Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi 150 k

Z nové Laguny jsme nebyli dvakrát nadšeni, ale krásný kombík Grandtour vypadá mnohem slibněji...

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Nový Renault Laguna III. jsme tady měli nedávno – dokonce ve stejné motorizaci, 2.0 dCi o výkonu 150 koní. Tak co tady zase dělá? Co by, předvádí svůj kufr. Tohle je kombík, kterému se v renaultovštině říká Grandtour, a nadto má novou šestistupňovou automatickou převodovku. Na papíře to vypadá jako neporazitelná kombinace: velké, luxusně vybavené kombi se silným dieselovým motorem si o automat přímo říká.

Stejně jako v případě mnoha jiných moderních aut i pro Lagunu platí, že vypadá zajímavěji jako kombík. Větší záď opticky vyvažuje dlouhatánský přední převis a na jejích vyzývavých křivkách se oči zdrží déle než na unylém hatchbacku.

Spousta lidí se řídí při výběru auta objemem zavazadlového prostoru – a u kombíků to platí dvojnásob. Pokud jste ale opravdu někdy převáželi něco velkého, víte, že důležitější než absolutní hodnota je tvar a přístupnost zavazadelníku. Renault Laguna Grandtour se v tomto ohledu nemá za co stydět: podlahy tvoří s boky pravoúhlý kvádr, o existenci podběhů nemáte z téhle strany ani ponětí. Dno je navíc zarovnané s nakládací hranou.

Přestavba z pětimístného auta na stěhovací vůz proběhne rychleji, než řeknete Ikea: stačí zatáhnout za páčku na postranici kufru a zadní sedadla se elegantně sklopí dolů. Proč tohle nedokážou udělat ve Škodovce?

Jako kombi je Laguna Grandtour velice přesvědčivá. Jakmile ji ale začnete posuzovat jako auto, rychle se objeví trhliny. Ne, samočinnou převodovkou to není. Tak funguje právě tak hladce a intuitivně, jak od moderního auta této kategorie očekáváte. A nevadilo nám ani to, že i přes výkon 150 koní působila Laguna často trochu ospale. Jestli chcete vědět, čím to, podívejte se do tabulky na údaj o hmotnosti.

Renault Laguna fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Laguna fotogalerie

Problém je v podvozku. Řada lidí si myslí, že komfort odpružení je protikladem dobré ovladatelnosti a naopak. Ve skutečnosti jde o dvě strany jedné mince, čehož je Laguna Grandtour velice názorným příkladem. Že nenabízí nic nadšenému řidiči, vás asi nepřekvapí. Jenže i kvalita jízdy stojí za starou francouzskou bačkoru, aspoň na českých silnicích. V této souvislosti bývá často zmiňována kliková zadní náprava, ale prvotní příčinu je třeba hledat v ne dost tuhé karoserii.

Na druhou stranu, co Laguna ztrácí v komfortu odpružení, aspoň zčásti dožene uživatelským pohodlím. Její interiér působí nesmírně přívětivě, systém ovládání navigace by měli povinně převzít všechny ostatní automobilky a audio aparatura nás nepřestávala překvapovat čistotou podání a bohatstvím detailů.

A pokud někdo dokázal implementovat koncept „bezklíčového“ otevírání lépe než Renault, zatím o tom nevíme. Ke spuštění motoru stačí jeden krátký stisk tlačítka (a noha na brzdě) – elektronika sama zajistí žhavení a další náležitosti. Nejlepší je ale zamykání. Zatímco u většiny podobných systémů je nutný alespoň dotyk dveřní kliky, od Laguny prostě odejdete. Jakmile se vzdálíte na určitou vzdálenost, auto vám nepřeslechnutelným „houknutím“ oznámí aktivaci zámků.

Tyto příjemné detaily nicméně nemohou zakrýt fakt, že Mondeo či Passat mají daleko sofistikovanější jízdní projev. Pokud chcete argumentovat výhodnou cenou Laguny Grandtour, raději se napřed podívejte do tabulky.

Některá auta se zdají být tím lepší, čím více času s nimi strávíte. Renault Laguna Grandtour je bohužel opačný případ. Dokáže nadchnout při statické obhlídce nebo během krátké projížďky, ale čím déle jí poznáváte, tím zřetelnější je, že nemá žádný opravdový talent. Doufejme, že nová Laguna GT s natáčecí zadní nápravou projeví hlubší nadání – ať už pro sport, nebo pro hýčkání posádky.

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyRenault Laguna Grandtour 2.0 dCi 150 k autom.
0-100 km/h (s)10,0
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC, 4 ventily na válec
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1995
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110 kW/150 koní v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)340 Nm v 2000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)92 koní na tunu
Nejvyšší rychlost (km/h)205
Spotřeba paliva (l/100 km)5,7/9,6/7,1 l/100 km
Objem nádrže (l)66
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4801
Šířka (mm)1811 (bez zrcátek)
Výška (mm)1445
Rozvor náprav (mm)2756
Provozní hmotnost (kg)1632
Celková hmotnost (kg)2055
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)508 až 1593
Ceny
Základní cena modelu909 900 Kč
Cena testovaného vozu1 118 100 Kč
28.3.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist