5 nejlepších aut ze Ženevy

Která auta se nám na autosalonu v Ženevě opravdu líbila?

Na autosalonu v Ženevě jsme viděli auta (pokud se tomu tak dalo říkat), na která bychom nejraději zapomněli, ale také ta, u kterých jsme neustále vymýšleli, jak to udělat, abychom s nimi mohli odjet domů a nikdo po nás za to nic nechtěl.

Pagani Zonda Tricolore

Supersport od Pagani je nejen krásný, ale také velmi vzácný. Vlastě už ani vzácnější být nemůže, protože bude vyroben jen jeden jediný kus. Pohání ho závodní dvanáctiválec od AMG, který vyvine výkon 678 koní.

Zonda Tricolore vznikla na oslavu italského Národního aerobatického týmu. Aby si technici ulehčili práci, použili k jeho stavbě model Zonda Cinque, takže není divu, že cena tohoto superauta překročí 40 milionů korun.

 

Koenigsegg Agera

Koenigsegg všechny v Ženevě překvapil supersportem, který z přeplňovaného osmiválce vydoluje šílených 910 koní. Dostal ale sekvenční převodovku, ABS i protiprokluz, takže s ním bude o trochu snazší život než s dřívějšími šílenostmi z dílen firmy Koenigsegg, které nedisponovali ani přihrádkou pro uložení závěti…

Maximální rychlost „přes 390 km/h“ napovídá, že stačí trochu zvednout výkon a hned tu máme dalšího lovce Veyronů…

 

Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera

Lamborghini představilo odlehčenou verzi Gallarda. K pohonu používá modifikovaný desetiválec 5,2 l, který má nyní výkon 570 koní a pohání všechna kola. Přitom se podařilo snížit hmotnost o 70 kg na konečných 1340 kg, takže pocitově tohle bude opravdu rychlé auto.

A navíc je zelené, opravdu zelené. Je to jedno z nejzelenějších Lamborghini, co kdy jezdilo…

 

Porsche 918 Spyder

Porsche si přichystalo pro Ženevu také jedno překvapení v podobě hybridního supersportu. Sice ho nazývá konceptem, ale ve skutečnosti má k sériové výrobě blíž, než by se mohlo zdát.

A ačkoli nese ekologickou samolepku „Hybrid“, k jeho pohonu slouží osmiválec o výkonu 500 koní, který je používán v závodním speciálu Porsche RS Spyder. O rekuperaci energie při brzdění a pohon elektromotorů se stará obdoba systému KERS, kterou známe z Formule 1.

Jestli má takhle vypadat ekologická budoucnost supersportů, nemuselo by to být zas až tak špatné.

 

Opel Meriva

Musíme také něčím odvézt nákup a rodinu… A nové kompaktní MPV Opel Meriva přináší hned několik zajímavostí a jednou z nich jsou proti sobě otevíratelné dveře, podobně jako třeba ty na limuzínách Rolls-Royce. Má to jednu velkou výhodu – pohodlný přístup k zadním sedadlům a hlavně to vypadá zatraceně cool.

Opel Meriva dostane také velmi úsporné, ale výkonné motory a její design se opravdu povedl. Rozhodně se nám líbí víc, než třeba Roomster, kterému ani facelift příliš nepomohl (a to je z řady škodovek designově tím zajímavějším kusem).

A jaký je váš názor?

Jaká auta se v Ženevě nejvíc líbila vám? Vybírali jsme špatně? Je Fabia RS nejhezčím autem desetiletí? Sdělte nám svůj názor v diskusi pod článkem!

autoweb.cz

8.3.2010 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist