autoweb.cz > Renault > Renault Laguna > Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi 150 k
Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi 150 k
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Nový Renault Laguna III. jsme tady měli nedávno – dokonce ve stejné motorizaci, 2.0 dCi o výkonu 150 koní. Tak co tady zase dělá? Co by, předvádí svůj kufr. Tohle je kombík, kterému se v renaultovštině říká Grandtour, a nadto má novou šestistupňovou automatickou převodovku. Na papíře to vypadá jako neporazitelná kombinace: velké, luxusně vybavené kombi se silným dieselovým motorem si o automat přímo říká.
Stejně jako v případě mnoha jiných moderních aut i pro Lagunu platí, že vypadá zajímavěji jako kombík. Větší záď opticky vyvažuje dlouhatánský přední převis a na jejích vyzývavých křivkách se oči zdrží déle než na unylém hatchbacku.
Spousta lidí se řídí při výběru auta objemem zavazadlového prostoru – a u kombíků to platí dvojnásob. Pokud jste ale opravdu někdy převáželi něco velkého, víte, že důležitější než absolutní hodnota je tvar a přístupnost zavazadelníku. Renault Laguna Grandtour se v tomto ohledu nemá za co stydět: podlahy tvoří s boky pravoúhlý kvádr, o existenci podběhů nemáte z téhle strany ani ponětí. Dno je navíc zarovnané s nakládací hranou.
Přestavba z pětimístného auta na stěhovací vůz proběhne rychleji, než řeknete Ikea: stačí zatáhnout za páčku na postranici kufru a zadní sedadla se elegantně sklopí dolů. Proč tohle nedokážou udělat ve Škodovce?
Jako kombi je Laguna Grandtour velice přesvědčivá. Jakmile ji ale začnete posuzovat jako auto, rychle se objeví trhliny. Ne, samočinnou převodovkou to není. Tak funguje právě tak hladce a intuitivně, jak od moderního auta této kategorie očekáváte. A nevadilo nám ani to, že i přes výkon 150 koní působila Laguna často trochu ospale. Jestli chcete vědět, čím to, podívejte se do tabulky na údaj o hmotnosti.
Renault Laguna fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Problém je v podvozku. Řada lidí si myslí, že komfort odpružení je protikladem dobré ovladatelnosti a naopak. Ve skutečnosti jde o dvě strany jedné mince, čehož je Laguna Grandtour velice názorným příkladem. Že nenabízí nic nadšenému řidiči, vás asi nepřekvapí. Jenže i kvalita jízdy stojí za starou francouzskou bačkoru, aspoň na českých silnicích. V této souvislosti bývá často zmiňována kliková zadní náprava, ale prvotní příčinu je třeba hledat v ne dost tuhé karoserii.
Na druhou stranu, co Laguna ztrácí v komfortu odpružení, aspoň zčásti dožene uživatelským pohodlím. Její interiér působí nesmírně přívětivě, systém ovládání navigace by měli povinně převzít všechny ostatní automobilky a audio aparatura nás nepřestávala překvapovat čistotou podání a bohatstvím detailů.
A pokud někdo dokázal implementovat koncept „bezklíčového“ otevírání lépe než Renault, zatím o tom nevíme. Ke spuštění motoru stačí jeden krátký stisk tlačítka (a noha na brzdě) – elektronika sama zajistí žhavení a další náležitosti. Nejlepší je ale zamykání. Zatímco u většiny podobných systémů je nutný alespoň dotyk dveřní kliky, od Laguny prostě odejdete. Jakmile se vzdálíte na určitou vzdálenost, auto vám nepřeslechnutelným „houknutím“ oznámí aktivaci zámků.
Tyto příjemné detaily nicméně nemohou zakrýt fakt, že Mondeo či Passat mají daleko sofistikovanější jízdní projev. Pokud chcete argumentovat výhodnou cenou Laguny Grandtour, raději se napřed podívejte do tabulky.
Některá auta se zdají být tím lepší, čím více času s nimi strávíte. Renault Laguna Grandtour je bohužel opačný případ. Dokáže nadchnout při statické obhlídce nebo během krátké projížďky, ale čím déle jí poznáváte, tím zřetelnější je, že nemá žádný opravdový talent. Doufejme, že nová Laguna GT s natáčecí zadní nápravou projeví hlubší nadání – ať už pro sport, nebo pro hýčkání posádky.
Jirka Červenka
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi 150 k autom. |
---|---|
0-100 km/h (s) | 10,0 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC, 4 ventily na válec |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1995 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110 kW/150 koní v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 340 Nm v 2000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 92 koní na tunu |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 205 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,7/9,6/7,1 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 66 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4801 |
Šířka (mm) | 1811 (bez zrcátek) |
Výška (mm) | 1445 |
Rozvor náprav (mm) | 2756 |
Provozní hmotnost (kg) | 1632 |
Celková hmotnost (kg) | 2055 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1500 |
Zavazadlový prostor (l) | 508 až 1593 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 909 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 1 118 100 Kč |