Renault Laguna Coupé V6 3.0 dCi

Stylové kupé dostalo úplně nový třílitrový diesel s automatickou převodovkou. Dokáže nás oslovit?

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Renault Laguna Coupé není žádnou velkou novinkou, ale potkat ji na silnici je stále ještě spíše náhoda. Honza měl v testu kupé s benzínovým šestiválcem 3,5 l a ačkoli se jedná o motor příbuzný s jednotkou v našem oblíbeném Nissanu 350Z, příliš z auta jako celku nadšený nebyl. Ale jaké bude toto kupé s úplně novým třílitrovým dieselem?

L’aston français po stránce designu

Na Laguně Coupé je samozřejmě velmi dominantním prvkem její vzhled. Mnoho lidí se za ní otáčelo a fotilo si ji mobilními telefony. Vždycky, když jsem zaparkoval a vystoupil, obalil auto hlouček zvědavců s dotěrnými dotazy ohledně značky, motoru, ceny a toho, jak to jede. A bylo jedno, zda jsem zastavil u tesca, na vesnici na náměstí, v Praze v centru nebo u myčky na čerpací stanici. Zkrátka, Laguna Coupé se lidem líbí a právě její charismatický vzhled bude pro velkou část zákazníků rozhodujícím argumentem. Renault se ostatně ani netají tím, že se inspiroval u Astonu Martin…

Renault Laguna fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Laguna fotogalerie

Návrhářům se povedl i interiér. Všechny křivky a tvary jsou velmi dobře sladěny, stejně tak barvy materiálů. A Renault nešetřil ani na kvalitě, což poznáte na dotek i detailní pohled. Za takové zpracování by se nestydělo ani podobné auto prémiové značky. A vůbec, Renault právem řadí Lagunu Coupé mezi prémiovou konkurenci.

V interiéru si prakticky na nic nemůžete stěžovat. Ergonomie ovladačů sice nedosahuje třeba na BMW řady 3, ale nic zásadního vás obtěžovat nebude. Postesknete si jen na to, že si volant nemůžete přitáhnout blíže k tělu, jak by se na takové auto slušelo. A nepotěší nedostatek odkládacích míst – není kam si dát telefon či pití.

Diesel s charakterem? V tomto případě ano

Nechme ale už toho rýpání se v detailech – v Laguně Coupé vám bude dobře tak jako tak. Pojďme se proto podívat na to, jak jezdí s novým motorem a automatickou převodovkou. Turbodiesel V6 3.0 dCi vznikl v kooperaci firem Renault a Nissan a o jeho teoretických kvalitách vypovídá i fakt, že se ho do svých vozů rozhodla montovat značka Infiniti – luxusní odnož Nissanu.

A jak tato pohonná jednotka funguje v Renaultu Laguna Coupé? Jednoduše řečeno, skvěle. Tento diesel rád označím za jednu z nejpovedenějších šestiválcových naftových jednotek. Už na papíře vypadá slibně, vždyť poskytuje slušných 235 koní a 450 Nm, a při jízdě své předpoklady naplňuje. Je tichý, kultivovaný a ani na volnoběh se neprojevuje jindy typickým chrochtáním. Při rozjezdu a nízkých rychlostech o motoru skoro nevíte a jen tam odněkud zpředu slyšíte utlumené vrnění.

Normálně bych byl s následujícím tvrzením velmi opatrný, ale dieselový šestiválec v Laguně Coupé má charakter. Při akceleraci se neprojevuje otráveně a rád se točí až k červenému poli. Přitom vydává zajímavý zvuk a svou sílu odevzdává lineárně bez váhavého začátku či unaveného konce.

Motoru dobře asistuje i šestistupňová automatická převodovka. Má rychlé reakce a není zmatečná. Ani nepociťujete potřebu jí pomáhat ruční volbou rychlostí. Částečně proto, že vaše povely příliš neposlouchá, ale hlavně kvůli tomu, že řadí tehdy, když je to opravdu vhodné – nevytáčí motor zbytečně a podřazuje ve správnou chvíli.

Šestiválec vás potěší i u pumpy. Zatímco s benzínovým protějškem se Honza dostal pod 12 litrů jen těžko, tento se spokojí s osmi a půl litry a při delší cestě ustáleným tempem začne číslo na palubním počítači začínat sedmičkou.

L’aston français po stránce jízdních vlastností

Takže Laguna Coupé vypadá jako Aston Martin a má osobitý charakter jako Aston Martin. Ale jak je na tom se svými schopnostmi na silnici po stránce jízdních vlastností?

A zde narazíte na první vážnější nedostatky. Příčinu lze spatřit jak ve francouzsky tradičně přeposilovaném a na informace skoupém řízení, tak hlavně v aktivním natáčení zadní nápravy a zvláštním způsobem prkenném podvozku. Nekomunikativní volant byste ještě Laguně Coupé odpustili, protože to nemá být ultimativní sporťák, ale pohodlné GT na dlouhé trasy. Horší už je to s tou aktivní zadní nápravou, kterou sice při manévrování v nízkých rychlostech a v pomalých zatáčkách oceníte, ale při vyšším tempu (hlavně na dálnici) se Laguna Coupé při každém pohybu volantem nervózně zavrtí. Za to může i velmi rychlý převod řízení. Zklamáním je také neschopnost Laguny vypořádat se s menšími nerovnostmi, natož s dilatační spárou. Celým autem to otřese a dokonce se rozvibruje i sloupek řízení – podobně jako u těžkých a neohrabaných kabrioletů. Je to škoda, protože to Laguně sráží velmi důležité body a jen to umocňuje pocit, že se na podvozku šetřilo až příliš.

Vejdu se sem?

Renault Laguna Coupé toho neposkytuje moc ani po stránce každodenní použitelnosti. Zadní sedadla jsou zde vyloženě na ozdobu a kufr je až žalostně nepraktický. Laguna Coupé je tak vhodná maximálně pro dva lidi a velmi omezené množství zavazadel. Jistě, můžete namítnout, že k přepravě zavazadel a pěti lidí je zde Laguna Grandtour, ale kupé trojkového BMW nebo Audi A5 odvezou i vzadu dva dospělé a více zavazadel v kufru.

Verdikt

Jestli jste ochotni obětovat schopný podvozek, dobré řízení a prostor jen kvůli atraktivní ceně 959 900 korun, silnému motoru a spoustě stylu, bude se vám Renault Laguna Coupé líbit. Jenže za necelý milion můžete mít třeba BMW 320i Coupé… A jak jistě víte, mnohdy se vyplatí oželit nadstandardní výbavu ve prospěch prémiového produktu.

Udělit hodnocení je kupodivu velmi obtížné. Laguna Coupé se mi líbí a pokaždé jsem se za volant těšil – hlavně díky výbornému motoru. Jenže nedostatky v nastavení podvozku a řízení jsou natolik významné, že ani povedený interiér, hezký design a charakterní projev nedokáží tyto vady vyvážit.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyRenault Laguna Coupé V6 3.0 dCi Initiale
0-100 km/h (s)7,3 s
Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)2993
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)173 kW/235 k při 3750 ot./min.
Točivý moment (Nm)450 Nm v 1500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)144,2 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)242 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)10,6 / 5,7 / 7,2 l/100 km
Objem nádrže (l)66 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4643
Šířka (mm)1812
Výška (mm)1398
Rozvor náprav (mm)2694
Provozní hmotnost (kg)1630
Celková hmotnost (kg)2050
Zavazadlový prostor (l)423 l
Ceny
Základní cena modelu959 900 Kč
12.5.2009 2:36| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist