Alpina XD3 a XD4 přijíždí pro ty, kterým jsou SUV od BMW málo výkonná a luxusní
4 fotografieBMW X3
ALPINA v České republice nabízí svým zákazníkům dvě největší novinky BMW ALPINA XD3 Bi-Turbo a zcela nový model BMW ALPINA XD4 Bi-Turbo, který v sobě spojuje vlastnosti sportovního užitkového automobilu s elegantní a dynamickou siluetou kupé.
Tak nevím, jestli je to nutné, vyrábět tak velké – hmotné automobily. S růstem počtu automobilů roste i rozsah kongescí provozu a tím času řidičem stráveného na sedačce automobilu, který se nepohybuje. Automobily zabírají na silnicích a parkovištích čím dále, tím více ploch, protože se zvyšuje jejich šířka a délka. Například ve druhé polovině minulého století (1970 – 1990) se na plochu 100 x 100 metrů (uličky pro odjezd automobilů zabírají 3 000 m2) vešlo až 564 osobních automobilů průměrné velikosti, při ponechání volného prostoru kolem automobilu 0,5 m na každé straně. V současné době se na tutéž plochu vejde o 148 automobilů méně. Je to tím, že se průměrná velikost (délka i šířka) osobních automobilů zvětšila. Například délka velkého SUV je kolem 4,8 metrů a šířka 1,9 m. Pokud by tyto automobily parkovaly za sebou podél chodníku délky 80 metrů, vešlo by se jich tam 11 (přičteny 2 metry na vyjetí z řady). Pokud by na téže vzdálenosti parkovaly malé automobily, vešlo by se jich tam o 5 více. Obdobně to platí i pro jízdu v jízdních pruzích. Navíc, platí (a s tím nikdo nic neudělá, ani udáváním zkreslené spotřeby energie), že čím větší a hmotnější je auto, tím vyšší emise produkuje (a nemyslím tím jen oxid uhličitý). Zároveň připouštím, že někteří lidé si tento „úlet“ koupí.