Nový Chrysler 200 odhalen, dostane pohon všech kol i devítistupňový automat
autoweb.cz > Acura > Acura TLX (2014) s devítistupňovým automatem zatím jako prototyp
Acura TLX (2014) s devítistupňovým automatem zatím jako prototyp
Prestižní odnož japonské značky Honda představila na autosalonu v Detroitu prototyp Acury TLX. Do výroby se tento sedan dostane v polovině roku a tradičně s jeho přítomností na našem trhu počítat nemůžeme, nicméně jistě stojí za zmínku. Snaha zaujmout provokativním vzhledem je citelná. O pozornost se starají ostře řezané linie, 20″ kola, LED světlomety a v neposlední řadě také červený perleťový lak s názvem Athletic Red Pearl.
Slovy výrobce má nová Acura „poskytnout směs luxusu a sportovního atletična“. To první má zajistit prostorná kabina, která i díky rovzovu 2776 mm „komfortně pojme pět dospělých“, o to druhé by se měly postarat dva benzínové motory – zcela nový řadový čtyřválec o objemu 2,4 litru a vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, oba s variabilním časováním ventilů VTEC. Spojeny budou s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou v případě čtyřválce, šestiválec dostane ke spolupráci devítistupňový automat.
Na výběr bude také z pohonu předních, nebo všech čtyř kol, přičemž předokolka bude vybavena novou generací systému natáčení všech kol P-AWS (Precision All-Wheel Steer), vedle toho čtyřkolka, dostupná pro motor 3.5 V6, bude ovládána novou generací systému pohonu všech kol s vektorováním točivého momentu SH-AWD (Super-Handling All Wheel Drive).
Obě motorizace také nabídnou možnost volby čtyř jízdních režimů ECON, Normal, Sport a Sport+, ve kterých se odlišným způsobem nastaví elektrický posilovač řízení, odezva na plyn, mapování převodovky a systémy Active Noise Control společně s P-AWS či SH-AWD. Antikolizní brzda, výstraha čelního nárazu, asistent jízdy v pruhu nebo adaptivní tempomat.