Alpina XD3 a XD4 přijíždí pro ty, kterým jsou SUV od BMW málo výkonná a luxusní

4 fotografieBMW X3

ALPINA v České republice nabízí svým zákazníkům dvě největší novinky BMW ALPINA XD3 Bi-Turbo a zcela nový model BMW ALPINA XD4 Bi-Turbo, který v sobě spojuje vlastnosti sportovního užitkového automobilu s elegantní a dynamickou siluetou kupé.

Diskuze

1 komentář

    Ivo

    Tak nevím, jestli je to nutné, vyrábět tak velké – hmotné automobily. S růstem počtu automobilů roste i rozsah kongescí provozu a tím času řidičem stráveného na sedačce automobilu, který se nepohybuje. Automobily zabírají na silnicích a parkovištích čím dále, tím více ploch, protože se zvyšuje jejich šířka a délka. Například ve druhé polovině minulého století (1970 – 1990) se na plochu 100 x 100 metrů (uličky pro odjezd automobilů zabírají 3 000 m2) vešlo až 564 osobních automobilů průměrné velikosti, při ponechání volného prostoru kolem automobilu 0,5 m na každé straně. V současné době se na tutéž plochu vejde o 148 automobilů méně. Je to tím, že se průměrná velikost (délka i šířka) osobních automobilů zvětšila. Například délka velkého SUV je kolem 4,8 metrů a šířka 1,9 m. Pokud by tyto automobily parkovaly za sebou podél chodníku délky 80 metrů, vešlo by se jich tam 11 (přičteny 2 metry na vyjetí z řady). Pokud by na téže vzdálenosti parkovaly malé automobily, vešlo by se jich tam o 5 více. Obdobně to platí i pro jízdu v jízdních pruzích. Navíc, platí (a s tím nikdo nic neudělá, ani udáváním zkreslené spotřeby energie), že čím větší a hmotnější je auto, tím vyšší emise produkuje (a nemyslím tím jen oxid uhličitý). Zároveň připouštím, že někteří lidé si tento „úlet“ koupí.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist