ukážou nové LED zadní světlomety s trojrozměrným krycím sklem a s grafikou připomínající kleště, oplývající horizontálními ukazateli směru. A pak tu máme dva velké difuzory, ty jsou ale vážně jenom na efekt a podle mě by mohly mít design decentnějšího charakteru.

Interiér dýchá stylem

Při usednutí do sportovně tvarovaných sedaček s výrazným bočním vedením si připadáte jak v pohádce. Vaší pozornosti neunikne 12,3 palců velký digitální přístrojový štít, který je nakombinován s volně stojícím, stejně velkým displejem infotainmentu nad středovou částí vozu.

Vše je pak doplněno modrými zdobnými prvky, které vzdávají holt bezemisnímu pohonu. Novinkou jsou i chromově lemované výdechy klimatizace a nový sportovní volant s jedním paprskem na „6 hodinách“.

Ostatní prvky jsou seskládány tak, jak je známe z nových BMW, včetně joystickové řadičky, tlačítkového ovládání klimatizace a otočného voliče pohybu v menu. Luxusní nádech interiéru je vyzdvižen panoramatickou skleněnou střechou, která je schopná opticky zvětšit interiér až neuvěřitelným způsobem.

Pozadu nezůstává ani velikost zavazadlového prostoru, která jest 510 litrů, takže tam opravdu nandáte, co potřebujete a nemusíte se bát, že by vám baterie ubraly na místě.

Co se týká konektivity a vlastně „hudby budoucnosti“ BMW Live Cockpit Professional nabízí novou generaci navigace, která je extrémně rychlá a dokáže velmi dynamicky přepočítávat trasy na základě informací z dopravy.

Čtěte také:

Test Kia Sportage: Projeli jsme se novou generací, Karoq nebude mít lehké spaní

Test Hyundai Tucson N-Line 1.6 T-GDI PHEV: Má se Tiguan bát?

Výlet pod Sněžku plug-in hybridním DS 7 Crossback

BMW iX3 je také schopna vám pomoci s hledáním volného místa na parkování v okolí. Což je hlavně pro ženy neskutečné plus. Zároveň můžete většinu funkcí v autě ovládat hlasem a též vám iX3 pomůže s hledáním nabíjecích stanic.

Co mě ale zklamalo byla aktivace a fungovaní softwarové platformy Android Auto. Vyznačovala se pomalostí, nesprávným zrcadlením map a o přehrávání hudby nemluvím. Někdy si prostě některé prvky nesednou.

Jízdní dojmy aneb Jak na to moc nešlapat

„Je to fakt dobrý.“ Znáte to, když si sednete s kamarádem a řeknete prostě jednu větu, která vystihuje naprosto všechno. Z nuly na 100 jste schopni se dostat za 6,8 sekund. Aby taky ne při výkonu 286 koní. A garantuji vám, že to tak skutečně je.

Největším „problémem“ je jízda v obci. Protože při sešlápnutí plynu se okamžitě dostáváte do vyšších rychlostí, jelikož ten výkon tohohle „macka“ je dost neuvěřitelný. Často jsem se přistihla, že jezdit na padesátce je problém, a to ne proto, že bych nechtěla, ale proto, že mě to auto prostě tak pomalu jet nenechalo.

Přičemž adaptivní podvozek se opravdu chová neskonale příjemně a funkčně, tím pádem při sportovním módu ztuhne a vy máte možnosti jet ostře. Při Comfortu naopak vychutnáváte každý ubíhající kilometr tak, jako kdybyste šlapali na obláček.

Nepoznáte, že řídíte elektromobil

To poznáte až ve chvíli, kdy řešíte dojezdovou vzdálenost, která mě, při rozsahu cc 5 – 14 stupňů Celsia venkovní teploty, nabídla 345 km (uváděný dojezd je až 461 km), s čímž jsem byla naprosto spokojena.

Stejně tak s nabíjením. Jasně, pokud oplýváte elektromobilem, musíte mu podřídit všechno. Včetně zastávek. Já jsem nabíjela na elektrostanici Ionity u Berouna a z téměř 0 na 80 % mi to sebralo necelou půlhodinku času. Jasně, doma si auto budete nabíjet celou noc a stejně to do plných nedostanete, ale to je prostě život.

Já jsem se do BMW iX3 zamilovala. Ne pro jeho udržitelnost. Ale pro to, čím vyzařuje. Je to divoký a nespoutaný tvor, který je schopen adaptovat se na okolní prostředí a zároveň poskytuje pocit bezpečí a vyrovnanosti. Je prostě plný protikladů, které do sebe zapadají jako ozubená kolečka. BMW iX3, já si na tebe počkám, protože já tě budu adorovat ještě nějaký ten pátek.

6.4.2022 9:17| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist