Renault Laguna (2007 - 2015)

Ojetá auta | vydáno 6. 6. 2016

Velikost textu: a a a

Příznivá cena a pro mnohé motoristy přitažlivý design, to jsou hlavní přednosti třetí generace Renaultu Laguna. Nevalná pověst vozů této značky, ale řadu zájemců odradí.

RADOSTI
Velice příznivé ceny ojetin, dostatek ojetých vozidel na trhu, nabídka místa pro posádku, technicky zajímavé provedení kupé, přístup do zavazadelníku, rychlý nástup brzd, většinou bohatá výbava vozu.

STAROSTI
Rychlejší pokles hodnoty jehož příčinou je nevalná pověst modelu, menší objem zavazadlového prostoru liftbacku, řízení bez zpětné vazby, podprůměrné jízdní vlastnosti.

Třetí generace Renaultu Laguna navazuje designem i technikou na svého předchůdce. Právě ten se ale zapsal do povědomí motoristů vysokým výskytem poruch a jeho pošramocená pověst nyní provází i třetí řadu modelu. Výsledkem je rychlý pokles hodnoty, nejrychlejší mezi vozy dané třídy. Pro zájemce o cenově dostupnou, dobře vybavenou a mladou ojetinu, tak může být Laguna 3 opravdu zajímavou možností.

Moderní design doprovází moderní výbava a technika. Není problém sehnat cenově lákavý vůz s elektrickou výbavou, řadou airbagů, stabilizačním systémem i navigací. Za obdobně vybavený stejně starý vůz jiné značky, je přitom nutné citelně připlatit.

Navíc je tu interiér s pohlednou palubní deskou, jíž tvoří kvalitní plast. Nechybějí pohodlná sedadla s výrazným tvarováním a dostatek místa pro posádku. Celkově působí interiér velice povedeně a přívětivě.

Určité minus ale přináší zavazadelník a to zejména liftbacku. Jeho objem 450 litrů sice bude pro mnoho motoristů dostačující, avšak v rámci třídy jde o citelně podprůměrnou hodnotu. Kombi disponuje nákladovým prostorem o objemu 508 litrů (naměřená hodnota po krycí roletku), ale v případě potřeby se díky praktičnosti této karosářské varianty dá naložit ještě více. Po sklopení zadních sedadel se nákladový prostor zvětší na 1593 litrů (měřeno po spodní hranu oken).

Po stránce jízdních vlastností Laguna třetí řady za svými konkurenty zaostává. Její měkce nastavený podvozek je citlivější na přejezd příčných nerovností a méně jistý v zatáčkách, kde se skutečně brzo dostavuje nedotáčivost. Pochvalu si nezaslouží ani řízení absolutně postrádající třeba i náznak zpětné vazby. Spíš vyvolává dojem, jako by byl volant na gumě, znemožňující lepší kontakt s vozem.

Samostatnou kapitolu představují brzdy. Ty jsou jako u většiny renaultů skutečně vynikající, když mají rychlý nástup a silný brzdný účinek. Z hlediska jízdních vlastností tak automobil vůbec nenadchne, po stránce komfortu ale není špatný, i když s příčnými nerovnostmi se podvozek nesrovnává nejlépe.

Mezi klady Renaultu Laguna III patří široká paleta motorizací. Základní zážehová šestnáctistovka o výkonu 81 kW se však nabízela jen do faceliftu v roce 2010. Atmosférický benzinový dvoulitr s výkonem 103 kW je svižnější, pozor ale na kvalitu používaného paliva. Hrozí u něj totiž zakarbonování. Přeplňované zážehové dvoulitry o výkonech 125 a 150 kW nepotěší svou spotřebou, too už je snad lepší zvolit šestiválec 3.5 V6/175 kW.

Nabídka naftových pohonných jednotek začíná patnáctistovkou o výkonu 81 kW. Ta je z hlediska svých schopností dostačující pro běžnou jízdu, kdo ale jezdí s více naloženým vozem úplně nadšený nebude. Z hlediska výkonu představuje lepší volbu úsporný dvoulitrový turbodiesel, který je k dispozici o výkonech 96, 110, 127 a 131 kW. Vrcholem nabídky naftových motorizací je pak vzácně se objevující šestiválec 3.0 V6 dCi/173 kW.

S výběrem naftové motorizace to u třetí generace Renaultu Laguna není zrovna lehké. Patnáctistovka sice pracuje s rozumnou spotřebou, ale hrozí u ní potíže se vstřikovači a celkovým opotřebením, což je následek jednak snahy nutit motor k atletickým výkonům. Důležitý je také interval výměny motorového oleje, který by z důvodu životnosti pohonné jednotky měl být ideálně 15 000 kilometrů.

Totéž platí i pro naftový dvoulitr. Zde jsou známé i případy přidírání a proto kratší interval výměny motorového oleje nelze jinak než důrazně doporučit. Ideálně i s použitím kvalitních aditiv do oleje. Při výběru ojetého vozu pak dbejte na snadné starty za tepla i za studena, pravidelný běh motoru a odpovídající kouřivost.

„Častěji se objevují automobily s vadným ovládacím panelem klimatizace, proto při výběru vozidla nezapomeňte funkčnost klimatizačního systému důkladně vyzkoušet,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Vyskytují se také různé další elektronické poruchy, problémy působí třeba i startovací karty nahrazující klasický klíček nebo jejich čtečky, což je slabina vozidel Renault používající tuto technologii.

„Známé jsou také poruchy navigace nebo nefunkční tempomat, veškerou elektroniku je zkrátka třeba důkladně vyzkoušet. Centrálním zamykáním počínaje a palubními systémy konče,“ nabádá zástupce AAA AUTO.

Objevují se také vůle v táhlech předního příčného stabilizátoru a setkat se lze i s vůlemi v řazení, ty jsou však typické pro vozidla vyšším nájezdem. U takových automobilů se mohou vyskytnout i vůle v uložení zadní nápravy. Laguna III není tak poruchovým vozem jako automobil předchozí generace, přesto se pere zejména s elektronikou, jíž není ve voze nejméně. I proto se nedokázala zbavit nevalné pověsti, která pronásleduje vozidla značky Renault poslední roky a nese významnou zásluhu na jejich rychlém poklesu hodnoty.

Ve zpětném zrcátku
2007 - uvedení vozu na trh v karosářském provedení liftback a kombi pod označením Grandtour, se zážehovými atmosférickými motory 1.6 16V/81 kW, 2.0 16V/103 kW, přeplňovaným čtyřválcem 2.0T/125 a turbodiesely 1.5 dCi/81 kW, 2.0 dCi/96 a 110 kW.
2008 - nově přeplňovaný motor 2.0T/150 kW a atmosférický šestiválec 3.0 V6/175 kW, nové turbodiesely 2.0 dCi/127 a 131 kW a šestiválcový naftový motor 3.0 V6 dCi/173 kW, uvedena odvozená varianta Coupé se samořiditelnou zadní nápravou, na vývoji této verze se podílela sportovní divize Renault Sport.
2010 - facelift a modernizace modelu, základní šestnáctistovka stažena z nabídky.
2015 - ukončení výroby.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Renault Laguna třetí generace v roce 2007. Za ochranu posádky při nárazu vůz získal plný počet hvězdiček, tedy pět z pěti možných. Za ochranu dětí cestujících v předepsaných autosedačkách si Laguna vysloužila čtyři hvězdy z pěti udělovaných a v disciplíně „ohleduplnost při střetu s chodcem“ si připsala dvě hvězdičky z maximálních čtyř možných.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Aktuálně sledovaná dopravní nehoda, při které zahynulo malé dítě. Právní expert JUDr. Beran rozebírá skutečnost, zda "zabíjel" řidič auta, které přijelo na místo jako poslední.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, zajímá mě následující věc: "pasivní", tj. "malované" dopravní značky... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist