Porsche 911: klíčové údaje prozrazeny

Detailní specifikace faceliftované devětsetjedenáctky unikla s předstihem na web.

Na zahraničních diskuzních fórech se objevily dokumenty, které odhalují specifikaci faceliftovaného Porsche 911. Vypadají jako pravé a jedná se o zajímavé čtení.

Výroba inovované devětsetjedenáctky by měla být spuštěna už 6. června, přičemž uvedení na evropské trhy je naplánováno na 5. července. Modely s pohonem všech kol (vč. varianty Targa) mají následovat s odstupem několika týdnů. Jak je u Porsche obvyklé, prodej variant 911 GT3, GT3 RS, TurboGT2 bude pokračovat ještě šest až dvanáct měsíců po faceliftu základní řady.

Dokument, je-li pravý, potvrzuje dlouhotrvající dohady o nasazení přímého vstřikování benzínu. Porsche tento systém již používá v modelech Cayenne. Plochý šestiválec 3,6 l v základním Porsche Carrera posílí na 345 koní (+20 k) a 390 Nm (+20 Nm). Porsche Carrera S, respektive její motor 3,8 l, bude odevzdávat 385 koní (+30 k) a 420 Nm (+20 Nm). Vylepšené motory mají dosahovat těchto výkonů při současném snížení spotřeby (a tím i emisí CO2).

Konečně se dočkáme také dvouspojkové převodovky, o které se spekuluje nejméně od uvedení současné generace Porsche 911 na trh – a to bylo před čtyřmi lety. Pod ikonickou zkratkou PDK (Porsche Doppelkuplung) se skrývá převodovka se sedmi rychlostmi a řazením na volantu. Na palubní desce devětsetjedenáctek se standardní ruční převodovkou přibude alespoň indikátor řazení. Varianty C4, C4S a Targa dostanou v základu samosvorný diferenciál zadní nápravy (pro zadokolky nadále za příplatek).

Beze změn nezůstane ani funkční a komfortní výbava. Všechny verze 911 budou teď standardně osazeny bi-xenonovými světly. Odměnou za hlubší sáhnutí do kapsy získáte ještě denní světla z LED diod, odvětrávaná sedadla nebo nový navigační systém s dotykovým displejem.

Přítomnost ventilovaných sedadel v devětsetjedenáctce může leckomu zdvihnout obočí, ale nemáme strach. Nářky škarohlídů se ozývají s každým vylepšením stuttgartské ikony – a vždycky se nakonec ukáže, že Porsche 911 zůstává nejlepším sportovním autem pro opravdové ježdění. Není důvod myslet si, že přicházející model na tom bude jinak.

autoweb.cz

28.4.2008 7:49

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist