BMW X3 (2014): mezigenerační modernizace v detailním rozboru

(+ videa) Mnichovská automobilka představila SUV X3 s omlazeným zevnějškem, facelift se však tentokrát neomezuje jen na designové retuše, ke změnám došlo také pod kapotou.

Modelová řada s interním označením F25 je v prodeji zhruba tři a půl roku a podle BMW je právě nyní ideální čas na střídání stráží. Vůz na trhu samozřejmě zůstává, generační obměna neproběhne dříve než v roce 2016, X3 však byla podle obvyklých měřítek na facelift už zralá a tak jsme se jej i skutečně dočkali.

Ač jsou názory na design čistě subjektivní záležitostí, u současného vozu byly nezřídka kritizovány některé linie přední části a zejména pak tvar světel, protože opravdu příliš nezapadala do stylu používaného u jiných modelových řad. Ať už byly tyto recenze oprávněné či nikoli, BMW – zdá se – nakonec dospělo k podobným závěrům, takže pokud na X3 teď něco vypadá jinak, je to právě příď.

Sami vidíte, že se modifikace protentokrát neomezily jen na vnitřní strukturu hlavních světel (za příplatek komplet LED), ale jiný je i jejich tvar. Po vzoru BMW X5, řady 3 a 4 byly protaženy směrem dovnitř natolik, že se dotýkají mírně přepracovaných ledvinek. Rozšířen byl také úzký nasávací otvor pod nimi, a protože byl v dalších detailech pozměněn celý přední nárazník, auto skutečně ve výsledku vypadá jinak.

Méně nápadně byl předělán také zadní nárazník a poznávacím znamení modernizovaného auta jsou také boční směrovky přemístěné z blatníků do krytů vnějších zpětných zrcátek. Místo blikačů teď zaujaly trojúhelníkové chromované plakety se stylizovaným písmenem X. Vnějšek pak kompletizuje pět nových typů kol i rozšířená paleta odstínů laků, ačkoli je BMW už dále nekonkretizuje.

V kabině se nově objevuje touchpad integrovaný do horní části kruhového ovladače systému iDrive na středovém tunelu, k dispozici je také plně barevné zobrazování head-up displeje a chybět nemůžou ani nová čalounění či přepracované držáky na pití ukryté pod zasouvacím krytem. Pokud si budete moci připlatit, může být vaše rovněž automatické otevírání dveří zavazadelníků aktivované „nakopnutím“ vzduchu pod nárazníkem ale též posuvná podlaha kufru anebo praktický skládací box.

Jak už bylo řečeno, BMW se pustilo kromě jiného také do motorů. Kupříkladu dvoulitrový čtyřválec základního dieselového modelu sDrive18d s pohonem zadních kol posílil ze 143 na 150 koní při nezměněných 4000 otáčkách za minutu a identickém točivém momentu 360 newtonmetrů dostupném při nižších otáčkách (původně 1750 až 2500, nyní od 1500 do 2250 ot./min.). Snížila se rovněž papírová spotřeba – podle použité převodovky z 5,1 na 5,0 l/100 km u manuálu a z 5,4 na 5,1 litru v případě automatu. Lepší je také dynamika. Maximálka se u obou provedení sjednotila na 195 km/h a čas akcelerace se zkrátil z 9,9 na 9,5 sekundy (man.), respektive z 10,3 na 9,8 vteřiny (aut.).

Podobným způsobem se pohnuly čísla také u BMW xDrive20d. Výkon se zvýšil ze 184 na rovných 190 koní při 4000 ot./min. a 380 newtonmetrů poskočilo na 400 od 1750 do 2250 ot. Přibližně 1,8 tuny vážícímu vozu to stačí na dosažení 210 km/h a 8,1 sekundy při sprintu z 0 na 100 kilometrů v hodině, bez ohledu na typ řazení. Oproti verzi před faceliftem to znamená stejnou maximálku, zlepšení času při akceleraci o 0,4 vteřiny a kombinovaná spotřeba se snížila z 5,6 l na 5,4 litru u manuálu a 5,2 litru u automatu.

Mírné vylepšení hlásí BMW rovněž u dalších modelů. Pro provedení xDrive30d nyní udává 5,9 s z 0-100, 232 km/h a 5,9 l/100 km, zatímco předtím to bylo 6,2 s, 230 km/h a 6,0 l. Varianta xDrive35d se chlubí čísly 5,3 s, 245 km/h a 6,0 l, což je nepatrný progres o 0,5 s, 1 km/h a 0,1 litru.

Podobným způsobem došlo ke zlepšení – řádově v desetinách – také u všech dostupných benzínových modelů sDrive20i, xDrive20i, xDrive28i a xDrive35i při zachování původních výkonů.

Pokud vás zajímá, jestli se modernizace nějak promítne i do cen, nejste sami, aktualizované ceníky však momentálně ještě nemáme k dispozici. V případě, že se tak stane, dáme vědět. Naživo pak můžete lehce zdokonalené BMW X3 vidět nejdříve při jeho ženevské premiéře.

7.2.2014 11:47

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist