SsangYong Korando a další plány Korejců

Nejmenší korejská automobilka strávila dva roky na hranici bankrotu a později za ní. Nyní má nového majitele a s ním nové modely. Budou přijatelnější než ty staré?

Korejský SsangYong se vrací ze záhrobí. Automobilka strávila posledních několik let balancováním nad propastí, než ji letos ovládla indická skupina Mahindra. První náznak obratu k lepšímu přichází z Koreje v podobě nové generace SUV Korando. Automobilka však chystá celou řadu dalších modelů.V současné nabídce značky žádné Korando nenajdete, výroba terénního modelu vzdáleně připomínajícího staré jeepy skončila v roce 2006. Nové auto je spíš běžným kompaktním crossoverem po vzoru Nissanu Qashqai. Navrhoval jej Giorgetto Giugiaro, který se zcela vyhnul všem retro prvkům. Auto svými prostými tvary sleduje především zájem obyčejných lidí. Je menší než Kia Sportage nebo Ford Kuga.

Pod kapotou vozu bude zpočátku pouze manuální převodovka a jediný motor, překvapivě silný dvoulitrový turbodiesel o výkonu 175 koní. Jeho točivý moment vrcholí hodnotou 360 newtonmetrů. Jednotka prozatím plní Euro 5, ale až bude třeba, zvládne i Euro 6. Později by se měl objevit také benzínový motor a automat. V základu dostanou zákazníci pouze pohon předních kol, čtyřkolka s mezinápravovou spojkou bude za příplatek.Korando, první z nové generace ssangyongů, se na českém trhu (i těch ostatních) objeví počátkem roku 2011, jediným stravitelným modelem v nabídce však nezůstane dlouho. Nové vedení automobilky chce do dvanácti měsíců vyjet s větším SUV, které by z pozice nižší ceny konkurovalo autům jako Hyundai Santa Fe. Spekuluje se o návratu jména Musso. Pod kapotou auta se má představit nový diesel o objemu 2,2 litru z dílen Ssangyongu a benzínový dvoulitr od Mercedesu.

O další rok později by měl dorazit nejemenší model, crossover ne nepodobný novému úspěšnému Nissanu Juke. Můžeme očekávat spíš konzervativní alternativu. Auto bude stát na zcela nové platformě a do projektu se pravděpodobně výrazně zapojí Mahindra. Indové by mohli model stavět v některé ze svých továren a nabízet jej také pod vlastní značkou Mahindra&Mahindra.Posledním autem, s nímž počítají krátkodobé plány Ssangyongu, je další generace velkého Rextonu. Autu zůstane žebřinový rám, podle Korejců stále existuje skupina zákazníků, kteří nestojí o samonosnou karoserii. To mimo jiné znamená, že Rexton zůstane výrazně terénním modelem a neposune se směrem ke třídě SUV jako ostatní auta.Na závěr bychom měli dodat, že jediným pevným bodem se prozatím zdá být Korando. Další vývoj bude záviset na úspěchu nového auta, případně na prodejích současných modelů. Ty se zhroutily s příchodem krize, automobilka postupně ztrácela pozice až vloni v lednu vyhlásila bankrot. Ztráty následně prohloubila 77 dní trvající stávka zaměstnanců.

V průběhu letošního roku podalo své nabídky na odkup zbídačené značky celkem šest výrobců, mezi jinými také Renault. SsangYong nakonec získali Indové, jmenovitě specialisté na terénní auta ze skupiny Mahindra. Převzetí už schválily korejské úřady a transakce by měla být dokončena počátkem příštího roku.

autoweb.cz

9.11.2010 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist